Jeden z najkomplexnejších nástrojov pre e-mailový marketing na trhu, riešenie Mailkit, nanovo aktivoval funkcionalitu pre čistenie zoznamov príjemcov.
Ide o jeden z mnohých čiastkových krokov smerujúcich k zabezpečeniu vysokej e-mailovej reputácie systému ako aj e-mailovej reputácie klientov a z toho vyplývajúcej doručiteľnosti správ jeho užívateľov.
Po niekoľkomesačnej skúšobnej prevádzke je všetkým užívateľom e-mailingového riešenia Mailkit automaticky vykonávaná kontrola zoznamu príjemcov. Po novom tak všetky adresy importované či pridávané do zoznamu príjemcov prechádzajú automaticky niekoľkostupňovou kontrolou. V prvej fáze dochádza k porovnaniu adries so zoznamom spamových pascí. Spamové pasce sú adresy prevádzkované za účelom odhalenia odosielateľov, ktorí adresy zbierajú z webových stránok, na fórach, z internetových katalógov alebo nedodržiavajú pravidlá pre vyraďovanie neexistujúcich adries.
„Ide o najefektívnejší spôsob detekcie spamu a aj my sami prevádzkujeme tisíce spamových pascí, aby sme monitorovali trh a dokázali posúdiť reputáciu potenciálnych zákazníkov„, hovorí Jakub Olexa, riaditeľ spoločnosti a dopĺňa: „Práve skúsenosti z ich prevádzky a spolupráca so spoločnosťami, ktoré sa zaoberajú blokovaním spamu, nám dávajú možnosti, ako získať zoznamy spamových pascí, ale aj know-how, ako také pasce odhaliť „.
Po vyradení prípadných spamových pascí prechádzajú adresy druhým stupňom overenia, ktorý kontroluje ich podobu, existenciu adries a zhodu zoznamu s inými zoznamami a známymi databázami adries, s ktorými sa obchoduje.
Neexistujúce adresy sú ihneď označené ako nedostupné a tým dochádza k zabráneniu odosielania na tieto adresy a poškodeniu reputácie odosielateľa. Ostatné informácie získané touto analýzou potom slúžia pri interných procesoch kontroly a negatívne ohodnotenie môže viesť k žiadosti o doloženie pôvodu databázy alebo aj odmietnutie klienta.
„Naše riešenie kontrol sme vyvíjali spoločne so spoločnosťou Excello, prevádzkovateľom antispamového riešenia Virusfree. Neslúži však iba na to, aby sme dokázali efektívnejšie bojovať proti spammerom, ktorí sa pokúsia zneužiť náš systém. Slúži predovšetkým na to, aby sme dokázali našim súčasným aj budúcim zákazníkom pomôcť očistiť ich zoznamy od problematických záznamov a tým zlepšiť ich reputáciu a zabezpečiť čo najvyššiu mieru doručenia správ,“ vyjadruje sa Jakub Olexa zo spoločnosti Mailkit.