Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Až 90 % jázd cez taxi aplikáciu Liftago získava pravidelne hodnotenia od zákazníkov.

Aplikácia totiž umožňuje ľuďom oceniť vodiča jednou až piatimi hviezdičkami, komentovať jeho jazdu, čistotu vozidla alebo správanie. Slováci podľa Liftaga u najlepšie hodnotených vodičov najviac oceňujú príjemné správanie, úsmev, profesionalitu, znalosť mesta a čisté vozidlo.

Mobilná taxi aplikácia Liftago ako jediná na trhu totiž umožňuje objednávku jazdy iba výberom ponuky konkrétneho vodiča. Práve preto je hodnotenie taxikárov pozitívnym faktorom – neslúži iba ako faktor na vyradenie nesprávneho vodiča z ponuky, ale aj ako pozitívna motivácia – najlepší vodiči jednoducho najviac zarobia. „Väčšine vodičov záleží na dobrom hodnotení, ktoré si pravidelne sledujú. Ak im hodnotenie náhodou klesne, ihneď nám volajú a chcú vedieť dôvod. Ich motiváciou je neustále sa zlepšovať a získavať tak viac zákazníkov,“ povedal Tomáš Sroka, Country manažér Liftaga pre Slovensko, ktoré na Slovensku funguje od konca minulého roka.

Zákazník si môže vybrať svoj odvoz podľa rôznych kritérií: typu auta, odhadovanej ceny, vzdialenosti alebo obľúbenosti vodiča. Práve posledná možnosť je na Slovensku najčastejším rozhodovacím faktorom. „Príjemných taxikárov bude vždy nedostatok, preto Slováci oceňujú, že si ich môžu vybrať. Napríklad hodnotenie 4,9 hviezdičky z piatich nie je jednoduché získať. Takýto vodič môže zarobiť o 10 % až 20 % viac než vodič s nižším ratingom. Hodnotenie je pre nás veľmi cenná spätná väzba, vďaka ktorej zvyšujeme kvalitu našej mobilnej služby,“ dodal Tomáš Sroka.

Podľa neho je priemerné hodnotenie vysoké – až 4,84 hviezdičky z maximálnych 5. Dobré hodnotenie vodičov je dôležité aj pre našich susedov v Česku, kde je taxi aplikácia Liftago najpopulárnejšou a najlepšie hodnotenou službou na trhu. „Hodnotenie vodičov je pre zákazníkov určitým vyraďovacím kritériom – vodič s hodnotením 4,8 hviezdičky a vyššie je super, pod 4,7 je to už horšie a ľudia si ho budú aj menej vyberať,“ doplnil Ondřej Krátký, spoluzakladateľ úspešného českého start-upu Liftago.

Niektorí vodiči sa svojím nevhodným správaním dokonca sami vyradia zo služby Liftago.  „Mesačne ide o pár taxikárov, ktorí získajú veľmi nízke hodnotenia od zákazníkov a tí si ich už viac neobjednávajú. S niektorými sa rozlúčime rýchlo aj sami, ak vidíme, že im spätná väzba od nás alebo od zákazníkov nepomohla a zbytočne kazia povesť ostatným kolegom,“ dodal Ondřej Krátký.

Čo ľudia najviac oceňujú na taxikároch:

  1. komunikatívnosť
  2. úsmev
  3. milý spoločník
  4. vyzná sa v doprave, pozná  skratky
  5. je to profesionál, udržuje si odstup

V čom je taxi aplikácia Liftago unikátna:

  • český start-up s česko-slovenským tímom využíva v aplikácii unikátne trhovisko jázd – zákazník vopred vidí na displeji konkrétne ponuky od viacerých taxikárov – odhad ceny, za koľko minút prídu, ich obľúbenosť – a môže si tak vybrať tú najlepšiu ponuku
  • taxikári v aplikácii ponúkajú zákazníkom ceny na základe rôznych reálnych taríf, ktoré majú v taxametri podľa aktuálneho dopytu, trh sa tak vyvíja prirodzene podľa dopytu a ponuky bez regulovania
  • taxikári nemajú potrebu sa v dopravných špičkách vypínať z aplikácie, čím sa služba dlhodobo stáva dostupnejšou pre zákazníkov
  • o obľúbenosti vodičov rozhodujú zákazníci svojím hodnotením v aplikácii
  • spoločnosť vyberá skúsených vodičov so živnosťou, licenciou a kvalitným vozidlom
  • Liftago ako jediné na trhu umožňuje zapojeným taxikárom, aby pracovali aj pre iné taxislužby bez obmedzení, posiela im ponuky, aj keď sú obsadení, a tým zvyšuje ich efektivitu jázd
  • Liftago chce z trhu vybrať najlepších taxikárov, zvýšiť ich vyťaženie a postaviť na nich technologickú platformu dostupnej lokálnej prepravy

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.