• Nová technológia Hybrid+ spoločnosti MG mala oficiálnu premiéru v Grécku
  • Technológia Hybrid+ prichádza s novým MG3 a ponúka najlepšie výkonnostné parametre v triede pre hybridný hatchback segmentu B a prichádza s o 30 % vyšším výkonom, viac ako 2-násobne vyššou kapacitou batérie a zvýšením maximálnej rýchlosti v elektrickom režime o 10 km/h
  • Vyvinuté v duchu „zábavy z jazdy“ značky MG v súlade s kampaňou “Feel Good”, ktorá sa čoskoro začne v regióne strednej a východnej Európy

ATÉNY, 18.6.2023 – Spoločnosť MG Motor s hrdosťou oznamuje oficiálne uvedenie pokročilej technológie Hybrid+ v úplne novom modeli MG3. Táto očakávaná premiéra v gréckych Aténach znamená začiatok novej éry značky MG na trhu hatchbackov segmentu B, pretože prináša špičkovú hybridnú technológiu, ktorá spája výkon, účinnosť a vzrušujúci zážitok z jazdy. Nový MG3 Hybrid+ bude k dispozícii zákazníkom v celej strednej a východnej Európe.

Prvý pokročilý superhybridný model od MG

Počas oficiálneho predstavenia modelu MG3 Hybrid+ v Aténach mali novinári z regiónu strednej a východnej Európy možnosť prvýkrát vyskúšať vozidlo uprostred mimoriadnej scenérie gréckeho pobrežia.

Úplne nový MG3 je špičkový hybridný hatchback segmentu B, ktorý stanovuje nové kritériá vo svojej triede pre strednú a východnú Európu. Táto elektrifikovaná technológia, navrhnutá s ohľadom na efektívnosť, zaručuje aj vynikajúci výkon, vďaka čomu je MG3 Hybrid+ ideálny na rýchle jazdy po meste aj dlhšie cesty po diaľnici. Okrem toho MG3 vyniká ako najrýchlejšie akcelerujúci hybrid v segmente B, ktorý poskytuje výnimočný zážitok z jazdy.

„Uvedenie úplne nového modelu MG3 s technológiou Hybrid+ predstavuje pre spoločnosť MG Motor veľký pokrok. Tento model je nielen príkladom našej snahy o inovácie, ale prináša na trh segmentu B aj bezkonkurenčnú kombináciu výkonu a účinnosti. MG3 je navrhnutý tak, aby nadchol a potešil vodičov, ponúka pokročilé technológie a nášho charakteristického ducha zábavy z jazdy,“ povedal Roman Petrík, generálny riaditeľ MG Motor Slovakia.

Najmodernejšie hybridné pohonné ústrojenstvo Hybrid+

Technológia pohonu Hybrid+ spoločnosti MG je prvým konvenčným hybridným systémom v rámci jej modelových radov. Jadrom úplne nového systému Hybrid+ je päť kľúčových prvkov – motor, prevodovka, batéria, elektromotor a generátor.

Napriek tomu, že sa elektrifikovaná technológia zameriava na efektívnosť, prirodzene prináša vynikajúce výkonnostné výhody. Vďaka pohonnej jednotke MG Hybrid+ je MG3 najrýchlejšie akcelerujúcim hybridným modelom segmentu B v triede s časom zrýchlenia 0-100 km/h 8,0 sekundy. Zrýchlenie na diaľničnú rýchlosť – z 80-120 km/h – je rovnako pôsobivé, len 5,0 sekundy. S kombinovaným výkonom 143 kW dosahuje MG3 Hybrid+ spotrebu 4,4 l/100 km a emisie CO2 100 g/km. K tomu prispieva batéria s kapacitou 1,83 kWh, ktorá umožňuje dlhý dojazd len na elektrický pohon, čo výrazne zvyšuje účinnosť.

