Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Národná diaľničná spoločnosť si po kontrolnom dni na stavbe rýchlostného obchvatu Tvrdošína potvrdila potrebu úpravy technológie a nutnosť banského prieskumu.

Dôvodom sú mimoriadne zložité geologické pomery horninového masívu. Na niektorých častiach úseku sa vyskytli horniny vyššej triedy ťažiteľnosti (tvrdšie) v porovnaní s predpokladmi z projektovej dokumentácie. S odstreľovaním horniny sa začne už v najbližších týždňoch. O najnovších zisteniach sme informovali aj vedenie Žilinského samosprávneho kraja. Predpokladáme, že výstavba úseku R3 Tvrdošín – Nižná potrvá do roku 2024.

Na časti úseku bolo takisto potrebné realizovať pyrotechnický prieskum pred začatím prác a prekladaním plynovodov. Preložky plynu a zmena technológie výstavby v súvislosti s tvrdšou horninou budú mať vplyv nielen na termín ukončenia výstavby úseku, ale aj na konečnú cenu diela.

 O stavbe v číslach

  • celková dĺžka: 5,6 km (4,4 km trasa R3, križovatkové vetvy 480 m a privádzač 697 m)
  • približne 100 stavebných objektov
  • 11 mostov (8 na R3, 1 ponad R3 a 2 na privádzači)
  • najdlhší most s dĺžkou 248 m
  • viac ako 1800 m protihlukových stien

Výstavba obchvatu Tvrdošína začala v marci 2021. Úsek odľahčí mesto Tvrdošín od tranzitnej dopravy a zvýši aj bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky. Znížením hluku, prašnosti a vibrácií zlepší aj životné podmienky miestnych obyvateľov. Motoristom prinesie skrátenie času jazdy a úsporu pohonných látok.

Značky: