Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

  • Spoločnosť Lexus zvyšuje dynamický výkon svojho vlajkového kupé.
  • Zamerala sa na posilnenie spojenia medzi vodičom a vozidlom.
  • Detailné zmeny podvozka prispeli k zníženiu hmotnosti a zlepšeniu kultivovanosti a stability počas jazdy.
  • Systém riadenia hybridného akumulátora v modeli LC 500h bol prepracovaný a dosahuje vyšší výkon a krútiaci moment pri nízkych rýchlostiach.
  • Desaťstupňová automatická prevodovka Direct Shift bola v modeli LC 500 preprogramovaná, aby viac odmeňovala vodiča.
  • Úpravy brzdového systému a systému riadenia prispievajú k lepšiemu pocitu a reakciám.

Vlajková loď značky Lexus sa vždy snažila poskytovať „ešte ostrejší, kultivovanejší“ výkon, a to už od svojho pôvodného konceptu. Zmeny modelového ročníka 2021 prinášajú lepšie reakcie a vyššiu stabilitu pri ovládaní a dynamiku. Navyše umocňujú pocit, že vodič je priamo spojený s vozidlom a poskytujú zážitok zo vzrušujúcej jazdy.

Aby spoločnosť Lexus dosiahla svoje ciele, vykonala zmeny v systéme zavesenia kolies modelu LC, čím znížila hmotnosť a zlepšila kvalitu jazdy a ovládania vozidla. Vykonala aj detailné úpravy viacstupňového hybridného systému a 10-stupňovej automatickej prevodovky Direct Shift v modeli LC 500h. Prepracované bolo aj riadenie kupé a brzdy boli vyladené tak, aby vodičovi sprostredkovali lepší pocit.

ZAVESENIE KOLIES: MENŠIA HMOTNOSŤ, HLADŠÍ VÝKON

Zmeny zavesenia predných a zadných kolies v modeli LC sa prejavili v znížení neodpruženej hmotnosti vozidla približne o 10 kg – vďaka použitiu kovaného hliníka pre dolné ramená, tenších, dutých priečnych stabilizátorov a nového vysokopevného materiálu vinutých pružín. Samotné pružiny sú pevnejšie (tlak sa zvýšil z 1 200 MPa na 1 300 MPa).

Redukcia hmotnosti prispieva k dynamickému výkonu kupé, zatiaľ čo prepracované zavesenie kolies sa podieľa na jemnejšom a plynulejšom zdvihu, čím sa zvýrazňuje pocit vodiča, že vozidlo pevne „sedí“ na ceste. Elektronické tlmiče predných kolies boli preprogramované a majú dlhší zdvih, zatiaľ čo tuhosť dorazov (vpredu a vzadu) bola optimalizovaná, to znamená, že vozidlo má celkovo kultivovanejší výkon a prenáša menej otrasov z nerovností na povrchu vozovky.

Úpravou tuhosti priečnych stabilizátorov sa vylepšila aj manévrovateľnosť modelu LC, ktorý poskytuje lineárnejšie reakcie a rovnako podporuje pocit jednoty medzi vozidlom a vodičom.

PREVODOVKA NALADENÁ PRE ODMEŇUJÚCEJŠIU JAZDU

Spoločnosť Lexus použila veľké množstvo dát na zlepšenie charakteristík automatickej prevodovky Direct Shift v modeli LC 500, aby dosiahla ešte vernejšie reakcie na zámery vodiča. Pri zvyšovaní otáčok sa zvyšuje výkon motora a vodič cíti silný krútiaci moment a neprestávajúce zrýchľovanie.

Prioritou bola „aktívna zóna“ – 50 % až 70 % rozsah plynu, v ktorom sa jazdí po väčšinu času jazdy – prevodovka umožňuje využiť vyššie otáčky pred zaradením nasledujúceho prevodového stupňa. Efekt sa zosilňuje vďaka stúpajúcemu zvukovému zafarbeniu motora V8.

Technické úpravy taktiež zaručujú plynulejšie zrýchlenie a pri brzdení pred zákrutou vozidlo automaticky podradí na druhý prevodový stupeň (namiesto tretieho). Podobne sa zlepšil výkon radenia pri zrýchľovaní na výjazde zo zákruty.

VYLEPŠENÝ VÝKON HYBRIDNÉHO AKUMULÁTORA

Prepracovaný model LC 500h ťaží z nového riadenia vysokonapäťového lítiovo-iónového hybridného akumulátora, ktorý predlžuje účinný dojazd a vďaka ktorému má elektromotor väčší krútiaci moment. Vodič si užije mohutnejšie zrýchlenie – pri prechádzaní ulicami mesta aj pri jazde po kľukatých cestách. Napríklad aj pri miernom (30 %) tlaku na plynový pedál je k dispozícii o 90 Nm vyšší krútiaci moment a výkon čerpaný z akumulátora stúpa až na 17 kW, zatiaľ čo rýchlosť vozidla sa po 4,5 sekunde zvýši o dodatočné 4 km/h.

BRZDENIE A RIADENIE

Spoločnosť Lexus používa v kupé LC väčšie brzdové doštičky s vyšším koeficientom trenia, čím sa zabezpečí efektívnejšie brzdenie a stabilita pri vysokých teplotách a rýchlostiach. Systém naďalej využíva predné a zadné vetrané kotúče s protiľahlými hliníkovými monoblokovými strmeňmi so šiestimi piestikmi vpredu a štyrmi piestikmi vzadu. Čierne strmene sú ozdobené bielym logom Lexus.

Pri detailnom pozorovaní dokonca vidno upravený povrch brzdového pedála, aby mal väčšiu kontaktnú plochu a vodič si užil prirodzenejší pocit.

Dodatočné výstuže a vzpery zvýšili tuhosť riadenia a pomáhajú dosiahnuť lepšiu stabilitu pri ovládaní vozidla. Medzi opatrenia patrí okrem toho vystuženie prístrojovej dosky a väčšia tuhosť povrchu horných a dolných pomocných kĺbov riadenia plus zmeny vystuženia sedadla vodiča a panela pod čelným sklom. Odozvu zostrili aj aktualizácie softvéru riadenia s variabilným pomerom, dynamického riadenia zadnej nápravy a elektrického posilňovača riadenia.

KVALITNÝ ZVUK V8

Súčasťou zážitku z jazdy v modeli LC500 patrí aj zvuk motora V8. Spoločnosť Lexus zmenila umiestnenie ventilu, ktorý smeruje tok výfukových plynov v hlavnom tlmiči, aby dosiahla ideálny zvukový prejav. Vďaka tomu sa jeho prítomnosť prejaví pri štartovaní a pri vysokých otáčkach motora (od približne 4 000 ot/min), zatiaľ čo počas ustálenej jazdy je jazda tichá.

 

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.