• Hyundai Motor si po deviatich mesiacoch roka 2022 zabezpečil v Európe 4,8-percentný trhový podiel, čo je o 0,6 percentuálneho bodu viac v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2021.
  • Spoločnosť za ¾ roka predala v Európe už 395 649 vozidiel a medziročne v predajoch narástla o 3,2 percenta.
  • Batériové a vodíkové elektrické vozidlá sa na celkových predajoch podieľali až 16 percentami

Napriek mnohým výzvam, ktorým v súčasnosti čelí celý automobilový priemysel, ukončila spoločnosť Hyundai Motor Europe tretí štvrťrok roku 2022 so silnými predajnými číslami. Potvrdzujú to najnovšie údaje Európskeho združenia výrobcov automobilov (ACEA).

Hyundai v Európe neustále rastie

Celkovo sa za prvých deväť mesiacov roka 2022 podarilo automobilke Hyundai predať 395 649 kusov vozidiel v EÚ, EFTA a Spojenom kráľovstve. Ide o 3,2-percentný rast oproti rovnakému obdobiu minulého roka.

Počas prvých troch kvartálov tohto roka si Hyundai v Európe zabezpečil trhový podiel 4,8 percenta, čo predstavuje medziročný nárast o 0,6 percentuálneho bodu. Vďaka tomu je Hyundai jednou z mála automobiliek, ktoré v roku 2022 vykazujú konzistentný rast.

Elektrické autá tvoria už 16 % predaja

Hyundai za prvých deväť mesiacov roka predal už 64 192 vozidiel s čisto elektrickým pohonom. Elektromobily tak tvoria až 16 percent celkového predaja značky Hyundai v Európe! Pozíciu najpredávanejšie elektromobilu v portfóliu Hyundai si udržala KONA Electric, z ktorej sa od januára tohto roku predalo 30 981 kusov. Výborné výsledky dosiahlo aj elektrické CUV IONIQ 5, z ktorého sa tento rok predalo už 28 014 kusov a stihlo získať aj viacero prestížnych cien, vrátane ocenenia Svetové auto roka 2022.

Tieto čísla poukazujú na pokrok, ktorý Hyundai v Európe dosiahol, najmä vzhľadom na výzvy, ktorým v súčasnosti čelí celý priemysel. Pokračovali sme v rozširovaní nášho vedúceho postavenia v oblasti elektrifikácie, keď sme v premiére predstavili IONIQ 6. Náš elektrifikovaný streamliner nielenže ďalej diverzifikuje náš predajný mix, ale zaujme aj nové publikum,“ povedal Michael Cole, prezident a generálny riaditeľ Hyundai Motor Europe.

Rekordné trhové podiely na európskych trhoch

Okrem 4,8-percentného trhového podielu v EÚ, EFTA a Spojenom kráľovstve dosiahol Hyundai v prvých deviatich mesiacoch roku 2022 významný rast aj na svojich kľúčových trhoch v Španielsku a Spojenom kráľovstve.

V Španielsku zaznamenal Hyundai za prvé tri kvartály tohto roka 14-percentný medziročný nárast predaja a zabezpečil si rekordný trhový podiel 7,5 percenta, čo je o 1,4 percentuálneho bodu viac ako v roku 2021.

V Spojenom kráľovstve Hyundai tiež dosiahol nový rekord, keď získal trhový podiel 5,3 percenta, čo je o 1,3 percentuálneho bodu viac ako v roku 2021. V porovnaní s rovnakým obdobím od januára do septembra minulého roka predaja značky vrástli o 21 percent.

Medziročný rast predajov zaznamenáva Hyundai aj na ďalších veľkých európskych trhoch. V Nemecku rástol v porovnaní s minulým rokom o štyri percentá a vo Francúzsku o jedno percento.

Vyrobené v Európe a pre Európu

Úspech Hyundai v Európe možno pripísať vývoju a výrobe orientovanej na európskeho zákazníka. Viac ako 70 percent automobilov Hyundai sa vyrába v Európe a pre Európu vo výrobných závodoch spoločnosti HMMC v Českej republike a HAOS v Turecku. Český závod, ktorý ročne vyrobí až 350-tisíc áut, navyše nedávno prešiel radom vylepšení a je jedným z najmodernejších závodov na výrobu automobilov v Európe. Začiatkom roka 2022 sa stal prvou továrňou Hyundai na svete, ktorá využíva elektrinu z obnoviteľných zdrojov.

Značky: