Značka Mercedes-Maybach bola vždy považovaná za etalón automobilového luxusu, štýlu a statusu.
V roku 1921 začali Wilhelm a Karl Maybach s konštrukciou automobilov. Ich cieľom bolo vytvoriť „to najlepšie z najlepšieho“. Táto ambícia dodnes charakterizuje jedinečnú auru značky Mercedes-Maybach. Legendárna značka sa neustále pretvára s cieľom naplniť tie najvyššie očakávania zákazníkov, ktorí hľadajú niečo výnimočné. S úspechom: od roku 2021, kedy bol uvedený na trh aktuálny model Mercedes-Maybach Triedy S, zaznamenávame ustavičný nárast dopytu.
„Náš prvý hybridný model dobíjateľný zo siete kombinuje luxusný zážitok typický pre značku Maybach s lokálne bezemisným jazdením v elektrickom režime. Mercedes-Maybach S 580 e predstavuje dôležitý krok v transformácii našej tradičnej značky smerom do elektrickej budúcnosti. Prvý plnoelektrický model predstavíme už v roku 2023.“
Daniel Lescow, riaditeľ divízie Mercedes-Maybach v spoločnosti Mercedes-Benz Group AG
Mercedes-Maybach S 580 e prináša zákazníkom špeciálny zážitok ticha. Lebo už aj tak mimoriadne tichý interiér je v čisto elektrickom režime jazdy ešte tichší. Sedan sa pohybuje takmer nehlučne a s nulovými lokálnymi emisiami. Špecifické elektrické prvky sú decentne integrované spôsobom, ktorý je typický pre značku Maybach – napríklad skrytá nabíjacia zásuvka na ľavej strane vozidla, modré farebné akcenty v svetlometoch a príslušné ukazovatele, napríklad ukazovateľ stavu nabitia akumulátora na prístrojovej doske.
Základom hybridného pohonu je šesťvalcový radový motor s výkonom 270 kW/367 k z aktuálnej generácie benzínových motorov značky Mercedes-Benz. Vysokoúčinný hnací agregát kombinuje vysoký výkon s nízkou spotrebou a adekvátne nízkymi emisiami spalín. Systémový výkon 375 kW/510 k a maximálny systémový krútiaci moment 750 Nm zaručujú suverénne hodnoty jazdného výkonu. Maximálny krútiaci moment elektrického stroja s hodnotou 440 Nm je k dispozícii od prvej otáčky motora a prináša vysokú agilnosť pri rozjazde a dynamické jazdné vlastnosti. Mercedes-Maybach S 580 e zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy.
Vozidlo je sériovo vybavené 11-kilowattovou nabíjačkou na trojfázové nabíjanie zo siete so striedavým prúdom. Pre slovenský trh je sériovo k dispozícii aj 60-kilowattová nabíjačka na rýchlonabíjanie jednosmerným prúdom. Ak sa použije táto nabíjačka, aj takmer úplne vybitý akumulátor možno úplne nabiť asi za 30 minút.
Prehľad najdôležitejších údajov
S 580 e | ||
Valce, zážihový motor (usporiadanie, počet) | R6 | |
Zdvihový objem, zážihový motor | cm³ | 2 999 |
Menovitý výkon zážihového motora | kW/k | 270/367 |
pri | ot./min | 5 500 – 6 100 |
Menovitý krútiaci moment, zážihový motor | Nm | 500 |
pri | ot./min | 1 600 – 4 500 |
Menovitý výkon elektromotora | kW/k | 110/150 |
Menovitý krútiaci moment elektromotora | Nm | 440 |
Systémový výkon | kW/k | 375/510 |
Systémový krútiaci moment | Nm | 750 |
Kombinovaná spotreba paliva, vážená (WLTP)[1] | l/100 km | 1,0 – 0,8 |
Kombinované emisie CO2, vážené(WLTP)2 | g/km | 23 – 18 |
Kombinovaná spotreba elektriny, vážená (WLTP)2 | kWh/100 km | 25,0 – 22,9 |
Dojazd pri jazde na elektrický pohon (WLTP: komb. EAER)2 | km | do 100 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | s | 5,1 |
Maximálna rýchlosť | km/h | 250 |
Maximálna rýchlosť pri jazde na elektrický pohon | km/h | 140 |
[1] Údaje o spotrebe paliva, emisiách CO2, spotrebe elektriny a dojazde sú predbežné a boli stanovené interne v súlade s certifikačnou metódou WLTP. Zatiaľ nie sú k dispozícii hodnoty úradne uznanej skúšobnej organizácie ani typové schválenie ES alebo potvrdenie o zhode s úradnými hodnotami. Medzi uvedenými údajmi a úradnými hodnotami sa môžu vyskytnúť odchýlky.