Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Rast virtuálneho Slovenska je viditeľný už od začiatku roka 2021. V polovici februára má SK-NIC už vyše 10.000 nových virtuálnych miest, teda nových domén. Slováci objavujú výhody virtuálneho priestoru a aj v náročných časoch nachádzajú spôsoby, ako byť aktívny, vzdelávať sa, komunikovať či obchodovať.

Podľa Výročnej správy o internete bolo v roku 2020 najobľúbenejším produktom nakupovaným online oblečenie, topánky a doplnky – tvorili viac ako 60 % všetkých online nákupov. Ďalšie populárne boli dodávky z reštaurácii (23%) a nákupy športových potrieb (23 %).  Nie je to síce úplne ono, ale posedenie v reštaurácii či pobyt vo fitku vystriedala donáška dobrých jedál domov a aktívny šport v okolí.

Správu o internete SK-NIC zverejnilo v januári 2021. Môžete si ju aj s ďalšími zaujímavými faktami o slovenskom internete pozrieť na webe našej spoločnosti SK-NIC, a.s.

Slováci pochopili príležitosť virtuálneho prostredia a sú v ňom aktívni

Okrem už spomínaného rastu nových registrácií je trendom aj nechávanie si už zaregistrovaných domén, čo je určite dobrou správou pre virtuálne Slovensko. Čím viac Slovákov je aktívnych používateľov internetu tvoriacich jeho obsah, tým viac informácií, služieb či možností aj pre ostatných sa v ňom nachádza. Bude zaujímavé sledovať, ako sa tento priestor rozvinie počas roku 2021.

Pomáhame aj naďalej

Tak ako SK-NIC v roku 2020 aktívne reagovalo na náročnú situáciu v súvislosti s pandémiou COVID 19, rozhodli sa pomôcť aj tento rok. Už v druhom marcovom týždni bude cena za registráciu domén výhodnejšia.

Vstup do virtuálneho Slovenska tak bude pre mnohých jednoduchší. Navyše, pre internetových „nováčikov“ prinášame Akadémiu virtuálneho Slovenska a jej ďalšie pokračovanie. Tentoraz sa v SK-NIC pozreli na tých, ktorí s ohľadom na pandémiu správne využili internet a stali sa úspešnými.

„V našej spoločnosti máme v DNA, že je potrebné si navzájom pomáhať. Len tak môžeme posunúť naše Slovensko vpred. A jeho súčasťou je aj virtuálny internetový priestor, do ktorého u nás vedie najkrajšia doménová koncovka .sk.“ povedal Peter Bíro, riaditeľ spoločnosti SK-NIC.

„V minulom roku sme pomáhali objavovať tento priestor nováčikom. Dlhodobo sme mali znížené ceny za registráciu domény, prostredníctvom Fondu SK-NIC sme rozdelili pol milióna EUR, spustili sme aj sprievodcu v podobe Akadémie virtuálneho Slovenska. Podporili sme mnoho ďalších projektov v rôznych oblastiach charity, mentálneho zdravia, či kybernetickej bezpečnosti.“ pokračoval.

A dodal aj „V tomto trende plánujeme pokračovať. Chceme naďalej pomáhať, sprevádzať, ale aj vzdelávať. Dlhodobo sa na Slovensku vedie diskusia o podpore digitálnej ekonomiky. My však nediskutujeme, my konáme a pomáhame!

Vstúpiť do virtuálneho Slovenska je jednoduché

Už v marci prinesú v Akadémii virtuálneho Slovenska príbehy úspešných, ktorí prijali výzvu a vstúpili do virtuálneho Slovenska. Veríme, že sa stanú inšpiráciou pre ďalších.

Akadémia virtuálneho Slovenska je stručný video sprievodca, v ktorom pomocou krátkych videí približujú najmä internetovým „nováčikom“ načo je dobrá vlastná doména, ako si vytvoriť web či e-shop, ako správne komunikovať a používať marketing vo virtuálnom svete, ale aj ako si zabezpečenie vlastnú značku a know-how.

Všetky videá (10) si je možné bezplatne pozrieť na dedikovanom webe spoločnosti SK-NIC.  Súčasťou je aj video „6 krokov ako si zriadiť virtuálnu identitu“.

Značky: