Záujem o nákup potravín cez internet sa od vypuknutia pandémie nového koronavírusu a zavedenia opatrení voči jeho šíreniu dramaticky zvýšil. Výrazný nárast je zrejmý najmä v segmente trvanlivých potravín, za tri týždne sa ich na MALL.sk predalo už viac ako 4,6 milióna kusov.
Záujem rástol od konca februára
MALL.sk ponúka vybrané druhy trvanlivých potravín, ako sú čaje, káva, špeciálna výživa pre deti a športovcov, už dlhodobo. Výraznejší, 200%-ný, nárast záujmu zákazníkov o túto kategóriu zaznamenal už koncom februára, kedy ľudia začali potraviny na webe vyhľadávať stále častejšie. Ponuku trvanlivých potravín tak MALL.sk začal postupne dopĺňať o nové položky, ako sú cestoviny, ryža, rybacie a mäsové konzervy. „Súčasná situácia a epidémia nového koronavírusu naše životy veľmi mení a presúva ich viac do online priestoru. Od zavedenia vládnych preventívnych opatrení sa ľudia snažia správať zodpovednejšie a vyhýbať miestam s veľkou koncentráciou osôb. Vnímame, že bezpečnosť je pre nich stále dôležitejšia, preto im chceme zjednodušiť zásobovanie a ponúknuť riešenie, ako chodiť von kvôli nákupom čo najmenej,“ vysvetľuje Igor Matejov, COO Mall Group.
Nakupujeme trikrát viac ako Česi
V súčasnosti má MALL.sk v ponuke viac ako 740 položiek trvanlivých potravín a ich skladba sa stále rozširuje o najvyhľadávanejšie tovary. „Už v stredu 18. marca sme zaznamenali vo vyhľadávaní tovaru nárast záujmu o 1000 percent. Trvanlivé potraviny predávame v kartónových baleniach, k najpredávanejším patria špagety v balení po 24 kusov. K dnešnému dňu sme predali už 4,6 milióna jednotlivých kusov. Zásob však máme dostatok a sklady dopĺňame niekoľkokrát denne“ ubezpečuje Igor Matejov. O zavedení limitu na objednávku MALL.sk zatiaľ neuvažuje.
Trvanlivé potraviny predáva MALL vo svojom e-shope aj v susednej Českej republike, no podľa doterajších analýz sa potraviny na Slovensku predávajú trikrát viac ako u susedov. Dôvodom je absencia veľkých hráčov v oblasti online predaja potravín. Priemerná cena nákupu trvanlivých potravín na MALL.sk je 58 eur, zákazníci si trvanlivé potraviny najčastejšie nechávajú doručiť domov kuriérom. Nákupy často kombinujú s tovarom z drogérie, krmivom pre zvieratá alebo tovarom, ktorý v súčasnosti rodinám pomáha lepšie zvládnuť sociálnu izoláciu, ako sú knihy, hračky a lebo potreby na kreslenie.