Parkovanie pre skúseného vodiča nie je tou najväčšou výzvou, ale preplnené parkoviská a úzke mestské uličky dajú niekedy poriadne zabrať. S balíkom technológií v Toyote RAV4 zaparkujete kdekoľvek.
Kolízie pri parkovaní nám dokážu poriadne zdvihnúť tlak. Často k nim dochádza najmä na parkoviskách obchodných centier, ale aj na sídliskách. Ošuchy a drobné poškodenia síce nebránia v ďalšej jazde, ale znehodnocujú vozidlo. A samozrejme, pokazia náladu…
Parkovacie senzory
Sú tým najjednoduchším spôsobom na uľahčenie parkovacieho manévru. Snímače sú namontované v nárazníkoch a elektronický systém meria vzdialenosť od prekážky či iného vozidla. Toyota RAV4 ich má vpredu i vzadu. Všetky verzie majú parkovacie senzory v cene, za príplatok ich namontujú iba v základnej verzii japonského SUV.
Počas cúvania systém senzorov upozorňuje vodiča zvukovými signálmi, že sa približuje k inému objektu – čím je prekážka bližšie, tým je signál intenzívnejší. Prekážku znázorňuje aj animácia na farebnom multiinformačnom displej. Senzory možno deaktivovať tlačidlom na palubnej doske.
Kamera na cúvanie
Cúvacia kamera je najčastejšie v balíku s parkovacími senzormi. Obraz z tohto zariadenia sa v Toyote RAV4 zobrazuje na centrálnom dotykovom displeji s uhlopriečkou 7 palcov. Stojí za zmienku, že toto zariadenie zobrazuje na obrazovke aj špeciálne pomocné čiary, ktoré ešte viac uľahčujú parkovací manéver.
Koľko musíte zaplatiť za takéto zariadenie? Toyota RAV4 má kameru na cúvanie v cene vozidla počnúc od druhej verzie výbavy. Počas cúvania systém zobrazí v reálnom čase odporúčanú trasu a na centrálnom displeji sa objaví trojrozmerná vizualizácia celého prostredia. Aké ďalšie možnosti ešte systém ponúka?
Panoramatický zoom umožňuje priblížiť prekážku. Ďalšou vychytávkou je zmena vozidla na obrazovke na transparentné, čo obraz ešte spresní.
Z vtáčej perspektívy
Najpokročilejšou technológiou, ktorá v Toyote zjednodušuje parkovanie, je 360-stupňový kamerový systém, vďaka ktorému vodič vidí na displeji auto z vtáčej perspektívy. Uľahčuje to nielen cúvanie, ale aj manévrovanie pri jazde dopredu, ak pred kapotu dostatočne nevidí. Systém takisto ponúka možnosť približovania, ktorý možno aktivovať dotykom na obrazovke.