Hyundai vstúpil do roku 2019 úspešne. Podľa údajov Zväzu automobilového priemyslu SR si k zákazníkom našlo v prvých dvoch mesiacoch roku 2019 cestu už 1 420 kusov nových vozidiel Hyundai (M1 + N1), čo predstavuje medziročný nárast o 24%. Vďaka tomu je Hyundai 2. najpredávanejšou značkou vozidiel na Slovensku s trhovým podielom 9%. V kategórii osobných vozidiel M1 patrí Hyundai s 1 416 predanými autami trhový podiel až 9,6%. V top 20 najpredávanejších vozidiel na Slovensku má Hyundai až tri modely – i30 (3.), Tucson (8.) a i20 (11.).
i30 lídrom segmentu C1
V prvých dvoch mesiacoch roku 2019 sa mimoriadne darilo najmä modelovej rade i30. Tá so 627 predanými vozidlami ovládla segment C1, v ktorom má po februári podiel až 23,4%. Medziročný záujem o modely i30 stúpol o vyše 52%, vďaka čomu je 3. najpredávanejším vozidlom na Slovensku vôbec. Vysoký nárast predaja eviduje slovenský importér aj pri modeli i20, z ktorého sa ku koncu februára predalo 261 kusov, čo predstavuje medziročný nárast o vyše 31%. Najmenšie vozidlo v ponuke značky Hyundai, i10, si našilo 17 majiteľov.
Medzi SUV modelmi rastie záujem o Santa Fe
Po prvých dvoch mesiacoch roku 2019 patrí Tucson naďalej k najpredávanejším SUV modelom na trhu. S 337 predanými kusmi má v segmente SUV-C podiel 12% a je celkovo 8. najpredávanejším vozidlom. Významne však vzrástol predaj najväčšieho SUV v ponuke Hyundai, nového Santa Fe. Štvrtá generácia Santa Fe bola uvedená na slovenský trh koncom roku 2018. Za prvé dva mesiace tohto roka si zákazníci odviezli 37 ks, z toho až 29 vo februári. Z najmenšieho SUV značky Hyundai, Kona, sa ku koncu februára predalo 57 kusov.
Aktuálne novinky
K aktuálnym novinkám v portfóliu značky Hyundai, ktoré sa začali predávať v priebehu mesiaca február, patria modely i30 Fastback N a i30 Fastback N Line. Dizajnovou výbavou N Line bude disponovať aj Tucson, ktorý sa v premiére predstaví návštevníkom bratislavského autosalónu na prelome apríla a mája. V druhej polovici roka sa zákazníci môžu tešiť na modernizovaný Ioniq a model Kona s hybridným pohonom.
Predaj osobných vozidiel (kategória M1) značky Hyundai v obd. 1.1. – 28.2.2019 podľa ZAP SR
Model | Segment | Predaj | Podiel v segmente |
i10 | A | 17 | 8,0 % |
i20 | B | 261 | 8,6 % |
i30 | C1 | 627 | 23,4 % |
Ioniq | C2 | 4 | 0,5 % |
Kona | SUV-B | 57 | 3,7 % |
Tucson | SUV-C | 337 | 12,0 % |
Santa Fe | SUV-D | 37 | 4,3 % |
ix20 | MPV-B | 73 | 62,4 % |
H1 Tour | MPV-D | 3 | 4,0 % |
SUMÁR | 1 416 | 9,6 % |