Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Hyundai dosiahol v roku 2019 rekordné predajné výsledky: s 8 805 registrovanými novými vozidlami a trhovým podielom 8% sa stal celkovo treťou najpredávanejšou značkou automobilov na Slovensku. Najvyšší podiel patril osobným vozidlám kategórie M1, ktorých sa u nás registrovalo 8 792 ks. Celkovo sa predaje automobilov Hyundai sa na Slovensku medziročne (2019 vs 2018) zvýšili o 15%. S 4 650 registrovanými vozidlami bol Hyundai najpredávanejšou značkou áut u súkromnej klientely. V zozname 15 najpredávanejších modelov za rok 2019 má Hyundai až trojnásobné zastúpenie: i30 (4.), Tucson (7.) a i20 (11.).

V roku 2019 sa Hyundai stal absolútne najpredávanejšou automobilovou značkou u súkromných zákazníkov na Slovensku. Pozíciu najčastejšej voľby u súkromnej klientely získal vďaka 4 650 registrovaným novým vozidlám, čo predstavuje trhový podiel v tzv. private segmente 13,44%.

Podľa údajov Zväzu automobilového priemyslu SR (ZAP) si k slovenským zákazníkom našlo v uplynulom roku cestu spolu 8 805 kusov nových vozidiel Hyundai (M1 + N1), čo je o 15% viac ako v roku 2018. Vďaka tomu sa stal Hyundai 3. najpredávanejšou značkou vozidiel na Slovensku s trhovým podielom 8%. Medziročne tak stúpol trhový podiel značky Hyundai na Slovensku o 0,9 percentuálneho bodu.

Za úspechom značky Hyundai na Slovensku je každodenné nasadenie stoviek profesionálov v partnerskej sieti a rastúca dôvera našich klientov, im všetkým patrí naša vďaka. Zároveň je to pre nás záväzok, aby sme každý deň skúšali byť o kúsok lepší ako včera,“ hovorí Robert Baumgartner, generálny riaditeľ Hyundai Motor Slovakia.

Ľudia najviac kupovali Hyundai

Cenné prvenstvo získal Hyundai v roku 2019 u súkromnej klientely. Slovenky a Slováci si ako fyzické osoby do konca decembra registrovali až 4 650 kusov nových vozidiel Hyundai. Pod tento úspech sa najväčšou mierou podpísali modely i20, i30 a Tucson, ktoré patria vo svojich triedach k najpredávanejším.

i30 a Tucson najobľúbenejšími modelmi Hyundai

Najviac sa v roku 2019 darilo značke Hyundai s i30, ktorý sa stal s 3 482 registrovanými kusmi 4. najpredávanejším modelom na Slovensku vôbec. Medziročný záujem o i30 vo verziách hatchback, kombi a fastback stúpol o vyše 17%. Veľkej obľube sa naďalej tešilo aj obľúbené SUV Tucson. Vďaka 2 265 registráciám sa stalo 7. napredávanejším modelom na Slovensku za uplynulý rok.

Vysoký nárast v počte registrácií eviduje slovenský importér značky Hyundai aj pri modeli i20 1 743 registrovaných kusov predstavuje medziročný nárast o vyše 27%. Najmenšie vozidlo v ponuke značky Hyundai, i10, si vybralo 105 zákazníkov. Nová generácia i10 však príde na náš trh už vo februári 2020. Ku skokanom roka sa v rámci portfólia Hyundai zaradili najmä mestské SUV Kona, ktorej predaje medziročne vzrástli o tretinu (473 ks), a veľké SUV Santa Fe s 262 registráciami a medziročným nárastom záujmu o 78%.

Úvod roka v znamení SUV, e-mobilov a novej i10-ky

V prvom kvartáli roku 2020 očakáva slovenský Hyundai pokračujúci záujem o SUV modely Tucson, s rastúcim podielom emóciami nabitej výbavy N Line, a Santa Fe, ktoré je v ponuke vo výhodnej edícii SMART s cenou 34 490 €. Štátna podpora na elektrifikované vozidlá výrazne zvýšila záujem zákazníkov o elektrifikované modely Kona Electric, Ioniq Electric a Ioniq Plug-in hybrid. Prvou očakávanou novinkou roka 2020 bude úplne nová generácia i10, ktorej ceny Hyundai zverejní už začiatkom februára na www.hyundai.sk.

Registrácie osobných vozidiel (M1) značky Hyundai v obd. 1.1. – 31.12.2019 podľa ZAP SR

ModelSegmentPočet registráciíPodiel v segmenteMedziročne
i10A10510,8 %+ 40,0 %
i20B1 7439,5 %+ 27,6 %
i30C13 48216,6 %+ 17,4 %
IoniqC1160,1 %– 61,9 %
i40D140,1 %Predaj ukončený
KonaSUV-B4733,9 %+ 32,9 %
TucsonSUV-C2 26511,2 %+ 4,2 %
Santa FeSUV-D2624,6 %+ 78,2 %
ix20MPV-B42147,4 %Predaj ukončený
H1 TourMPV-D216,0 %+ 61,5 %
SUMÁR8 7928,7 %+ 15 %

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.