Mazda predstavila na autosalóne v Tokiu úplne nový model, ktorý je vôbec prvým čistým elektromobilom v histórii hirošimskej automobilky.

 Novinka má označenie MX-30, čo by mohlo evokovať niečo športové, ale nie je tomu tak. Trend je jasný, teraz sú v hre prevažne SUV modely. MX-30 je menšie mestské SUV, ktoré zaujme podareným vyhotovením, ktoré je mix moderného dizajnu a retro prvkov. V hrubej podstate je to Mazda novej generácie, čo je ihneď poznať. Zaujímavosťou karosérie sú zadné dvere s opačným otváraním, takže „B“ stĺpik tu nehľadajte – rovnako, ako to mala kedysi Mazda RX-8 (rovnaký spôsob otvárania má aj elektromobil od BMW – i3). Dizajn novinky je komplexne vydarený, no predná maska je extra prvkom, ktorý si nás okamžite získal. Japonskí dizajnéri sa stým vyhrali a my sa už nevieme dočkať, kedy ju uvidíme naživo.

Interiér elektrickej novinky vyzerá tiež veľmi dobre a konečne je vidieť nové prvky v celkovom vyhotovení. Krásne spracovaná palubná doska a špecifická stredová konzola vyzerá úchvatne. Takýto štýl sa nám páči a o to viac, že bude vyhotovený aj z recyklovaných materiálov (podobne ako BMW i3). V modernom alebo skôr nadčasovom interiéri nebude núdza ani a technologické prvky. V palubnej doske je zakomponovaný hlavný LCD displej informačno-multimediálneho systému a nižšie v stredovej konzole sa nachádza ďalší LCD displej, ktorý bude slúžiť na ovládanie klimatizácie a multimédií (zdá sa nám to alebo vo viacerých prvkoch vidieť inšpiráciu z Bavorska?).

„Nová Mazda MX-30 je veľkosťou veľmi podobná modelu CX-30, čo nie je žiadnym prekvapením. Zaujímavosťou je ale to, že elektromobil má byť oproti CX-30 o 30 mm vyšší. Aerodynamika?“

To najdôležitejšie je pohonná jednotka – e-Skyactiv. Mazdu MX-30 bude poháňať elektromotor s výkonom 105 kW (143 ps) a batéria bude mať kapacitu 35.5 kWh, čo by malo stačiť na dojazd okolo 200 km. Tieto údaje nie sú nič extra oproti konkurencii, ale na bežné mestské jazdenie to bude dostačujúce. Automobilka tvrdí, že na prvý elektromobil sú tieto parametre úplne v poriadku.

Batéria by sa mala nabiť pomocou rýchlonabíjačky (50 kW – DC) za 30 až 40 minút (na 80% – zvyšok pôjde pomalšie, čo je normálny jav kvôli udržaniu životnosti batérie). Nabíjanie prostredníctvom WallBoxu (22kW) bude trvať o niečo dlhšie, približne 4 až 4,5 hodiny. Sme zvedaví, aká bude realita ­– podľa dostupných informácií to vyzerá sľubne. Ešte dodajme, že aj elektromobil bude disponovať výborným systémom G-Vectoring Control.

Máte záujem o novú Mazdu MX-30? Už teraz si ju môžete rezervovať! Dostupná by mala byť v druhej polovici roka 2020. Rezervačný poplatok v hodnote 1000 Eur je plne vratný. Ak si kúpu novinky do budúceho roka rozmyslíte, tak vám bude vrátený rezervačný poplatok v plnej výške, rezerváciu môžete urobiť – TU. Ak tak urobíte, cena novinky v limitovanej edícii (First Edition) vás bude stáť 34 400 Eur.

Zdroj fotografií: caricos.com

Prečítajte si aj:

MAZDA 6 2,5 Skyactive-G: Superlatív s minimom negatív

Značky:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
Svet technológií a automobilov je to, čo ma baví a napĺňa. Vo voľnom, ale i pracovnom čase rád fotografujem, cestujem a testujem.