Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Mostní špecialisti pokračujú vo výstavbe budúcej najdlhšej estakády Slovenska v údolí Kriváňa.

V pondelok sme vysunuli v poradí 10. segment vyše štvorkilometrovej estakády v rámci stavby R2 Kriváň – Mýtna. Krivánsky úsek rýchlostnej cesty je bohatý na mosty, popri najdlhšej estakáde sa ich tu stavia niekoľko ďalších. Vo všeobecnosti sa na tunajších mostoch realizujú základy, piliere, zárodky lamiel a samotné lamely, priečniky a nosné konštrukcie, teda armovanie, debnenie, pokládka výstuže a betonáž.

Na najdlhšej estakáde sa momentálne montujú ďalšie dve výsuvné skruže a prostredníctvom nich sa realizuje nosná konštrukcia estakád.

Čo nastáva po vysunutí segmentu?

Po zabetónovaní hornej dosky segmentu sa čaká približne dva dni na dosiahnutie predpísanej pevnosti potrebnej na napínanie. Po dosiahnutí pevnosti sa predpínajú pozdĺžne a priečne káble. Po napnutí celého segmentu sa segment oddební a pripraví na výsuv. Po vysunutí segmentu sa most zaistí proti posunu a pokračuje sa na ďalšom segmente – nastavenie podlahy a krídiel, debnenie stien, osadenie prefabrikovaných vzpier, montáž armatúry spodnej dosky a steny a takisto realizácia priečnika, betonáž spodnej dosky, betonáž stien a priečnika, debnenie stropu, montáž výstuže a tvrdej výstuže a následne betonáž hornej dosky.

Ako sú na tom ostatné mosty?

Na ďalšej estakáde je zrealizovaných 11 polí nosnej konštrukcie na pravom moste a 16 na ľavom. Na ostatných menších mostoch sa realizujú zemné práce, piliere – armovanie, debnenie, pokládka výstuže, betonáž – a realizuje sa tiež hydroizolácia.

Ako pokračuje výstavba celého úseku?

Úseku R2 Kriváň – Mýtna síce dominuje estakáda a mosty, celý ťah však pozostáva aj z iných častí, dĺžka úseku je viac než 9 kilometrov. Okrem prác na mostoch sa tu aktuálne pracuje na zemných prácach, sanácii podložia, odkope materiálu a na realizácii násypov. Okrem toho sa osádzajú prefabrikované betónové dielce na oporných múroch, na ktorých sa takisto realizujú i zemné práce. V neposlednom rade sa pracuje aj na odlučovačoch ropných látok – realizujú sa zemné práce, osádzajú sa prefabrikované šachty a ukladá sa potrubie, ktoré sa následne obsype.

O R2 Kriváň – Mýtna

Začiatok úseku R2 Kriváň – Mýtna nadväzuje na úsek R2 Pstruša – Kriváň. Koniec úseku sa pred obcou Mýtna napojí na úsek R2 Mýtna – Lovinobaňa, Tomášovce, ktorého odovzdanie motoristom sa uskutočnilo v decembri minulého roka. R2 je vedená v údolí Krivánskeho potoka medzi pohoriami Slovenského Rudohoria, Poľany a Javoria. Motoristi po dostavbe získajú bezpečné diaľničné spojenie z Bratislavy až po Lučenec. Moderná štvorprúdovka odľahčí okolité obce i cestu prvej triedy od tranzitnej dopravy.

Značky: