Pevná linka novej generácie nevyužíva telefónne číslo, ale váš Google / Amazon účet.

Pevná linka je stále súčasťou mnohých domácností. A to aj napriek tomu, že vo väčšine prípadov iba zaberá jednu zásuvku a na telefón sa neustále práši, pretože ho väčšina ľudí už nepoužíva. Dnes máme smartfóny a tie používame ako primárne zariadenie na komunikáciu. V dobe neobmedzených volaní a 4-centových (či 2-centových) poplatkov za minútu hovoru je pohodlnejšie na všetko používať práve smartfón.

Pevné linky by sa však mohli čoskoro vrátiť do domácností v úplne novej podobe. Budú zabudované priamo do inteligentných reproduktorov Google Home a Amazon Echo. Tieto zariadenia zatiaľ nie sú dostupné na našom trhu, nakoľko sú prispôsobené pre ľudí, ktorí žijú v anglicky hovoriacich krajinách. Koncept, ktorý sa snaží presadiť Google aj Amazon, je však zaujímavý – obe spoločnosti pracujú na tom, aby sa dalo cez ich inteligentné reproduktory telefonovať.

Detaily nie sú známe, ale je pravdepodobné, že Google Home a Amazon Echo nebudú využívať štandardný spôsob pripojenia pevnej linky. Nebudú vyžadovať ani telefónne číslo. Namiesto toho budú spárované s príslušným Google / Amazon účtom a pre potreby komunikácie využijú štandardné pripojenie do internetu. Tento koncept má niekoľko výhod, ale aj zrejmé nevýhody. Na rozdiel od klasických telefónov sa nedovoláte každému, avšak iba používateľom v rámci jednej služby.

Ostatných ľudí však bude možné jednoducho kontaktovať spárovaním mobilného telefónu k reproduktoru a použitím mobilného paušálu. Je však možné, že obe spoločnosti prídu s nápadom, ktorý celý proces zjednoduší a bude pre používateľa maximálne pohodlný.

Zdroj: TalkAndroid

Značky:

Roman Kadlec

Roman Kadlec
Testujem inteligentné hodinky, robotické vysávače, smartfóny a herné zariadenia. Sledujte ma na sociálnych sieťach @roman_fitit