Za zastavením výroby stojí presne nedefinovaný „kritický výrobný komponent“ od externého dodávateľa.
Spoločnosť Ineos musela pozastaviť montážnu linku vo svojom závode v Hambachu vo Francúzsku, čím sa zastavila výroba modelu Grenadier. Pickup Grenadier Quartermaster sa vyrába, ale vo veľmi obmedzenom množstve a zmeniť sa to má až v budúcom roku.
Problém by nemal spočívať v samotnej automobilke, ale v externom dodávateľovi kritického komponentu, bez ktorého nie je možné tieto autá produkovať. Ineos nespomína dodávateľa ani chýbajúci diel, no v praxi je to tak dôležitý prvok, ktorý pozastavil celú výrobu. Zástupca Ineosu pre portál Automotive News Europe povedal, že problematický dodávateľ bol v situácii pred platobnou neschopnosťou. Podľa rôznych dohadov za tým môže stáť spoločnosť Recaro.
Spoločnosť Recaro Automotive vyhlásila bankrot koncom júla s odvolaním sa na „významné finančné ťažkosti v dôsledku extrémneho zvýšenia cien v posledných krízových rokoch a straty významného kontraktu“. Spoločnosť však plánovala počas insolvencie pokračovať vo výrobe sedadiel a vybavovať existujúce zákazky. Nie je ale úplne jasné, či sa medzi tým niečo zmenilo.
Hovorca spoločnosti Ineos poskytol pre portál – Motor1.com – nasledujúce vyhlásenie týkajúce sa výroby:
„Naša výroba v Hambachu narazila na kritický nedostatok komponentov mimo našu kontrolu, čo spôsobilo nútenú prestávku v našom výrobnom programe.“
„Dodávateľské reťazce pre automobilový priemysel sú vždy zložité a náročné, pričom nás to zasiahlo v tak rušnom období. Dostávame skvelú spätnú väzbu od zákazníkov modelu Grenadier po celom svete a už pôsobíme vo viac ako 45 krajinách sveta. Tento mesiac vstupujeme na dva nové veľké trhy v Mexiku a Číne.“
„Do tohto leta sme predali toľko Grenadierov, koľko sme mali za celý rok 2023. Máme silnú dynamiku a sme na dobrej ceste dosiahnuť do konca roka míľnik v podobe 20 000 predaných áut. Naozaj chceme vyrábať vozidlá pre našich zákazníkov, takže táto pauza je mimoriadne frustrujúca.“
„Nenechávame však kameň na kameni v našom úsilí uviesť našu výrobu späť do prevádzky a čo najrýchlejšie dobehnúť dopyt. Momentálne fungujeme podľa konzervatívneho scenára, podľa ktorého by sme sa začiatkom roka 2025 mohli vrátiť k plnej miere výroby. Medzitým by sme sa chceli poďakovať našim zákazníkom – najmä tým, ktorí čakajú na svoje autá, za trpezlivosť.“
Zdroj: motor1.com
Prečítajte si aj: