Vyzerá to, že vaše emaily nie sú len vaše.

Reklamná spoločnosť Oath, dcérska spoločnosť Verizonu (vlastník Yahoo a AOL), má službu umožňujúcu prezrieť si emaily viac ako 200 miliónov zákazníkov. Služba má pre inzerentov výhodu v tom, že umožňuje identifikovať a segmentovať potenciálnych zákazníkov na základe kontextových prvkov a minulých nákupov.

Viceprezident spoločnosti Oath, Dough Sharp, hovorí, že je rozumné a etické očakávať výmenu hodnoty, ak máte poštovú službu zadarmo. Zadarmo výmenou za reklamné informácie.

Potiaľto v poriadku. Avšak aj používatelia, ktorý platia 3,49 USD mesačne za prémiovú službu bez reklamy, majú skenované emaily. Sú síce imúnni voči zobrazovaniu reklamy, ktorú majú používatelia bezplatných účtov, no nie sú chránení pred strojovým skenovaním. Princíp je podobný ako na Facebooku.

Séria algoritmov vyhodnocuje návštevy webov a záujmy používateľov a na základe toho umiestni do počítača cookie súbor, ktorý ich bude identifikovať v reklamnom systéme. Inzerenti potom budú vidieť, či používateľ navštívil konkrétne webové stránky, kedy, v akom intervale, či videl reklamu na nich a prípadne, či si niečo kúpil.

Google podobné praktiky stopol minulý rok, Microsoft nepovoľoval prístup inzerentov k informáciám z emailov.

Zdroj: TheNextWeb

Prečítajte si aj:

E-maily v Gmaili nemusia byť v bezpečí. Gmail ich umožňuje čítať ľuďom z tretích strán

Značky:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.

Komentáre sú uzavreté