Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Čo si užívatelia e-mailov na Slovensku všimnú ako prvé, keď im príde newsletter či hromadná komerčná správa? Podľa prieskumu spoločnosti Mailkit sa až 67 % Slovákov zameriava na odosielateľa a len 15 % zaujíma predmet správy.  

Hromadné správy komerčného charakteru registruje pravidelne vo svojej schránke 9 z 10 užívateľov e-mailových služieb. Viac ako polovica Slovákov pracujúcich s e-mailami deklaruje, že sa v ich mailboxe objaví každý týždeň minimálne 6 takýchto správ.

Kedy sú newslettery žiadané?

Komerčné správy v e-mailoch ako také nie sú na Slovensku vnímané apriori negatívne. Až 75 % užívateľov sa vyjadrilo, že by chcelo dostávať dobrovoľne prihlásené odbery aspoň raz za týždeň. Najväčším motivačným faktorom pre prihlásenie sa do odberu sú informácie o zľavách (vyjadrilo sa 73 % používateľov), informácie, ktoré príjemcu osobne zaujímajú (61 %) a tipy na produktové novinky (tvrdí 49 % opýtaných). „Ak chcú firmy realizovať efektívny e-mailový marketing, mali by sa zameriavať na komunikáciu primárne s tými zákazníkmi, ktorí ich poznajú a ktorí o túto formu komunikácie sami prejavili záujem. Podceniť by nemali ani personalizáciu. Až 55 % Slovákov podľa nášho prieskumu vníma osobné oslovenie ako signál dôveryhodného odosielateľa,“ hovorí Robert Junek, marketingový riaditeľ spoločnosti Mailkit, ktorá sa zaoberá poskytovaním komplexných riešení pre e-mailový marketing.

Pozor na kvalitu e-mailu

Keď sa newsletter príjemcom nezobrazí správne, až 40 % z nich ho hneď zmaže, odhlási sa z odberu, alebo ho rovno nahlási ako spam. Používatelia si všímajú aj grafiku a praktickú stránku newsletterov. Až 65 % z nich v prieskume uviedlo, že komerčné správy vo väčšine neobsahujú priamo klikateľné miesta tam, kde by to ocenili. Aj keď ide o o newslettery, ktoré nie sú nevyhnutné považované za nevyžiadanú poštu, teda spam, polovica Slovákov vymaže v priemere každú piatu takúto správu, bez jej rozkliknutia a prečítania.

A prečo sa používatelia e-mailov odhlasujú z odberu správ, na ktoré sa predtým dobrovoľne prihlásili? Podľa aktuálnych dát 46 % uvádza, že začnú časom dostávať ponuky na tovary či služby, ktoré osobne nepotrebujú a tretina Slovákov tvrdí, že im newslettery od danej firmy chodia príliš často.

Cookies sú už známa vec

Až 74 % ľudí pracujúcich s e-mailom v produktívnom veku vedia, čo sú to cookies a akú majú funkciu. A skoro rovnaké percento (68 %) ich aj pravidelne kontroluje a maže. „Zaujímavý je fakt, že 6 z 10 Slovákov nesúhlasí s tým, aby im na mail chodili ponuky s obsahom zameraným na to, čo práve vyhľadávajú. Takéto e-maily sú potom zákonite považované za spam. A nahlasovaný spam vedie k penalizácii, poškodeniu firemnej reputácie a dlhodobo aj k finančným stratám,“ upozorňuje Robert Junek.

Prieskum realizovala česká agentúra STEM/MARK medzi príjemcami bežných e-mailov na vzorke 510 respondentov vo veku 18 až 59 rokov v apríli tohto roka. Viac informácií o zásadách úspešných kampaní e-mailového marketingu a tiež technických riešeniach, ktoré ich realizáciu zefektívňujú, je k dispozícii na stránke www.mailkit.eu.

Značky: