Inovácie a výrazné zmeny sa zatiaľ týkajú iba troch Bratislavských prevádzok (OC Bory Mall, OC Centrál a McDonald na Prievozskej ulici), pričom do konca tohto roka by mal byť  tento koncept postupne zavedený do polovice reštaurácií na Slovensku.

 Oficiálny štart, resp. spustenie nového konceptu sa za účasti Tomasza Rogacza, generálneho riaditeľa McDonald´s pre Českú republiku a Slovensko, uskutočnilo 11. Apríla 2019. Zavádzanie nového konceptu bude dlhodobým procesom a pre slovenský McDonald´s ide o kľúčovú aktivitu tohto roka. Celú akciu moderoval, Roman Juraško, ktorý postupne predstavil zúčastnených zástupcov McDonald’s. Na začiatku sme si vypočuli generálneho riaditeľa, Tomasza Rogacza, ktorý nám nový koncept bližšie predstavil, a tiež dodal, že Slováci majú radi nové technológie a veľmi rýchlo sa na nich adaptujú. To nás teší!

Nový koncept reštaurácií je zaujímavý dvomi podstatnými faktormi

1.Pri vstupe do reštaurácie „narazíte“ na úplne nové digitálne kiosky (stojany s dotykovými obrazovkami), pomocou ktorých si veľmi jednoducho a rýchlo objednáte čokoľvek z aktuálneho menu a následne si to na tomto mieste aj zaplatíte – zatiaľ iba platobnou kartou. Za nevýhodu to však nepovažujeme, toto je budúcnosť platieb a je to rýchlejšie. Pani z „McDonald’s crew“ platila pomocou iPhone s Apple Pay, veríme, že čoskoro budeme platiť takto aj my. To ale nie je všetko, okrem toho, že si tu môžete vaše obľúbené menu objednať a zaplatiť, tak si ho môžete aj z časti prispôsobiť. To sa týka najmä prémiových ponúk, resp. akcií na rôzne burgre, vrátane burgru McRoyal a pod., do ktorých si môžete pridať suroviny navyše (6 ingrediencií / max. 2 dávky z jednej) alebo odobrať z toho, čo sa v burgri/menu už nachádza. Ingrediencie navyše sú zostavené vždy tak, aby čo najlepšie sedeli so zložením daného burgru (jalapenos, slaninka, parmezán a pod.).Úprava burgrov je možná len v inovovaných reštauráciách so samoobslužnými kioskami.

„Našou devízou vždy bola dobrá atmosféra, ktorú u nás zákazníci, predovšetkým rodiny s deťmi, zažívajú. Prinášať rodinám príjemné spoločné zážitky je celkovo našou filozofiou. Osobný kontakt so zákazníkmi je pre nás v tomto smere dôležitý. Záleží nám na ich spätnej väzbe, aby sme mohli ich komfort u nás kontinuálne zlepšovať. Ak sme pri aktuálnych zmenách niekde z osobného kontaktu ubrali, tak nové pozície v tíme, naopak, kontakt so zákazníkom ešte viac upevnia,“ hovorí na margo zmien Tomasz Rogacz.

Pri každej objednávke je taktiež možné označiť, či chcete/nechcete ľad, môžete vaše špeciálne menu duplikovať a pod. Po objednaní a zaplatení sa vytlačí blok a na boku kiosku si vezmete tabuľku s číslom, ktoré je spárované s vašou objednávkou. Na jedlo nečakáte v rade pri pulte (čakáte iba vtedy, ak si beriete jedlo so sebou)! Idete si sadnúť aj s číslom ku akémukoľvek stolu. Čo sa deje ďalej? Tabuľka s číslom má integrovaný Bluetooth modul a po predajni je rozmiestených viacero antén, ktoré s modulom komunikujú a obsluha tak vždy vie vašu presnú pozíciu, kde vám prinesie celú objednávku v novom šate – burger vidíte, nie je celý zabalený v papierovom obale, čo spôsobuje väčší zážitok a vyzerá to prémiovejšie. Dobré je vedieť aj to, že jedlo sa pripravuje až po prijatí objednávky od zákazníka – nič nie je chystané vopred, aby bola zachovaná čo najväčšia čerstvosť. Takže, malá rekapitulácia – jednoduchá objednávka, rýchla platba, vziať tabuľku s číslom, usadiť sa a personál vás plnohodnotne obslúži. Môže byť!

