Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Čo všetko treba na to, aby ste vyrobili „najkrajší kabriolet na svete“? Od tímu ľudí, ktorí vytvorili nový kabriolet Lexus LC, si splnenie tohto sna vyžiadalo oveľa viac ako len obyčajnú výmenu pevnej strechy kupé LC za plátennú.

O silných rodinných väzbách medzi týmito dvoma úžasnými modelmi určite niet pochýb, ale podľa mužov v čele projektu najviac zavážia práve detaily ukryté pod povrchom.

Keď sa porozprávate s hlavným dizajnérom Tadaom Morim a hlavným konštruktérom Jasušim Mutom, veľmi rýchlo zistíte, pred akou zložitou úlohou stáli. Zrejme najnáročnejšie bolo nájsť taký spôsob uloženia strechy, aby aj zadná časť vozidla dostala dokonale elegantné tvary.

„Najväčšou výzvou pre nás vždy bolo, ako zachovať nízku líniu veka batožinového priestoru a pritom ponechať miesto na batožinu aj uloženie strechy,“ hovorí Mori. „U iných automobiliek sa často stretávame s vysokou líniou zadnej časti. My sme však chceli vytvoriť najkrajší kabriolet, ktorý by si zachoval tie najlepšie línie so zatvorenou aj otvorenou strechou. Sme naozaj hrdí na to, ako sa nám podarilo zachovať nízky vrchol zadných blatníkov, a tým aj dojem nízkeho ťažiska.“

Nebolo to vôbec jednoduché. Znamenalo to sklopiť strechu do priestoru za zadnými sedadlami, ktorý sa zdal až neuveriteľne malý.

„Aby sa to podarilo, musel mať každý záhyb strechy inú veľkosť, takže sme museli zostrojiť zložitý a jedinečný mechanizmus,“ vysvetľuje Muto. Keďže ide o prvú plátenú strechu z dielne automobilky Lexus, vznikal tento dokonalý výsledok v úzkej spolupráci so špecializovanou rakúskou dodávateľskou spoločnosťou Magna.

Táto šikovná, kompaktná konštrukcia však nie je to jediné, čo je na streche kabrioletu LC výnimočné. Ďalším príkladom kvality typickej pre Lexus je spôsob, akým sa strecha otvára a zatvára. „Pri ovládaní strechy si zakaždým všimnete isté prerušenie, na začiatku a konci sekvencie, pričom medzitým sa pohybuje rýchlejšie,“ uvádza Muto. „Je to zámerné. Ide o spôsob, ako dodať eleganciu pohyblivým dielom, čo bolo súčasťou DNA značky Lexus od samého začiatku, už od prvej generácie sedanu LS.“

Auto, ktoré dobre vyzerá, ale nedá sa s ním žiť, nemá žiadnu hodnotu. Krása preto musí byť v rovnováhe s praktickou stránkou. „Samotnú rovnováhu nie je ťažké pochopiť – voláme to funkčná krása – bolo však veľmi ťažké to dosiahnuť,“ hovorí Muto. „Museli sme napríklad pridať výstuhu kvôli spevneniu karosérie, zároveň sme však potrebovali zachovať miesto na uloženie strechy. Vyvinuli sme preto novú hliníkovú výstuhu zadnej nápravy, ktorá zaručuje dobrú úroveň pevnosti a pritom je kompaktná. Vďaka tomuto dizajnu sa nám podarilo zachovať nádhernú siluetu vozidla.“

Obaja muži sa vyznávajú z lásky k jazde s otvorenou strechou – Mori jazdil viac ako desať rokov na klasickom športovom aute značky MG – a s nadšením hovoria o jedinečnom pocite slobody a spojenia so svetom okolitej prírody. Na otázku, ktorá stránka nového vozidla je jeho najobľúbenejšia, Muto odpovedá: „Zbožňujem zvuk motora, keď na kľukatej ceste stlačím plyn alebo brzdu a auto podradí – je to priamy a vzrušujúci zvuk, jedinečný pre atmosférický vidlicový osemvalec. Ďalej milujem pohľad smerom dozadu, kde vidno ako dizajn interiéru splýva s exteriérom a vytvára niečo veľmi krásne.“

Pre Moriho spočíva potešenie v detailoch: „Napríklad tlačidlo na otváranie a zatváranie strechy je ukryté v dlaňovej opierke ako malý drahokam. Nie je všetkým na očiach, je to špeciálny ovládač, ktorý nikto iný nevidí. Tiež tu nájdeme kvalitné športové sedadlá čalúnenie kožou s osobitou perforáciou, ktorá je nielen funkčná, ale zároveň vytvára nádherný vzor a pocit vysokej kvality.“

Môžeme sa v budúcnosti tešiť na ďalšie kabriolety značky Lexus? „Ak nejaký chcete, stačí povedať!“ dodáva Muto.

 

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.