Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť NVIDIA vydáva nové ovládače Game Ready. Spolu s nimi sa technológia NVIDIA DLSS dostáva do 10 nových hier a prichádzajú nové aktualizácie súboru technológií na škálovanie obrazu.

Aktualizácie zahŕňajú novú verziu DLSS 2.3, ktorá je už podporovaná vo viac ako 15 hrách (vrátane záplat pre Cyberpunk 2077, Doom Eternal a ďalšie), a aktualizáciu algoritmu NVIDIA Image Scaling, ktorý funguje vo všetkých hrách. Spoločnosť NVIDIA tiež vydala nový nástroj ICAT, ktorý každému poskytuje jednoduchý spôsob, ako vykonať analýzu kvality obrazu a porovnať výsledky.

DLSS sa stále učí a zlepšuje

NVIDIA DLSS je podporovaná vo viac ako 130 hrách a aplikáciách a vďaka nedávno vydanej DLSS 2.3 SDK sa neustále vyvíja. Táto verzia dokáže lepšie využívať vektory pohybu na zlepšenie detailov objektu v pohybe, rekonštrukciu častíc, časovú stabilitu a redukciu duchov.

Existuje niekoľko hier, ktoré už podporujú DLSS 2.3, vrátane:

  • Baldur’s Gate 3
  • Bright Memory: Infinite
  • Cyberpunk 2077
  • Crysis 2 Remastered
  • Crysis 3 Remastered
  • Deathloop
  • DOOM Eternal
  • Farming Simulator 22
  • Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition
    • Grand Theft Auto 3 Definitive Edition
    • Grand Theft Auto Vice City Definitive Edition
    • Grand Theft Auto San Andreas Definitive Edition
  • Jurassic World Evolution 2
  • Marvel’s Guardians of the Galaxy
  • Rise of the Tomb Raider
  • Shadow of the Tomb Raider
  • Sword & Fairy 7

DLSS využíva umelú inteligenciu na zvýšenie snímkovej frekvencie pri zachovaní kvality obrazu porovnateľnej s natívnym rozlíšením.

Priestorový upscaling pre všetky hry

Spoločnosť NVIDIA už viac ako dva roky ponúka prostredníctvom svojich ovládačov priestorový upscaler s názvom NVIDIA Image Scaling, ktorý možno aktivovať v ovládacom paneli NVIDIA. Umožňuje doostrenie a zvýšenie rozlíšenia vo všetkých hrách bez toho, aby vývojári hier museli túto technológiu integrovať. Novembrové ovládače Game Ready prinášajú aktualizáciu algoritmu škálovania a upscalingu a sprístupňujú ho aj prostredníctvom aplikácie GeForce Experience.

Nový algoritmus využíva 6-stupňový filter na úsporu výkonu spolu so štyrmi filtrami na smerové škálovanie a adaptívne ostrenie. Ostrenie aj zvýšenie rozlíšenia sa vykonávajú v jednom priechode, takže sú veľmi efektívne.

Funkcia je prístupná z ovládacieho panela NVIDIA aj z aplikácie GeForce Experience. Obsahuje nastavenia ostrenia v hre pre každú hru, ktoré možno upraviť na paneli GeForce Experience.

Spoločnosť NVIDIA tiež uvoľňuje algoritmus NVIDIA Image Scaling ako open source SDK. Poskytuje najlepšie priestorové škálovanie a ostrenie vo svojej triede a funguje na všetkých GPU a platformách. SDK je teraz verejne k dispozícii na GitHube pre všetkých vývojárov, ktorí ho môžu integrovať do svojich hier.

V novembri prichádza DLSS s 10 novými hrami

Podpora pre NVIDIA DLSS sa naďalej rozširuje. V novembri sa zoznam rozšíri o tieto hry:

  • Assetto Corsa Competizione bude čoskoro doplnená o DLSS, ktorý zvýši výkon až 2-násobne.
  • AWAY: Survival pridá DLSS 17. novembra. DLSS zvýši výkon až 2-násobne.
  • Hra Battlefield 2042 už vyšla s DLSS, ray tracingom a technológiou NVIDIA Reflex. DLSS zvyšuje výkon až 2-násobne.
  • Bright Memory: Infinite obsahuje DLSS, ray tracing a NVIDIA Reflex. DLSS zvyšuje výkon až 2,5-krát.
  • Hra Elder Scrolls Online už bola vydaná s DLSS a DLAA. DLSS zvyšuje výkon až o 50 %.
  • Farming Simulator 22 vychádza 22. novembra s DLSS a DLAA. DLSS zvyšuje výkon až 2-násobne.
  • Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition je dostupná s DLSS a zaznamenáva nárast výkonu až o 85 %.
  • Hra Hot Wheels Unleashed je teraz dostupná s DLSS a prináša zvýšenie výkonu až o 50 %.
  • Hra Jurassic World Evolution 2 je teraz dostupná s DLSS a zaznamenáva nárast výkonu až o 60 %.
  • Myth of Empires vychádza 18. novembra s ray tracingom a DLSS. DLSS zvyšuje výkon až 1,5-krát.

Nástroj NVIDIA Image Comparison & Analysis Tool (ICAT): jednoduchá analýza kvality obrazu

Spoločnosť NVIDIA tiež vydáva nový nástroj na porovnávanie a analýzu kvality obrazu s názvom ICAT. To uľahčí porovnávanie kvality obrázkov a videí z hier. Dokáže porovnať až 4 obrázky alebo videá pomocou posuvníkov, porovnávania vedľa seba a zväčšovania.

ICAT si môžete stiahnuť zo stránky GeForce.com.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.