Jedlo si však aj naďalej môžete objednať pri pulte, klasickým spôsobom, ale počet štandardných pokladní sa znížil v prospech uvoľnenia priestoru na výdaj jedál. Digitálne menu boardy pribudnú aj v časti McCafé (v reštauráciách, ktoré tento koncept majú). Ide o zaujímavú inováciu, ktorú chválime! Objednávanie sme si vyskúšali aj my a je naozaj veľmi intuitívne a hlavne rýchle! V zahraničí tento koncept funguje už dlhšie, ale to nič nemení na tom, že je výborný a tešíme sa, že bude čoskoro dostupný aj pre väčšinu Slovákov, ktorí radi navštevujú McDonald’s.

„Reštaurácie novej generácie sú našou novou komplexnou stratégiou starostlivosti o zákazníka i spôsob zvyšovania jeho komfortu v reštauráciách McDonald´s. Obľúbenosť našej značky rastie. Dovolím si preto tvrdiť, že naša značka je vlajkovou loďou nášho segmentu a ako takej jej prináleží líderšip a udávanie trendov vo viacerých oblastiach,“hovorí Tomasz Rogacz, generálny riaditeľ McDonald´s pre Českú republiku a Slovensko.

2. Hlavnou prevádzkovou zmenou, na prvý pohlaď viditeľnou pre zákazníka, je v reštauráciách novej generácie rozdelenie objednávacieho pultu na dve zóny – zónu prijímania objednávok a zónu výdaja jedál, dezertov a nápojov. To ale nie je všetko! Veľkou prestavbou a vylepšením systému práce prešla v rámci nového konceptu aj kuchyňa. Príprava v kuchyni funguje na báze niekoľkých zrkadlových línií. Každý pracovník má svoju špecifickú úlohu a burger sa tak postupne posúva po produkčnom stole cez našich pracovníkov podľa toho, v akej fáze rozpracovanosti je. Tak, aby bol na konci priamo vydaný zákazníkovi vo výdajnej zóne.„Reštaurácia novej generácie má za cieľ maximálnu možnú čerstvosť, preto sa jedlo po novom začína pripravovať bezprostredne až po prijatí objednávky od zákazníka, čím umocňujeme zážitok z nášho jedla,“ vysvetľuje Rogacz.

Vďaka tejto prezentácii sme mali možnosť nahliadnuť aj do kuchyne, kde sa bežne, resp. vôbec nedostanete (ak nie ste zamestnanec). Prešli sme celým zázemím, od suchých skladov, cez chladničky, až po mraziace boxy, kde sa neustále kontroluje teplota, aby boli všetky potraviny v ideálnych podmienkach. Je veľmi zaujímavé vidieť, ako funguje pozadie tejto reštaurácie a čo všetko je za „pár“ burgrami. Každý zamestnanec má svoju pozíciu, presne vie čo má robiť a keď to nie je nutné, tak nevykonáva pohyby navyše. Ak vás McDonald’s ako taký zaujíma, odporúčame pozrieť si film – zakladateľ (The Founder), ktorý znázorňuje, ako to celé vzniklo.

Nový koncept, nové pracovné pozície

Ak si zákazník nebude istý novým samoobslužným objednávaním cez digitálne kiosky a bude to chcieť vyskúšať, tak mu pomôže tzv. Manažér starostlivosti o hosťa. Je to nová pozícia v portfóliu McDonald´s. Náplň práce tohto zamestnanca bude naozaj pestrá. V skratke sa bude starať o komfort a spokojnosť hostí v reštaurácii McDonald´s. Druhá nová pozícia je napojená na novú službu, ktorou je – donáška k stolu. Zákazník po objednávke jedla nemusí stáť a čakať na výdaj jedla. Tento zamestnanec mu totiž donesie jedlo priamo na stôl. Zaistí, aby mal zákazník k svojmu jedlu všetko, čo potrebuje a mohol si ho komfortne vychutnať. Prvé dni nového režimu ukázali, že túto zmenu zákazníci vítajú. Už teraz službu využíva až 70 % zákazníkov.

Tak čo, idete to vyskúšať alebo to už máte za sebou? Dajte nám vedieť, čo hovoríte na takéto inovácie a ako sa vám digitálne kiosky v McDonald‘s páčia.

Zdroj: vlastné / tlačová správa McDonald’s

Prečítajte si aj:

Elektromobil si nabijete aj v McDonald’s. ZSE otvorila prvú stanicu, pribudnú ďalšie

Značky:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE