Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Ak uviaznete v zahraničí v karanténe, UNIQA automaticky a bezplatne predlžuje platnosť poistenia na nevyhnutnú dobu pobytu  

Vzhľadom na aktuálnu situáciu okolo šírenia koronavírusu (Covid-19) posielame informácie o nárokoch, ktoré vyplývajú z cestovného poistenia.

Cestovné poistenie a liečebné náklady

  • Ak sa nachádzate v zahraničí alebo vycestujete do oblastí, pre ktoré aktuálne neplatia žiadne obmedzenia a napriek dodržiavaniu všetkých opatrení sa nakazíte koronavírusom a ochoriete, liečenie, nevyužité služby a prípadná repatriácia sú hradené štandardne z cestovného poistenia, pokiaľ máte dojednané poistenie liečebných nákladov a prerušenia cesty.
  • V prípade, ak uviaznete v zahraničí z dôvodu karantény kvôli koronavírusu  a nebudete sa môcť vrátiť v plánovanom termíne domov, UNIQA Vám automaticky a bezplatne predĺži platnosť cestovného poistenia v dohodnutom rozsahu na celú dobu pobytu v karanténe. Pripomíname, že na všetky dodatočné náklady súvisiace s karanténou ako je napr. ubytovanie a strava, sa cestovné poistenie nevzťahuje. Doprava domov po skončení karantény však bude hradená z cestovného poistenia ako repatriácia, v prípade, že Vám nebude zabezpečená inak.
  • Ak uviaznete v zahraničí v karanténe, kontaktujete ihneď našu asistenčnú službu na čísle: +421 2 544 11 029, ktorá Vám poskytne všetky potrebné informácie. V prípade organizovaných zájazdov by mal asistenčnú službu kontaktovať delegát cestovnej kancelárie.
  • Ak aj vycestujete do oblastí, do ktorých MZV SR už v dobe vášho vycestovania vyhlásilo odporúčanie necestovať vzhľadom na výskyt koronavírusu, v tomto prípade sú z poistenia vylúčené poistné udalosti, ktoré nastali v priamej alebo nepriamej súvislosti s epidémiou koronavírusu a kryté sú len poistné udalosti, ktoré nemajú priamu súvislosť s epidémiou koronavírusu. 

Poistenie storno poplatkov

  • Pokiaľ sa rozhodnete v súlade s odporúčaniami MZV SR zrušiť svoje vopred zakúpené zájazdy do lokalít, kde sa neodporúča alebo nie je možné cestovať, zrušenie takého zájazdu podlieha štandardným storno podmienkam cestovných kancelárií. Kontaktujte, prosím, cestovnú kanceláriu alebo leteckú agentúru, kde ste si zakúpili cestovný lístok alebo zájazd.
  • V prípade ak je plánovaný zájazd kvôli šíreniu nákazy v cieľovej destinácii zrušený, odporúčame kontaktovať cestovnú kanceláriu o možnosti vrátenia nákladov alebo zmeny cesty.
  • V prípade ak ste mali cestovať individuálne, poistenie storno poplatkov sa v rámci Všeobecných poistných podmienok (VPP) nevzťahuje na aktuálny hromadný výskyt koronavírusu vo svete. Podľa VPP nárok na plnenie vznikne iba v prípade, ak by MZV SR odporučilo necestovať do krajiny postihnutej živelnou udalosťou, vojnou, občianskymi nepokojmi alebo terorizmom. Odporúčame Vám preto čo najskôr kontaktovať poskytovateľa dopravy či ubytovania a riešiť storno v zmysle ich storno podmienok.
  • Pokiaľ ste si zakúpili cestovné poistenie v UNIQA s predstihom, zatiaľ ešte nemáte zakúpený zájazd či cestovný lístok a plánovali ste vycestovať do rizikových oblastí, vrátime Vám zaplatené poistné z dôvodu straty poistného záujmu. Rovnako, ak bol zájazd, či cesta zrušené z dôvodu karantény v cieľovej destinácii, t.j. nie je možné cestu uskutočniť, UNIQA Vám vráti uhradené poistné. Uvedené platí len na poistné zmluvy krátkodobého cestovného poistenia uzatvorené na konkrétnu cestu do rizikovej destinácie, nevzťahuje sa na ročné cestovné poistenie.

Aktuálne informácie a odporúčania MZV SR pre cestovanie v súvislosti so šírením koronavírusu je možné sledovať tu: https://www.mzv.sk/cestovanie-a-konzularne-info

Značky: