Komunikácia cez náhlavné súpravy VoCoVo je vysoko efektívna, šetrí peniaze a ocenia ju aj zamestnanci.
Takéto súpravy ste mohli vidieť v obchode, kde nakupujete a predstavujú spôsob, ako sa pracovníci môžu dorozumievať v rôznych priestoroch. Riešenia značky VoCoVo sa dajú považovať viac za nutnosť, než konkurenčnú výhodu. Posúďte sami. Rozprávali sme sa s Petrom Jarošíkom z firmy JOYCE ČR.
Čomu sa venuje firma Joyce?
Spoločnosť JOYCE ČR, s.r.o., založená v roku 1996, pôsobí na českom a slovenskom trhu a je distribútorom komunikačných technológií s pridanou hodnotou špecializácie na firemnú hlasovú a video komunikáciu.
Naši zákazníci oceňujú hlbokú znalosť produktov, ktorá nám umožňuje navrhovať najvhodnejšie produkty a kombinovať ich do riešení, ktoré skutočne riešia často veľmi špecifické potreby našich zákazníkov.
Pre našich partnerov organizujeme odborné a obchodné školenia a semináre. Poskytujeme aj kompletnú obchodnú a technickú podporu pre nami dodávané výrobky vrátane servisu. Sme výhradným distribútorom značky VoCoVo a autorizovaným distribútorom značiek Yealink, Yeastar, SNOM, Well a Huawei pre Českú a Slovenskú republiku.
Čo je to VoCoVo? Čím sa odlišuje od konkurencie?
VoCoVo je značka tímových komunikačných riešení britskej spoločnosti Strongbyte, ktorú naša spoločnosť zastupuje na Slovensku a v Českej republike. Máme na mysli komunikačné spojenie tímu zamestnancov v podmienkach, keď pracujú rozptýlene v priestoroch, kde sa často nevidia a nepočujú.
Najviditeľnejšou súčasťou tohto riešenia sú jednouché „slúchadlá“ na hlavách zamestnancov. VoCoVo zvyšuje efektivitu práce zamestnancov a zvyšuje spokojnosť zákazníkov, čo následne zvyšuje tržby predajcu.
V porovnaní s inými možnosťami komunikácie zamestnancov (mobilné telefóny, vysielačky, pagery, komunikátory atď.) má riešenie VoCoVo mnoho výhod. Po prvé, VoCoVo je ergonomicky a funkčne optimalizované na tento špeciálny účel vďaka dlhoročnému vývoju a obrovskému počtu zákazníkov v Spojenom kráľovstve a inde vo svete.
Náhlavné súpravy sú technicky a konštrukčne veľmi kvalitné. Sú odolné voči prachu a pádu, ľahké, jednoducho sa používajú, majú obrovskú výdrž batérie, potlačenie okolitého hluku, vymeniteľné náušníky atď. A v pozadí je nemenej dôležitá technológia pokrytia signálom, ktorá dokáže dokonale zabezpečiť kvalitné pokrytie obrovských oblastí bez prerušenia komunikácie.
Viete zákazníkovi odporučiť najlepšie riešenie na základe jeho požiadaviek a prepočítať jeho návratnosť?
Samozrejme, zákazník očakáva čo najrýchlejšiu návratnosť svojej investície. Môžete počítať s návratnosťou približne do dvoch rokov. Ide o údaj, ktorý sa nedá exaktne vypočítať. Spokojnosť zamestnancov a nakoniec aj zákazníkov sa ťažšie premieta do konkrétneho čísla.
Aké základné úrovne obsahuje toto riešenie?
VoCoVo Enterprise je komplexný systém nakonfigurovaný podľa potrieb používateľa, čo si vyžaduje dôkladnú analýzu potrieb zákazníka. Podporuje mnoho rôznych kombinácií a variantov. Môže využívať nielen spomínané náhlavné súpravy na tímovú komunikáciu, ale aj bezdrôtové telefóny, klávesnice POS alebo zákaznícke Call Pointy.
VoCoVo Link je v súčasnosti horúcou novinkou ideálnou pre partnerský predaj. Využíva rovnakú pokročilú technológiu, aká sa používa v riešení Enterprise. Verzia VoCoVo Link je však funkčne a cenovo optimalizovaná na použitie v menších prevádzkach a pracovných tímoch a sme presvedčení, že toto riešenie bude mať u zákazníkov veľký úspech.
Je nutné, aby váš zamestnanec osobne navštívil prevádzku?
Analýzu potrieb zákazníka pre nasadenie VoCoVo Enterprise nemožno vykonať bez rozhovoru so zákazníkom. Náš partner alebo zamestnanec navštívi záujemcu osobne a analyzuje veľkosť a členitosť či typ priestorov, kde chce VoCoVo riešenie použiť. Naopak, pri riešeniach VoCoVo Link je to potrebné len zriedka.
Skúsme v skratke popísať hlavné výhody VoCoVo Enterprise a aké benefity prináša?
