Možno sa to na prvý pohľad nezdá, ale viacero, najmä celebritných príspevkov v sebe ukrýva reklamu, ktorá je platená, resp. je za dohodnutú odmenu

Toto sa má v najbližších týždňoch zmeniť. Reklamný podtón príspevok môže mať, na tom nie je nič zlé, ale musí byť náležite označený. Nad každým takýmto príspevkom by sa mal nachádzať hashtag, ktorý vás nato upozorní – napr. #Ad. To platí aj pre reklamné video príbehy, v ktorých by sa toto označenie malo nachádzať.

Nové uznesenie sa týka všetkých príspevkov, od akéhokoľvek používateľa, ktoré vedome propagujú značky alebo produkty. Samozrejme, pôjde väčšinou o tie najsledovanejšie účty na Instagrame. Firmy pravdepodobne neponúknu platené partnerstvo niekomu, kto má 1000 odberateľov.

Správne označený príspevok od Kim Kardashian

Spúšťačom tejto „akcie“ je prieskum, ktorý potvrdil, že až 93% reklamných príspevkov od najpopulárnejších používateľov Instagramu nebolo označených podľa smerníc FTC. Marketingová spoločnosť Mediakix robila prieskum, v ktorom sa zamerala na 50 najsledovanejších účtov na Instagrame, pričom bolo zistené, že až 61% príspevkov od týchto osobností súviselo s módnym priemyslom, teda reklamou na oblečenie a doplnky.

Katie Notopoulosová z BuzzFeed-u rozdelila údaje z prieskumu do štyroch kategórií. 1. Dlhodobo sponzorované príspevky – 49 %. 2. Príspevky, za ktoré bol obdržaný jednorazový drahý dar – 16%. 3. Príspevky za lacnejší dar – 12% 4. Reklama typu pay-to-post – 12% (jednorazová platba za dohodnutý príspevok).

Aj takto môže vyzerať správne označenie, základom je, aby to bolo zrozumiteľné pre každého používateľa

Smernica FTC pritom jasne uvádza, že sponzorované príspevky musia riadne odkazovať nato, že slúžia ako platená reklama. Môže to byť spomenuté v sprievodnom texte alebo pomocou značiek, tzv. hashtagov.

Spoločnosť FTC (Federal Trade Commission) rozposlala v apríli tohoto roku upozornenia 90 významným používateľom Instagramu, aby im pripomenula, že musia jasne a zreteľne zverejňovať svoje vzťahy k propagovaným značkám. Následne poznamenala, že týmto spôsobom používatelia ľahšie odhalia a preskočia takéto reklamné príspevky.

Označenie sponzorovaného príspevku v insta-príbehu

Nový systém dopomôže aj k tomu, aby boli pre jednotlivých používateľov presnejšie vyberané vhodné reklamné príspevky – cielená reklama. Aj keď sa to nezdá, tejto novinke sa tešia aj samotné spoločnosti, ktoré za takúto neoficiálnu reklamu platili.

Dôvodom radosti je to, že budú mať k dispozícii štatistiky, ktoré ukážu, aký dosah a úspešnosť majú príspevky, za ktoré napr. známej celebrite zaplatili. Samozrejme, platí to iba pre správne označené príspevky. Tvorca obsahu si bude môcť pozrieť štatistiku v rámci Instagramu, zatiaľ čo obchodný partner si štatistiky zobrazí pomocou aplikácie Facebook Page Insights.

Zdroj: www.theverge.com

Značky:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE