Najmenší iPhone sa nestal hitom, minimálne v Amerike nie.

Spoločnosť Wave7 Research spravila prieskum medzi telekomunikačnými operátormi s cieľom zistiť, ako sa predávajú tohtoročné iPhony. A výsledky nie sú príliš prekvapujúce – najväčší záujem je o základný model iPhone 12, ktorý dosiahol u všetkých amerických operátorov podiel na úrovni 24 až 33%.

Veľký záujem bol aj o iPhone 12 Pro Max, ktorý si ľudia kupovali kvôli fotoaparátu, batérii a veľkosti displeja. Naopak, iPhone 12 mini zatiaľ nepúta pozornosť a s podielom na úrovni 4 až 5% veľkú dieru do sveta neurobil. Na správu upozornil pcmag.

Dôvodov môže byť niekoľko – štandardný iPhone 12 je drahší iba o 100 dolárov/eur a ponúka značne väčší displej pri zachovaní výbornej ergonómie a pohodlného používania aj v jednej ruke. A predaje iPhonu 12 mini môže kanibalizovať aj tohtoročný iPhone SE. Milovníci malých telefónov si ho pravdepodobne kúpili po jeho uvedení na trh a teraz nemajú veľa dôvodov na kúpu ďalšieho malého iPhonu.

Nevýrazný záujem o iPhone 12 mini u Američanov potvrdzuje aj spoločnosť Flurry Analytics. Tá spravila analýzu aktivácií všetkých iPhonov počas prvého týždňa od uvedenia noviniek do predaja a iPhone 12 mini je jednoznačne na chvoste všetkých iPhonov.

Pripomíname, že informácie z tohto článku reflektujú situáciu na americkom trhu. V ostatných regiónoch môže byť situácia iná, prípadne iPhone 12 mini možnože iba potrebuje čas, aby dosiahol lepšie predaje. Uvidíme teda, ako sa mu bude ďalej (ne)dariť a či Apple predstaví aj iPhone 13 mini alebo aktuálny experiment s malými telefónmi vyhodnotí ako neúspešný.

Našu recenziu na iPhone 12 mini si môžete prečítať TU.

Zdroj: Flurry Analytics

Zdroj: pcmag, Flurry Analytics

Prečítajte si aj:

iPhone 12 mini: Miniatúrna dokonalosť, na ktorú ste čakali (RECENZIA)

Roman Kadlec

Roman Kadlec
Testujem inteligentné hodinky, robotické vysávače, smartfóny a herné zariadenia. Sledujte ma na sociálnych sieťach @roman_fitit