Adobe vysvetľuje svoje kontroverzné licenčné podmienky.

Ich aktualizácia vyvolala veľký rozruch aj na sociálnych sieťach, ktoré sú zamerané na fotografovanie a využívanie produktov tejto značky. 3. júna používatelia služby Adobe Creative Cloud poukázali na to, že nové podmienky používania produktov umožňujú zasahovanie do súkromia používateľov. Konkrétne išlo o tréning funkcií umelej inteligencii priamo na výtvoroch a práci tvorcov. O správe informoval server AppleInsider.

Trénovanie umelej inteligencie vyvoláva vždy búrlivé diskusie. Predstavitelia firiem, ktoré stoja za jednotlivými nástrojmi veľmi neochotne, odpovedajú na otázku, na akých dátach bola ich AI trénovaná. Nejde len o firmu Adobe, ale aj o OpenAI, ktorá stojí za svojím nástrojom ChatGPT.

Vyjadrenie spoločnosti Adobe hovorí, že pristupuje k obsahu používateľov z viacerých dôvodov a to napríklad aj z dôvodu poskytovať inovatívne cloudové funkcie. Sú to napríklad neurónové filtre alebo odstraňovanie pozadia. Zároveň sa firma vyjadrila, že spoločnosť nemá prístup k obsahu, ktorý je uložený na lokálnych zariadeniach používateľov a nijak používateľov nesleduje.

Používatelia sa obávali toho, že ak povolia prístup ku všetkým dátam, budú môcť byť zneužité. Treba ale podotknúť, že de facto každá aplikácia má prístup v rámci celého systému, keďže operačné systémy na počítači fungujú inak ako operačné systémy na mobilných platformách.

Zároveň ide o pohľad druhej strany a to konkrétne Adobe, ktorá sa chráni pred tým, aby ich a ich AI bola zneužitá na tvorbu nevhodného materiálu. Príkladom môže byť materiál týkajúci sa zneužívania detí alebo zosmiešňovania skutočných osôb. Problémom bolo však aj to, že na to, aby ste produkty využívali, musíte súhlasiť s licenčnými podmienkami. Nemali ste teda na výber. Ak firma netrénuje svoju AI na dátach používateľov, na čom konkrétne ich trénuje?

Zdroj: AppleInsider

Prečítajte si aj:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.