Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Lexus LM je prvým modelom značky v Európe, ktorý spája komfort exkluzívnej limuzíny s karosériou priestranného minivanu. Lexus LM vznikol ako samostatný model, nie ako upravená verzia úžitkového vozidla.

Preto má LM jazdné vlastnosti v súlade s konceptom Lexus Driving Signature, ktorý je založený na troch pilieroch a pomáha vodičovi vychutnávať si neustály pocit kontroly a spojenia s vozidlom, ako aj pohodlie za akýchkoľvek podmienok.  Odpruženie bolo vyladené pre maximálne pohodlie pasažierov. Auto má karosériu s vysokou tuhosťou a nízko položené ťažisko vďaka platforme GA-K.

Absolútnou prioritou pre konštruktérov bol najvyšší komfort pasažierov a uplatnenie princípov japonskej pohostinnosti Omotenashi v doteraz nebývalej miere. Priestor pre cestujúcich v Lexuse LM je otvorený, priestranný a navrhnutý tak, aby každá cesta bola pohodlná a pokojná. Je to exkluzívne miesto, ktoré spája výhody mobilnej kancelárie s možnosťou relaxu. Tento pocit umocňuje minimalistický dizajn a najkvalitnejšie materiály.

Lexus LM je v ponuke s dvomi typmi kabíny – sedemmiestnou a štvormiestnou. Vo variante so siedmimi sedadlami má najviac miesta stredný rad VIP sedadiel, ku ktorému je najjednoduchší prístup. Prídavný tretí rad má výklopné sedadlá, ktoré  je možné sklopiť v prípade potreby väčšieho batožinového priestoru.

Lexus LM so štvormiestnou kabínou je najvyšším stupňom luxusu. V druhom rade sú dve veľmi pohodlné, multifunkčné sedadlá. Charakteristickým znakom tejto verzie je priečka, ktorá oddeľuje kabínu vodiča od priestoru pre cestujúcich. V priečke je zabudovaný 48-palcový HD displej a sklenený panel, ktorý je možné stmaviť a vytvoriť tak v kabíne súkromie. Štvormiestna verzia má aj audiosystém Mark Levinson 3D Surround Sound s 23 reproduktormi. Pokročilý systém Lexus Climate Concierge zas využíva senzory na výber vhodnej teploty v interiéri.

Sedadlá prepracované do najmenších detailov

Usporiadanie sedadiel a ich dizajn zohráva kľúčovú úlohu v tom, ako auto vnímajú cestujúci. V minivanoch zvyčajne sedia vysoko a rovnako vysoko je aj ťažisko, čo môže napríklad v zákrutách spôsobiť, že sa cestujúci budú pohybovať do strán.

Elektricky nastaviteľné sedadlá v štvormiestnom Lexuse LM sú inšpirované sedadlami prvej triedy v lietadlách. Ide o technologicky najvyspelejšie a najpohodlnejšie sedadlá, aké kedy boli v Lexuse nainštalované. Pri ich návrhu boli použité detailné dáta z technológie snímania pohybu a početných senzorov.

Sú navrhnuté tak, aby minimalizovali kývanie hláv cestujúcich, poskytli im dobré zorné pole a znížili nepríjemné vibrácie. Tvar sedadiel zlepšuje polohu, bezpečne podopiera telo od panvy až po hrudník a tým umožňuje lepšie rozloženie tlaku na spodné časti tela. Úroveň podpory je taká vysoká, že umožňuje písanie rukou aj počas jazdy. Podpery sedadiel pomáhajú udržať telo rovno a panvu vzpriamenú, čo zamedzuje hrbeniu sa pasažiera počas jazdy.

Predĺžené opierky hlavy zaisťujú pohodlie nielen krku, ale predovšetkým hornej časti chrbta, vďaka čomu je chrbtica stabilná. Výsuvné a nastaviteľné sedadlá poskytujú dobrú oporu nôh. V štvormiestnej verzii sa zadné sedadlá dajú sklopiť do polohy na ležanie* a majú prídavné výsuvné opierky nôh.

Masážna funkcia a vyhrievané opierky rúk aj nôh

Čalúnenie na sedadlách je vyrobené z dvoch rôznych materiálov, aby vytvorilo mäkký povrch na tvrdom podklade. Sedadlá majú tiež funkciu naklápania, aby sa zabránilo skĺznutiu cestujúcich počas brzdenia. Okrem elektrického nastavovania, vyhrievania a ventilácie majú aj pneumatický systém bedrovej opierky so štyrmi úrovňami nastavenia, ktorý umožňuje vyplniť priestor medzi telom spolujazdca a operadlom, čím sa obmedzia nepríjemné vibrácie. Vyhrievanie sedadiel navyše po prvýkrát v Lexuse zahŕňa aj opierky nôh a lakťové opierky. Masážna funkcia má sedem úrovní nastavenia, ktoré zaistia pohodlie chrbta a nôh. Masáž môže trvať až 15 minút.

Sedadlá v kabíne vodiča boli navrhnuté tak, aby poskytovali čo najvyšší komfort aj v zákrutách. Sedadlo vodiča je elektricky nastaviteľné v ôsmich smeroch, sedadlo spolujazdca v štyroch smeroch. Obe sú lemované semi-anilínovou kožou a majú aj trojstupňové funkcie vyhrievania a ventilácie.

Model je dostupný aj na Slovenskom trhu a to ako v 4 – miestnej tak aj 7 miestnej verzii. Viac informácii o modeli vrátane cien nájdete na stránek www.lexus.sk

Značky: