Prvých šesť mesiacov roku 2018 bol pre značku Hyundai na Slovenskú výnimočný, keďže sa predalo 4.105 kusov nových vozidiel značky Hyundai. Hyundai tak získal v prvom polroku trhový podiel 7,3%, posilnil svoju pozíciu trhovej trojky a s medziročným nárastom predaja o 14% patrí k najrýchlejšie rastúcim hráčom na trhu.
„Teší nás neustále stúpajúci záujem zákazníkov o vozidlá Hyundai. V druhej polovici roka ponúkneme najmodernejšiu paletu SUV vozidiel a už druhý sériový elektromobil v tele crossoveru Kona EV. Náš záväzok klientom ďalej zvyšovať kvalitu služieb v partnerskej sieti stále trvá,“ hovorí Robert Baumgartner, generálny riaditeľ Hyundai Motor Czech, org. zl. Slovakia.
Úspešný príbeh novej generácie i30
Celkovo najpredávanejším modelovým radom Hyundai za prvý polrok 2018 sa stala i30-tka, ktorej sa predalo až 1.598 kusov. Ide o tretí najpredávanejší model v segmente C1 s podielom na úrovni 15,3%. V minulom roku bola na trh uvedená nová, v poradí už tretia generácia i30. Najskôr sa predstavila v karosárskej verzii hatchback, potom pribudlo kombi, posledný štvrťrok minulého roka rozčerila vody športová i30 N a rodinu i30 skompletizoval v januári tohto roka dizajnovo príťažlivý Fastback. Aj v prvom polroku 2018 slovenskí zákazníci siahali najmä po praktickom kombi (50%), nasledoval kompaktný hatchback (35%) a čoraz väčšej obľube sa teší aj i30 Fastback, ktorý za prvých šesť mesiacov tohto roka tvoril už 14% predaja všetkých modelov rodiny i30. N-ku sa výrazne podarilo presadiť v segmente tzv. hothatchov s takmer 30 predanými kusmi.
V segmente SUV najúspešnejší Tucson
Veľmi úspešným bol prvý polrok roku 2018 aj pre model Tucson. S 1.068 predanými kusmi bol 2. najpredávanejším vozidlom segmentu SUV-C. A to už koncom júna odštartoval predaj vynoveného Tucsonu, ktorý prináša viacero zaujímavých vylepšení.
V segmente malých SUV pokračuje vo svojom úspešnom príbehu Kona, ktorú Hyundai uviedol na trh koncom roka 2017. Za prvých šesť mesiacov tohto roka si Kona našla 210 nových majiteľov.
So 74 predanými kusmi sa pomaly lúči aktuálna generácia veľkého SUV z dielne Hyundai – Santa Fe. Nové Santa Fe štvrtej generácie, ktoré okrem radikálnej dizajnovej zmeny prináša aj množstvo špičkových bezpečnostných systémov, sa do predaja dostane v jesenných mesiacoch tohto roka.
Iné modely Hyundai
V B-segmente osobných áut sa darilo modelu i20. Ku koncu júna evidoval Hyundai 674 predaných kusov, čo stačilo i20-tke na udržanie sa v top 5 v tomto vysokokonkurenčnom segmente. Podobne ako Tucson, i20 príde v druhej polovici roka s vynoveným dizajnom, pokročilejšími bezpečnostnými systémami a po prvý raz aj s automatickou prevodovkou.
Modelový rad IONIQ, ktorý ako prvý priniesol až tri druhy alternatívnych ekologických pohonov (electric, hybrid a plug-in hybrid), oslovil v prvom polroku tohto roka 34 klientov, z ktorých sa 45% rozhodlo pre čisto elektrický pohon. V oblasti elektromobility však čaká slovenský trh udalosť v podobe čisto elektrického SUV Kona s predpokladaným dojazdom vyše 400 km na jedno nabitie, ktorého začiatok predaja očakávame na prelome rokov 2018 a 2019.
K úspechu značky Hyundai na Slovensku v prvom polroku 2018 prispel aj model ix20, ktorý napriek vyše 35%-nému prepadu segmentu MPV-B oslovil až 198 nových majiteľov, čo predstavuje medziročný nárast o vyše 4%.
Hyundai s rekordnými predajmi v celej Európe
Popri historicky najvyšších predajoch na Slovensku hlási Hyundai rekordné čísla aj v celoeurópskom meradle. Podľa Asociácie európskych konštruktérov vozidiel (ACEA) zaznamenal Hyundai Motor v Európe v prvom polroku 2018 až 291.052 nových registrácií, čo predstavuje medziročný nárast o 7,5%. Najpredávanejším modelom Hyundai v Európe bol za prvých šesť mesiacov roku 2018 Tucson, nasledovaný modelmi i20, i10 a i30. Zaujímavosťou je, že až 90% modelov Hyundai je mladších ako dva roky. Vďaka tomu má Hyundai najmladšie produktové portfólio na trhu.