Zaujať v online priestore, ktorý je čoraz bohatší o kvalitné informácie, videá, ale aj ďalší je stále ťažšie.
Viac ako kedykoľvek predtým sa do popredia dostávajú rôzne interaktívne prvky webových stránok, ktoré sú nielen spôsobom, ako pritiahnuť pozornosť, ale aj poskytnúť niečo navyše. Pripravili sme pre vás zaujímavé tipy ohľadom interaktívnych prvkov na webových stránkach a nevynecháme ani konkrétne príklady.
Spomínate si ešte na časy, kedy boli v móde infografiky a prakticky nechýbali na žiadnom obsahovom webe? Z dnešného pohľadu ich možno považovať za pomerne statické a s obmedzenou výpovednou hodnotou. Neznamená to však, že by ste mali od infografík a tvorby užitočného obsahu upustiť, treba sa však zamyslieť nad jeho vizuálnym spracovaním, pretože výživný a zároveň pekne zaobalený obsah má čoraz väčší význam. Tvorba webstránok si preto neraz dáva za cieľ, aby návštevníkov doslova vtiahla do deja a poskytla neobyčajný zážitok. Napokon, interaktívne prvky na webe môžu byť vašou veľmi silnou konkurenčnou výhodou. Akým interaktívnym prvkom sa pri tvorbe webstránky oplatí venovať pozornosť?
3D prvky
Používanie 3D na webových stránkach môže byť nielen zábavné, ale aj veľmi praktické, a to najmä pre majiteľov e-shopov. Kabelku, šperk či topánky si môže návštevník vášho e-shopu pekne prezrieť z každej strany rovnako, ako keby stál priamo v obchode. 3D prvky môžu byť ale aj veľmi zaujímavé v iných segmentoch, najmä vtedy, ak potrebujete vysvetliť napríklad fungovanie zložitejšieho stroja.
Video sekcie
Nemusíte nikoho nútiť kliknúť na prehrávanie videa, prípadne rovno na úvodnej stránke spúšťať niekoľkominútové videá. To vašich návštevníkov zrejme príliš neupúta. Namiesto toho skúste na rôznych častiach webových stránok pripraviť sekcie s krátkymi videosekvenciami. Môžete nimi vysvetľovať proces, ako je napríklad vrátenie daní z Holandska, alebo upútať výsledkami vašej práce.
Mikro-interakcie
Od efektov vznášania sa a aktívnych bodov na obrázkoch až po grafiku a jednoduché animácie. Toto všetko sú mikro-interakcie zvyšujúce pútavosť a vizuálnu atraktivitu webovej stránky. Môžete ich využiť na jemné „postrčenie“ návštevníka webu, aby vykonal požadovanú akciu alebo v ňom vzbudiť zvedavosť. Dajte si však pozor, aby ste to s týmito prvkami nepreháňali, pretože v takom prípade môžu byť kontraproduktívne a zážitok z prezerania webu zhoršovať.
Pokročilá vizualizácia
Pri tvorbe webu sa oplatí byť kreatívny a nebáť sa skúšať. Ak máte módny e-shop, alebo ponúkate službu či výrobky na zmenu vzhľadu, dajte návštevníkom webu možnosť priamo sa pozrieť, ako budú zmeny vyzerať. Stačí, ak si návštevník zapne webovú kameru a razom sa ocitne vo virtuálnej skúšobnej kabínke, prípadne sa môže pozrieť, ako bude vyzerať jeho úsmev, ak vyskúša bielenie zubov. Pokročilé možnosti vizualizácie sa dajú perfektne využiť vždy keď sa nechcete spoliehať iba na predstavivosť vašich potenciálnych zákazníkov a navyše, týmto spôsobom určite pritiahnete ich pozornosť!