VoCoVo Enterprise je komplexný systém, ktorý umožňuje vytvoriť riešenie na mieru pre vašich zákazníkov. To znamená nielen viacero variantov periférií VoCoVo, ale najmä možnosť pripojiť do riešenia informácie zo systémov tretích strán (napr. ohrievacia pec, turniket, riadenie frontu, signalizácia poruchy klimatizácie alebo mrazničky atď.). Zamestnanci tak môžu na svoje slúchadlá dostávať automatické upozornenia na situácie, o ktorých by mali mať vždy prehľad, aby zvýšili efektivitu svojej práce alebo zabránili škodám.
Medzi hlavné výhody riešenia VoCoVo môžeme zaradiť zvýšenie efektivity práce, zlepšenie komunikácie v tímoch, úsporu krokov, a tým aj času jednotlivých zamestnancov, jednoduchšiu a rýchlejšiu komunikáciu medzi zákazníkom a predavačom alebo kratšie rady pri pokladni.
Celkovo hovoríme na jednej strane o zefektívnení práce zamestnancov, a tým o znížení nákladov zamestnávateľa. Na druhej strane je to aj o zvýšení spokojnosti zákazníkov, čo sa prejavuje vo vyšších tržbách.
Druhý variant VoCoVo Link je určený pre menšie prevádzkové jednotky. Dokáže poskytovať rovnaké benefity ako väčší variant?
Jednoduchosť používania je v prípade VoCoVo Link a Enterprise prakticky rovnaká. Rozdiel je v možnosti prepojenia s produktmi tretích strán, šírke periférií, maximálnom počte používateľov a možnej oblasti pokrytia signálom.
Hlavným prínosom oboch variantov riešenia VoCoVo je však tímová komunikácia zamestnancov a v tomto ohľade sú prínosy naozaj porovnateľné. Tieto rozdiely a obmedzenie VoCoVo Link na maximálne osem náhlavných súprav boli výrobcom zvolené s cieľom zamerať sa na úplne inú skupinu zákazníkov ako VoCoVo Enterprise.
Preto môže mať VoCoVo Link aj úplne inú filozofiu predaja a implementácie: pred predajom nie je potrebná žiadna analýza a uvedenie do prevádzky je také jednoduché, že výrobok sa dodáva ako samoinštalačná súprava.
Kde vidíte využitie prepojenia VoCoVo? Ako dlho trvá inštalácia, školenie?
VoCoVo Link je prínosom všade tam, kde spolupracujú dvaja až ôsmi ľudia v priestoroch, ktoré sťažujú vzájomnú komunikáciu. Toto riešenie je ideálne pre obchody všetkého druhu, čerpacie stanice, čistiarne, rýchle občerstvenie, drogérie, predajne potravín, nemocnice, menšie sklady a výrobné podniky, predajne domácich zvierat, železiarstva, farmy atď… Návratnosť investície je približne 4,5 mesiaca. Môže priniesť veľké výhody aj pre malé priestory s rozlohou len približne 200 m2. Nasadenie trvá niekoľko minút a zvládne ho každý.
Ako je to s podporou na území SR a ČR, zabezpečením riešenia?
Poskytujeme plnú technickú podporu pre produkty a riešenia Vocovo, vrátane vybavovania reklamácií. Máme za sebou niekoľko stoviek úspešných implementácií. Sme priamym zastúpením výrobcu a vďaka tomu môžeme poskytovať naozaj kvalitný servis k produktom. Väčšinu produktov máme na sklade a vieme ich dodať zákazníkom v priebehu niekoľkých dní.
Keďže ide o bezdrôtovú komunikáciu, dôležitá je, samozrejme, aj bezpečnosť prenosu hlasu. Tu spĺňame normy technológie DECT, ktorá zaručuje, že bezdrôtovú komunikáciu nemožno odpočúvať. Dôležité je tiež spomenúť, že výrobca pravidelne aktualizuje softvér a reaguje tak na aktuálne bezpečnostné hrozby.
Ďakujeme za rozhovor.
Za TOUCHIT sa pýtal Michal Reiter
Kto je Petr Jarošík?
Po štúdiu na Strednej priemyselnej škole strojníckej a elektrotechnickej v Ostrave-Vítkoviciach, následnom štúdiu na Elektrotechnickej fakulte VUT v Brne, povinnej vojenskej službe a ročnom intenzívnom štúdiu angličtiny nastúpil v roku 1992 na BVV (Brnenské veletrhy a výstavy) ako obchodník a zástupca riaditeľa veľtrhu INVEX-COMPUTER a súvisiacich veľtrhov COMPEX a COMNET. Jeho prehľad na trhu informačných a komunikačných technológií v Českej republike a v zahraničí bol prínosom pri založení spoločnosti JOYCE ČR v roku 1996.
Od roku 1999 sa spoločnosti naplno venuje z pozície riaditeľa a majiteľa. V roku 2008 spoločnosť JOYCE ČR rozšírila svoje obchodné portfólio o fotovoltiku. Odvtedy tvorí projektovanie a realizácia domácich a firemných fotovoltických elektrární druhý stabilný pilier podnikania spoločnosti. Spoločnosť, ktorú zákazníci oceňujú pre jej odbornosť, skúsenosti, komunikáciu a v neposlednom rade individuálne riešenia ich požiadaviek, oslavuje tento rok 28. narodeniny.
Prečítajte si aj: