Segment SUV vozidiel je v ostatných rokoch v Európe veľmi významný a u zákazníkov sa teší mimoriadnej obľube. O to významnejšie pre automobilku Hyundai je, že v roku 2022 sa stal jej model Tucson najpredávanejším vozidlom v segmente kompaktných SUV a celkovo ôsmym najpredávanejším autom v Európe.
Podľa údajov zostavených spoločnosťou JATO Dynamics sa Tucson v roku 2022 stal najpredávanejším autom v segmente kompaktných SUV v Európe. Na konto si pripísal 150 803 registrácií. Napriek tomu, že predaj nových vozidiel v Európe medziročne klesol, predaj Tucsonu v porovnaní s rokom 2021 vzrástol o jedno percento. Aj vďaka tomu sa Tucson umiestnil na celkovom ôsmom mieste spomedzi všetkých áut predaných v minulom roku v Európe.
„Po ďalšom roku silných predajov v Európe zašiel Tucson ešte o krok ďalej, keď sa dostal na vrchol v konkurenciou nabitom segmente kompaktných SUV. Kombinuje pútavý dizajn s technickými funkciami zameranými na zákazníka a jeho predajný úspech potvrdzuje náš záväzok poskytovať európskym zákazníkom vysokokvalitné produkty, ktoré spĺňajú ich požiadavky spojené s rôznymi životnými štýlmi a prekračujú ich očakávania,“ povedal Michael Cole, prezident a generálny riaditeľ Hyundai Motor Europe.
Tucsonu sa darilo v celej Európe
Tucson v roku 2022 zaznamenal úspech v celej Európe, vrátane veľkých európskych trhov.
V Španielsku bol Tucson v uplynulom roku celkovo najpredávanejším modelom bez ohľadu na kategóriu, keď sa z neho predalo 21 985 kusov. Hyundai sa aj vďaka tomu stal španielskou trhovou trojkou a dosiahol rekordný trhový podiel 7,32 percenta.
V Spojenom kráľovstve si Hyundai v roku 2022 pripísal svoj doteraz najväčší trhový podiel 5 percent vďaka 80 419 zaregistrovaným novým autám. Tucson sa na tomto počte podieľal 27 839 registráciami, čo predstavuje až 35 percent z celkového predaja. Pre britských spotrebiteľov bol Tucson najobľúbenejším stredne veľkým SUV a celkovo siedmym najpredávanejším autom v krajine.
Vo Francúzsku bol Tucson najobľúbenejším modelom z portfólia Hyundai s takmer 18 000 registráciami.
Tucsonu sa dlhodobo darí aj na Slovensku. V roku 2022 sa z neho predalo 2 552 kusov, bol druhým najpredávanejším SUV modelom na trhu a celkovo 6. najpredávanejším autom na Slovensku. V porovnaní s rokom 2021 jeho predaj vzrástol o dvojciferných 11 percent a výrazným spôsobom prispel k tomu, že Hyundai bol druhou najpredávanejšou značkou nových áut na Slovensku a trhovou jednotkou u súkromnej klientely.
Tucson získal viacero ocenení
Okrem popularity medzi európskymi zákazníkmi získal Tucson aj viacero zaujímavých ocenení. Britská publikácia Carbuyer označila Tucson za „Auto roka“, zatiaľ čo Auto Express ocenil tento model ako „Najlepšie stredne veľké SUV“. Španielsky Auto Bild označil Tucson za „Najlepšie importované auto roka – SUV“. V minulosti získal Hyundai Tucson ocenenie Auto roka aj v Grécku či Turecku.
Hyundai Tucson prejde v tomto roku podobne ako mnohé ďalšie modely Hyundai „omladzovacou kúrou“ v podobe faceliftu. Prvé vynovené vozidlá sa na predajniach objavia koncom roka 2023.