Slovenská sporiteľňa zvíťazila v európskej súťaži Asociácie interných komunikácií FEIEA Grand Prix 2019 s projektom „Tak som tu zas“ – interné vlogy generálneho riaditeľa Petra Krutila. Ocenenie jej udelili vo švajčiarskom Zürichu v kategórii Best Audio-Visual. Na shortliste boli projekty od portugalskej spoločnosti Galp, dvoch španielskych spoločností LLYC a MAPFRE a švajčiarskej Swiss Life Group.
„V rámci nového komunikačného pozicioningu sme sa rozhodli, že zmeníme spôsob, ako sa generálny riaditeľ prihovára kolegom v banke. Petrovi Krutilovi sme dali do ruky tzv. „osmo“ kameru a kariéra populárneho vlogera sa pred takmer 2 rokmi mohla začať. Vlogy nám odvtedy veľmi pomohli, aby sa kolegovia vžili s novým pozicioningom Slovenskej sporiteľne ako moderného, zodpovedného a inovatívneho lídra. Sme radi, že videá nášho CEO sa tešia veľkej popularite nie len medzi kolegami, keďže jedno vydanie si pozrie v priemere takmer 2-tisíc kolegov, ale aj medzinárodnej porote,“ vysvetľuje Štefan Frimmer, šéf korporátnej komunikácie Slovenskej sporiteľne. Vlogy výrazne prispievajú aj k budovaniu značky Slovenskej sporiteľne ako moderného zamestnávateľa v internom aj externom prostredí.
Produkčné a postprodukčné práce zabezpečuje pre Slovenskú sporiteľňu agentúru Crossline. „Interná komunikácia bežne nestojí vo svetle reflektorov, hoci si myslíme, že je pre firmy rovnako dôležitá ako jej klienti – sú to tisícky zamestnancov a spolupracovníkov, ktorí dávajú spoločnostiam život. A je to práve skvelý tím ľudí zo Slovenskej sporiteľne vrátane CEO vlogera Petra Krutila, ktorí boli vždy prví otvorení novým nápadom a aj netradičným komunikačným riešeniam, a to sa ukazuje aj vo výsledkoch našej spoločnej práce. Korporátnej internej komunikácii pre firmy z celej Európy sa úspešne venujeme už 15 rokov, pozbierali sme za to množstvo ocenení, no z víťazstva FEIEA máme špeciálnu radosť, pretože sme mohli stáť pri zrode úplne nového komunikačného konceptu od samého začiatku,“ povedal Michal Ivanička, managing director agentúry Crossline.
„Dostať sa na shortlist európskeho kola FEIEA Grand Prix 2019 je veľký úspech, keďže konkurencia v Európe je naozaj náročná. O to cennejšie je, že Slovenská sporiteľňa danú kategóriu vyhrala. Znamená to, že ukázala nie len svoju kreativitu a inovatívnosť, ale aj prínos projektu pre firmu a jej kultúru. Porota ocenila aj aktívny prístup generálneho riaditeľa, čo je veľmi inšpiratívne aj pre veľa ďalších firiem,“ povedal Martin Onofrej, z Asociácie internej komunikácie na Slovensku.