Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Ak ste už v živote písali akýkoľvek príspevok na blog, určite viete, koľko času vám to môže zabrať. Od výberu témy a zhromažďovania informácií až po samotné zverejnenie to často trvá hodiny. Ak príspevok potom nezíska očakávanú návštevnosť, môže to byť pre vás veľké sklamanie.

Našťastie existuje niekoľko spôsobov, ako články optimalizovať pre vyhľadávače a získať tak lepšiu pozíciu vo výsledkoch vyhľadávania, čo vedie aj k vyššej návštevnosti. Oboznámte sa s nasledovnými postupmi a využite ich na svojom blogu.

SEO a písanie článkov

Písanie článkov pre SEO je proces vytvárania obsahu s cieľom umiestniť sa na prvých stránkach vyhľadávačov, ako je Google. Zahŕňa to prieskum kľúčových slov, písanie vysokokvalitného obsahu, ktorý zodpovedá zámerom používateľov, a optimalizáciu nadpisov na jednoduché prehľadávanie stránok.

Písanie SEO BloguZdroj: elements.envato.com
Písanie SEO Blogu

Využite nadpisy a podnadpisy vo svoj prospech

Nadpisy pomáhajú algoritmu Google pochopiť váš príspevok na blogu a jeho časti.

Premýšľajte o Google ako o čitateľoch, ktorí si prezerajú váš blog. Chcú mať prehľad o tom, čo bude váš článok obsahovať. To napíšte do nadpisu. Podnadpisy by mali odrážať obsah v texte a obsahovať kľúčové slová. Stavte na dlhé kľúčové slová, teda dopyty, ktoré používatelia skutočne vyhľadávajú. Ak napríklad píšete príspevok o letiskových transferoch, podnadpisom by mohlo byť „Transfer autom z Bratislavy do Viedne nonstop“.

Keď použijete správne kľúčové slová – teda tie, ktoré vyhľadáva vaša cieľová skupina, máte oveľa väčšiu šancu na umiestnenie na stránke s výsledkami vyhľadávania (SERP).

Píšte pre ľudí, nie pre vyhľadávače

Pri počúvaní všetkých SEO tipov a trikov je ľahké zabudnúť, pre koho vlastne článok píšeme. Majte na pamäti osobnosť zákazníka, jeho motiváciu a záujmy. Dôležité je tiež vyberať témy, ktoré budú rezonovať s vašimi potenciálnymi zákazníkmi a riešiť ich otázky. Porovnajte: budú používatelia vyhľadávať dopyt „5 typov čelných skiel“ alebo „výmena čelného skla zlaté moravce“? Dostaňte sa do hlavy používateľa. Myslite na to, čo budú vyhľadávať, a ako by ste mohli prispôsobiť svoj obsah tak, aby ste im vyhoveli.

Dobrá SEO stratégiaZdroj: elements.envato.com
SEO

Optimalizujte obsah pre vybrané úryvky od Googlu

Vybrané úryvky poskytujú priame odpovede na zadaný dopyt a zobrazujú sa nad všetkými ostatnými výsledkami vyhľadávania. Napríklad ak zadáme dopyt „ako vybrať pracovné oblečenie“, Google nám poskytne najlepšiu odpoveď, ktorú našiel na niektorej zo stránok:

Ak chcete, aby vás Google vybral do úryvku, mali by ste použiť danú otázku ako nadpis alebo podnadpis článku a poskytnúť stručnú a dôkladnú odpoveď. Ak sa Google vyberie váš článok, je väčšia pravdepodobnosť, že naň používateľ klikne. Na konci článku môžete poskytnúť aj odkaz na konkrétny e-shop, kde používateľ nájde, čo potrebuje. Napr. na pracovné odevy workie.sk.

Značky: