Keď porovnáme štýl majiteľov áut prémiovej triedy z 80. rokov uplynulého storočia a v súčasnosti, udrie nám do očí, že je menej formálny. Dnes už nikoho nezarazí, že šéf solídnej firmy vystúpi z auta v športovom oblečení. A rovnako sa zmenili aj luxusné autá, čoho dôkazom je nový Lexus LS.
Piata generácia vlajkovej limuzíny Lexusu, ktorú predstavili na výstave v Detroite začiatkom tohto roka, sa diametrálne odlišuje od prvého modelu LS. Klasickú limuzínu nahradilo auto s dynamickou siluetou, ktoré pripomína športové kupé. Vzhľad ale nie je všetko – nový automobil má aj impozantné jazdné vlastnosti a výkon.
Nový Lexus LS je postavený na inovatívnej architektúre GA-L (Global Architecture for Luxury Vehicles), ktorá bola prvýkrát použitá pri športovom kupé LC. Využitie novej platformy a materiálov – konkrétne hliníka a vysokopevnostnej ocele – zvýšilo pevnosť karosérie pri znížení hmotnosti takmer o 90 kg oproti predchádzajúcej generácii.
Na väčšiu stabilitu a precíznosť riadenia má vplyv nová podvozková platforma s pohonom zadných kolies. Tak ako pri športovom kupé LC, konštruktéri sa zamerali na základ platformy a posunuli čo najviac hmotnosti bližšie k stredu vozidla a nižšie k zemi, aby malo vozidlo čo najlepšie ťažisko. O dokonalý komfort sa stará nové nezávislé zavesenie kolies, vzadu s dvojitými guľovými čapmi. Stabilitu a presnosť riadenia zabezpečuje vylepšený elektronický systém VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management), ktorý riadi prácu brzdového systému, riadenia, hnacej sústavy a zavesenia kolies tak, aby bol dosiahnutý maximálny komfort aj bezpečnosť jazdy. Jazdné vlastnosti dodatočne zlepšujú aktívne stabilizátory aj systém LDH (Lexus Dynamic Handling) s nezávislým riadením predných a zadných kolies.
K športovému charakteru vlajkového modelu prispôsobili aj pohon. Prvýkrát v dejinách modelu bol namiesto atmosférického V8, ktorý v rozličných variantoch poháňal štyri doterajšie generácie LS, použitý nový preplňovaný 6-valec s dvojitými turbodúchadlami. Inšpiráciou pre tento motor, ktorý vyvinie silu 415 koní, boli technológie pretekárskych vozidiel. Lexus LS má maximálny krútiaci moment 600 nM – omnoho lepší ako päťlitrový V8 – a zároveň má nižšiu spotrebu paliva. Pohon je prenášaný na zadné kolesá prostredníctvom desaťstupňovej automatickej prevodovky, prvej v segmente luxusných limuzín, ktorá bola predtým odskúšaná v športovom kupé Lexus LC a má rýchlosť porovnateľnú s dvojspojkovými prevodovkami. Pohonný systém umožňuje zrýchlenie z 0 na 100 km/ h v čase približne 4,5 sekundy. Pozoruhodne hladký chod motora a optimalizovaná aerodynamika karosérie zabezpečujú nízku hladinu hluku v kabíne, v ktorej použili aj aktívny systém potlačovania hluku.
Priestranná a pohodlná kabína získala cenu EyesOn Design za excelentný interiér inšpirovaný tradíciami japonskej pohostinnosti omotenashi a vybavený množstvom najnovších technológií. Predné sedadlá možno elektronicky nastaviť až v 28 parametroch a sú vybavené ohrievaním, chladením aj funkciou masáže Shiatsu. Týmito funkciami rozmaznávajú cestujúcich aj zadné sedadlá. Elektronický prístrojový panel je vybavený navigačným displejom s uhlopriečkou 12,3 palcov a pre vodiča podstatné informácie možno zobraziť aj prostredníctvom najväčšieho farebného displeja HUD s uhlopriečkou 24 palcov s projekciou na predné sklo.
Takýmto spôsobom spája Lexus LS piatej generácie prestíž s výkonom a luxusný komfort so športovým pohodlím a zároveň je reprezentatívnym autom, ktoré poskytuje veľa radosti z jazdy.