Koncept Prophecy EV (proroctvo) získal ocenenie „najlepší z najlepších“. Koncepty elektromobilu 45 EV a ťahača Neptún s palivovými článkami boli ocenené titulom „Winners“ v kategórii „Design Concept“. Koncept 45 EV získal od svojho odhalenia v roku 2019 už tri globálne uznávané ceny za dizajn vrátane Red Dot, IDEA a iF.

Spoločnosť Hyundai znovu potvrdila svoje globálne vedúce postavenie v oblasti dizajnu získaním troch prestížnych ocenení Red Dot Award 2020 v sekcii dizajnových konceptov vrátane titulu „Best of the Best“ v kategórii „Mobilita a doprava“.

Titul „Best of the Best“ bol udelený progresívnemu koncepčnému elektromobilu Hyundai „Prophecy“. Porota súťaže Red Dot tiež ocenila titulom „Winners“ štúdiu elektromobilu „45“ a elektricky poháňané koncepčné nákladné vozidlo „Neptune“ s palivovými článkami v sekcii dizajnových konceptov. Štúdia „Prophecy“ a koncepčný model „45“ sú súčasťou novej značky IONIQ spoločnosti Hyundai, ktorá sa zameriava špeciálne na elektromobily.

„Prophecy“ je vizionárska štúdia elektromobilu Hyundai, ktorá stelesňuje rýdzi aerodynamický dizajn vyjadrujúci v duchu zmyselnej športovosti najnovšiu dizajnovú identitu značky Hyundai. Dizajnéri značky Hyundai dosiahli kombináciou dlhého rázvoru a krátkych previsov vrcholnú úroveň automobilových tvarov. Výsledkom je nová podoba elektromobilu definovaná čistými povrchmi a rýdzosťou klenutých plôch v kombinácii s estetickou harmóniou a funkčnosťou. „Prophecy“ je navyše prvým koncepčným vozidlom navrhnutým kórejskou automobilovou značkou, ktorý získal za dizajnový koncept ocenenie „Best of the Best“.

Koncepčné vozidlo „45“, ktoré Hyundai predstavil na Frankfurtskom autosalóne v roku 2019, je futuristickou spomienkou na Pony Coupe Concept, štyridsaťpäťročnú ikonu značky. Jeho dizajn zvestuje novú éru automobilového dizajnu značky Hyundai so zameraním na elektrifikáciu, autonómne technológie a smart dizajn. Hyundai „45“ je definovaný vycibreným štýlom aerodynamickej samonosnej karosérie s ľahkou konštrukciou, inšpirovanou lietadlami z 20. rokov 20. storočia. Siluetu v tvare diamantu vytvára tiež aplikácia 45 ° uhlov na prednej a zadnej časti.

Dizajn elektricky poháňaného koncepčného nákladného vozidla „Neptune“ s palivovými článkami bol inšpirovaný aerodynamickými vlakmi v štýle Art Deco, ktoré definovali štandardy priemyselného dizajnu v rokoch 1936 až 1959. Osobitý kaskádovitý dizajn zaisťuje maximálny prívod vzduchu pre účinnejšie chladenie. „Neptune“ tak presvedčivo dokumentuje úsilie značky Hyundai o ekologickú mobilitu so zameraním na vodíkové technológie.

Ocenenie Red Dot Awards pre štúdie Prophecy a 45 sú globálnym uznaním vízie dizajnu elektromobilov spoločnosti Hyundai. Chceme vytvárať silné emocionálne spojenie medzi ľuďmi a automobilmi, a prinášať tak ešte vyššie hodnoty do každodenného života našich zákazníkov,“ povedal SangYup Lee, viceprezident a vedúci divízie globálneho dizajnu Hyundai. „Neptune je ambasádorom, ktorý stelesňuje špičkovú pozíciu a kompetencie spoločnosti Hyundai Motor vo vývoji novej generácie technológie pre elektromobily s palivovými článkami. Tento koncept reprezentuje víziu spoločnosti Hyundai Motor ako lídra globálneho odvetvia vodíkovej mobility s dôrazom na prínos pre zákazníkov.

Red Dot Award patrí spoločne s oceneniami iF Design Award a International Design Excellence Awards (IDEA) medzi najprestížnejšie ocenenia za dizajn na svete. Porota súťaže Red Dot každoročne vyhlasuje víťaza v sekciách „produktový dizajn“, „značka a komunikácia“ a „dizajnový koncept“.

Tento rok sa v súťaži „Red Dot Award: Design Concept“ zišlo 4 170 uchádzačov z oblasti koncepčného dizajnu. Z toho len 41 účastníkov získalo ocenenie „Best of the Best“ a 188 dostalo titul „Winners“. Dvadsať medzinárodne uznávaných odborníkov hodnotilo príspevky na základe inovácií, realizovateľnosti a funkčnosti. Inovatívne a revolučné designy elektromobilov Hyundai získali víťazstvom v súťaži Red Dot uznanie na celom svete.

Značky: