V Európe patria na čelo rebríčka najpopulárnejších automobilov.
V segmente kompaktných vozidiel vládne tvrdá konkurencia. No len jeden model sa môže pochváliť takou rozmanitosťou pohonov – tradičný atmosférický aj preplňovaný benzínový motor, diesel a hybridná verzia, ktorá sa ukazuje ako najsilnejšia. Toyota Auris TS Kombi.
Mnohí vodiči potrebujú auto, ktoré je dostatočne reprezentatívne pre mesto a zároveň dosť veľké na to, aby odviezlo rodinu na víkendový výlet alebo na dovolenku. A práve takéto sú kompaktné automobily vo verzii kombi.
Veľkorysý pre cestujúcich i batožinu
Auris TS Kombi meria necelých 4,6 metra a má 2,6-metrový rázvor. Vozidlo poskytuje pohodlie cestujúcim v oboch radoch sedadiel a súčasne ponúka veľkorysý batožinový priestor – v základnej konfigurácii až 600 litrov. V tomto smere sa praktickému japoncovi vyrovná len málo konkurentov.
Zaujímavá je aj škála ponúkaných pohonov. Každý si tu nájde niečo pre seba. Zástancovia atmosférických benzínových motorov si môžu vybrať medzi verziami 1,33 l a 1,6 l. Prvá z nich dosahuje výkon 99 K a druhá 132 K. Vodiči, ktorí preferujú downsizing si môžu zvoliť motor 1.2 Turbo. Preplňovaný benzínový motor s turbodúchadlom a priamym vstrekovaním paliva ponúka vodičovi 116 K a krútiaci moment 185 Nm. V ponuke nájdeme aj diesel s objemom 1,4 l, výkonom 90 K a s maximálnym krútiacim momentom dosahujúcim 205 Nm.
S hybridným pohonom
Čerešničkou na torte je hybridná pohonná jednotka. Elektromotor s výkonom 60 kW dopĺňa 1,8-litrový benzínový motor a kombinovaný výkon predstavuje rovných 136 koní. Spaľovací systém a elektromotor spolupracujú z bezstupňovou prevodovkou E-CVT. Ako sa ukazuje, aj napriek obavám konzervatívnych vodičov dosahuje takto konfigurované auto prekvapujúco dobrý výkon. Hybridný Auris TS Kombi zrýchľuje na 100 km/h za 11 sekúnd a jeho maximálna rýchlosť predstavuje 180 km/h. Podstatné však je, že výber hybridnej verzie neznamená menší batožinový priestor.
Ekonomické majstrovstvo sveta: 3 l/100 km
Priemerná spotreba? Prospekt uvádza 3,5 – 4 l/100 km, ale ako ukázala prax, môže to byť ešte menej. Dokázali to aj preteky Eco Rally, ktorých sa zúčastnili poľskí motoristickí novinári. Najlepšia posádka dosiahla v hybridnom kombi Toyota priemernú spotrebu 3,2 l/100 km a na najdlhšej, 132-kilometrovej etape iba 3l/100 km.
Je úsporný a navyše bezpečný
Auris TS Kombi nie je iba priestranný a úsporný, ale má čo ponúknuť aj z hľadiska bezpečnosti a komfortu jazdy. Prvé potvrdzuje nielen kompletných päť hviezdičiek v crash testoch Euro NCAP, ale aj možnosť vybaviť auto súborom systémov aktívnej bezpečnosti. Počnúc od druhej zo štyroch cenníkových konfigurácii dostaneme v štandarde balíček Toyota Safety Sense. Zahŕňa systém, ktorý pomáha predchádzať čelnému nárazu, alebo zmierniť jeho následky, je vyzbrojený automatickým havarijným brzdením, systém, ktorý upozorňuje na neúmyselnú zmenu jazdného pruhu, systému rozoznávania najdôležitejších dopravných značiek (vrátane rýchlostných limitov), a takisto systém prepínania medzi diaľkovými a stretávacími svetlami bez zásahu vodiča, keď kamera identifikuje vozidlo prichádzajúce z protismeru.
Bez ohľadu na zvolenú verziu do štandardu patrí aj automatická klimatizácia, elektricky ovládané vyhrievané zrkadlá, nastaviteľné čelné sklá, systém sklápania operadiel, rádio s USB portom, volant s multimediálnymi a ovládacími tlačidlami telefónu alebo strešná anténa v tvare ,,žraločej plutvy” . Zoznam všetkých ponúkaných možností by mal uspokojiť aj najnáročnejší zákazníkov.
Veľkou výhodou pre majiteľov vozidiel Toyota je nízka strata ich hodnoty. Súvisí predovšetkým s bezporuchovou prevádzkou, ktorú potvrdzujú mnohé testy a výsledky v renomovaných rebríčkoch.