• Hyundai sa stal v apríli celkovo najpredávanejšou značkou nových áut na Slovensku
  • V štvrtom mesiaci tohto roka predal 901 kusov vozidiel a získal trhový podiel až 13,4%
  • Pozíciu najpredávanejšieho auta tohto roku na Slovensku si naďalej drží model i30
  • Hyundai aj v apríli potvrdil svoju pozíciu trhovej jednotky súkromných zákazníkov

Hyundai v apríli absolútnou trhovou jednotkou

Hyundai hlási ďalší mimoriadny výsledok. V apríli 2022 dodal slovenským zákazníkom 901 nových vozidiel a dosiahol trhový podiel 13,4%. Stal sa tak celkovo najpredávanejšou značkou nových vozidiel na Slovensku. Pozíciu trhovej jednotky obhájil aj v segmente súkromných zákazníkov. Najvyšší predaj Hyundai zaznamenal s modelom i30, ktorý bol v apríli so 461 ks najpredávanejším novým autom na Slovensku vôbec. Vyplýva to z údajov Zväzu automobilového priemyslu SR (ZAP SR).

Kým v marci sme dodali našim zákazníkom na Slovensku rekordných vyše tisíc nových áut, v apríli sme sa už stali celkovo najpredávanejšou značkou nových vozidiel na Slovensku a náš model i30 je aj po štyroch mesiacoch najpredávanejší vozidlom na trhu. Aj napriek výzvam vo výrobe a v logistike, ktorým čelí automobilový priemysel na celom svete, robíme všetko preto, aby sme našim zákazníkom dodali autá v čo najkratšom čase. Sme radi, že sa nám to darí. Ďakujeme všetkým za dôveru a priazeň ,“ povedal Roman Portášik, obchodný riaditeľ Hyundai Motor Slovakia.  

Hyundai i30 vládne predajom na Slovensku

Model i30 pokračoval v úspešnom ťažení aj v apríli, keď sa z neho predalo až 461 kusov. Po štyroch mesiacoch roku 2022 je tak i30, vyrábaný v českom závode Hyundai Motor Manufacturing Czech, s 1 386 predanými kusmi najpredávanejším vozidlom nielen vo svojom segmente, ale aj celkovo na slovenskom trhu. Aj apríl potvrdil vysoký záujem zákazníkov o karosársku verziu kombi, ktorá tvorila takmer 60% registrácií.

Crossovery a SUV v popredí záujmu

Druhým najpredávanejším modelom značky Hyundai bol v apríli TUCSON so 181 registráciami. Z tohto dlhodobo obľúbeného SUV sa za prvé štyri mesiace tohto roka predalo už 907 ks a je naďalej najpredávanejším SUV na Slovensku.

Veľký záujem slovenských zákazníkov hlási Hyundai aj pri modeloch z kategórie malých SUV a crossoverov. KONA zaznamenala v apríli 65 registrácií, minuloročná novinka BAYON len o desať menej, teda 55 registrácií. Trhový podiel značky Hyundai sa po štyroch mesiacoch tohto roka v segmente B-SUV medziročne zoštvornásobil na aktuálnych 9,5%.

Výborné predaje dosahuje aj najväčšie SUV v ponuke značky Hyundai na Slovensku, SANTA FE. V apríli sa z neho predalo 42 kusov a ku koncu apríla dosiahli predaje tohto modelu už 127 predaných exemplárov. Ide o medziročný nárast o 74%.

Líderstvo i10 a pokračujúci úspech IONIQ-u 5

Z ostatných modelov značky Hyundai sa v apríli nadpriemerne darilo aj i10, ktorá zaznamenala 25 registrácií, podiel v segmente mini vozidiel až 50% a po štyroch mesiacoch je najpredávanejším vozidlom A-segmentu. Z kompaktného modelu i20 sa v apríli predalo 62 kusov, celkovo za obdobie január až apríl spolu už 257 vozidiel. Svetové auto roka 2022, elektrický IONIQ 5, si prevzalo v štvrtom mesiaci 8 nových majiteľov a jeho predaje za rok 2022 dosiahli už 37 kusov. Zvyšné dve predané vozidlá v apríli tvoril liftback IONIQ.

Suverénna jednotka u súkromnej klientely

Za zmienku stojí aj skutočnosť, že v apríli 2022 tvoril podiel súkromnej klientely – bežných ľudí na predaji značky Hyundai takmer 52%. Z 901 predaných vozidiel až 465 smerovalo do rúk súkromných zákazníkov. Tým Hyundai ešte viac zvýšil svoju vedúcu trhovú pozíciu u súkromných osôb na Slovensku.

Všetky informácie o jednotlivých modeloch značky Hyundai nájdete na www.hyundai.sk.

Značky: