IBM a SAP oznámili plány, ktorých cieľom je podporiť klientov vďaka modernizácii systémov a zrýchliť tak ich zapojenie do digitálnej ekonomiky.
Spoločne plánujú inovovať riešenia v rámci softvéru SAP Business Suite 4 SAP HANA (SAP S/4 HANA), dostupné on premise i v cloude. Okrem toho predstavia klientom nové riešenia.
„Budúcnosť biznis stratégie a biznis hodnoty sa bude odvíjať od kognitivity, cloudu a kvalitných zážitkov v každom odvetví. Formalizujeme doplnkový set funkcií, aby sme zjednodušili a urýchlili výsledky pre klientov, ktorí sa chcú zmeniť na kognitívne podniky,“ tvrdí Bridget van Kralingenová, senior viceprezidentka IBM Global Business Services.
Firmy menia biznis modely, aby zachytili nové trhové príležitosti. Prehodnocujú procesy, pracovné postupy a prínosy pre koncového používateľa. Spolupráca IBM a SAP preto bude obsahovať:
Cloudové riešenia: Spoločnosti budú naďalej vychádzať z úspešného strategického partnerstva medzi IBM a SAP pre služby SAP HANA Enterprise Cloud, ktoré bolo oznámené v októbri 2014 a ktoré prispôsobuje cloudovú platformu IBM požiadavkám digitálnej transformácie. IBM a SAP budú okrem toho spolupracovať na cloudových riešeniach na mieru šitých jednotlivým odvetviam. Existujúce služby SAP HANA Enterprise Cloud rozšíria aj o nepretržitú údržbu aplikácií a podporné služby.
On-premise riešenia: SAP a IBM sprístupnia hybridné a on-premise ponuky SAP HANA na systémoch IBM Power, podporované novým IBM Power Systems Center of Excellence for SAP HANA v texaskom Austine.
Kognitívne funkcie: IBM pre SAP S/4 HANA vyvinie kognitívne riešenia a riešenia pre jednotlivé odvetvia, ktoré využívajú API IBM. Cieľom sú informovanejšie rozhodnutia pre všetkých biznis používateľov.
Zákaznícky a používateľský zážitok: IBM Interactive Experience (iX), najväčšia digitálna agentúra sveta; SAP Global Design, skupina, ktorá stojí za oceňovaným rozhraním SAP Fiori UX; a tím SAP Customer Engagement and Commerce budú spolupracovať na vopred navrhnutých scenároch, ktoré možno ďalej prispôsobovať zákazníkom a ich zamestnancom. Spolupráca využije aj skúsenosti IBM s dizajnom pre iOS.
Integrované služby: Spoločnosti vyvinú kolaboratívne konzultačné modely, ktoré vychádzajú z osvedčených, agilných služieb a metodológií podpory v oboch organizáciách.
Road-mapy pre jednotlivé odvetvia: IBM Institute for Business Value a organizácia SAP Value Engineering spoločne vytvoria plány digitálnej transformácie pre jednotlivé odvetvia a pre jednotlivé riadiace funkcie.
„SAP S/4 HANA je vynovený balík základných biznis aplikácií, ktorý znova udáva štandardy pre celé odvetvie. Teší ma, že IBM a SAP budú úzko spolupracovať. Zákazníkom tak môžeme ukázať smer k inovatívnym a novým biznis modelom a výsledkom, ktoré doteraz nikdy neboli možné,“ povedal Rob Enslin, člen predstavenstva SAP SE a prezident Global Customer Operations v spoločnosti SAP.