Konečne: Už môžete elektronicky zrušiť naplánovaný termín testovania a prihlásiť sa hneď na iný (aktualizované)

0

Objednávací systém na očkovanie a testovanie Covid-19 na stránke korona.gov.sk prešiel viacerými zmenami. Najväčšou novinkou je možnosť zrušenia termínu antigénového testovania či prvého termínu očkovania priamo na stránke korona.gov.sk.

Aktualizácia: Momentálne sa cez korona.gov.sk dá prihlásiť len do konca marca. Aprílové termíny budú dostupné od 30. marca 2021  

Národné centrum zdravotníckych informácií pre používateľov pripravilo aktualizáciu vo formulároch v žiadostiach o testovanie ale aj očkovanie. Po novom si môže sami cez web zrušiť termín testovania alebo prvý termín očkovania. To v prípade, ak vám tieto údaje boli pridelené zo strany NCZI, teda ste si termín objednávali cez www.korona.gov.sk. Zároveň môžete rovno požiadať o pridelenie nových termínov. Pri požiadavke o očkovanie či testovanie si odteraz môže pozrieť voľné miesta a termíny v prehľadnejšej forme.
Na zrušenie naplánovaného termínu testovania potrebujete vedieť hlavne číslo prideleného CoVID Passu

Na zrušenie naplánovaného termínu testovania potrebujete vedieť hlavne číslo prideleného CoVID-19-PASSu

Zrušiť termín očkovania či testovania (ak bol pridelený cez Národné centrum zdravotníckych informácií) môžete cez stránku korona.gov.sk v časti Úprava/Overenie požiadavky.
Na vykonanie zmien treba vyplniť telefónne číslo, číslo Covid-19-PASSu (nájdete ho v potvrdení, ktoré ste od NCZI dostali napr. v SMS), rok narodenia. Následne vám systém automaticky doručí SMS s autorizačným kódom. Po prihlásení môžete zrušiť požiadavku na plánované antigénové testovanie, zrušiť požiadavku na prvý termín očkovania, priamo požiadať o preobjednanie na antigénový test či prvého očkovania. Nová funkcionalita dovoľuje úpravu osobných údajov aj opakované poslanie SMS výsledku posledného testovania.
Národné centrum zdravotníckych informácií v spolupráci s Ministerstvom zdravotníctva SR priebežne zapracúvajú do systému Moje eZdravie zjednodušenia a nové funkcionality.
Prax však ukázala, že najčastejšou požiadavkou na Call Centrum bolo práve rušenie termínov testovania a následne požiadavka o nový termín testovania. Možnosť riešenia tejto požiadavky cez webovú stránku hodnotíme pozitívne. Súčasťou aktualizácie systému sú aj viaceré úpravy a optimalizácie či bezpečnostné posilnenia.
Zdroj: NCZI

Značky:

O autorovi

Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií a tiež videoreportáží. Snažím sa byť na každej lepšej tlačovke či už na Slovensku alebo v zahraničí. Mám rád fotografovanie a tiež cestovanie.

Pridaj komentár