Úplne nový MG3 je vybavený 1,5-litrovým benzínovým motorom s výkonom 75 kW a 100 kW elektromotorom, ako aj samostatným generátorom motora, ktorý umožňuje širokú škálu prevádzkových režimov pohonného ústrojenstva. Vďaka tomu dosahuje nielen najlepšie hodnoty výkonu v triede pre hybridný hatchback segmentu B, ale poskytuje aj flexibilitu pri prevádzke v rôznych jazdných prostrediach.

MG3 je vybavený možnosťou prevádzky v nasledujúcich jazdných režimoch, pričom každý z nich je automaticky zvolený systémom Hybrid+:

EV – prevádzka len na elektrický pohon tak dlho, ako to umožňuje stav nabitia batérie

Series – výkon spaľovacieho motora poskytuje výkon generátora energie, ktorý napája elektromotor slúžiaci na pohon vozidla

Series and charge– sériový pohon plus dobíjanie batérie pri nízkom zaťažení

Drive and charge – motor poháňa kolesá a zároveň nabíja batériu cez generátor

Parallel – motor aj elektromotor poháňajú kolesá

Štvorvalcový benzínový motor s objemom 1,5 litra s Atkinsonovým cyklom dosahuje výkon 75 kW (102 k) a ponúka výnimočne vysokú tepelnú účinnosť 41 %. V kombinácii s elektromotorom s výkonom 100 kW (136 k) poskytuje systém Hybrid+ široký rozsah výkonu v celom rozsahu otáčok.

S inštalovaným výkonnejším motorom sa veľká časť jazdy pri vysokom zaťažení – napríklad zrýchľovanie – môže vykonávať na elektrický pohon, pričom benzínový motor ho pri vyšších rýchlostiach plynule podporuje alebo preberá jeho úlohu.

Motor je spojený s trojstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá umožňuje efektívnu a zároveň príjemnú jazdu. Rozhodujúce je, že MG3 ponúka citlivú akceleráciu a zároveň hladké a kultivované radenie.

Vodič si môže prispôsobiť reakcie MG3 pomocou troch jazdných režimov – Eco, Standard a Sport. Režim Eco je kalibrovaný na optimálnu úsporu paliva a poskytuje vodičom jemnú odozvu na plyn, zatiaľ čo režim Standard poskytuje kombináciu medzi hospodárnosťou a výkonom a dobre sa hodí na väčšinu typov ciest. V režime Sport je kalibrácia citlivejšia, čím sa dosiahne najlepší kombinovaný výkon a jedny z najlepších výkonových hodnôt v triede hybridných supermini.

Nový vzhľad a vynikajúce vybavenie

MG3 je úplne nový model navrhnutý vo Veľkej Británii. Vďaka zväčšeným rozmerom ponúka podstatne viac vnútorného priestoru pre cestujúcich. Pýši sa priestranným 293-litrovým kufrom, čím vedie v objeme batožinového priestoru medzi hybridnými vozidlami segmentu B.

Úplne nový MG3 má na výber celý rad štýlových prvkov, z ktorých si zákazníci môžu vybrať, vrátane zliatinových kolies, LED svetlometov a novej palety farieb.

Jedným z jeho výrazných prvkov je zabudovaný kokpit s dvoma obrazovkami. Vodič má k dispozícii 7-palcovú digitálnu obrazovku a 10,25-palcový centrálny informačno-zábavný systém. Štandardná výbava zahŕňa satelitnú navigáciu, integráciu smartfónu prostredníctvom Apple CarPlay/Android Auto a zabudovanú aplikáciu, ktorá ponúka konektivitu na prémiovej úrovni, aká sa zvyčajne vyskytuje v modeloch vyšších tried.

V interiéri je MG3 vybavený klimatizáciou, audiosystémom so štyrmi reproduktormi a pripojením Bluetooth, štyrmi portmi USB, zadnými parkovacími senzormi a kamerou. Voľba najvyššej úrovne výbavy pridáva čalúnenie s prvkami z umelej kože, bezkľúčový prístup, vyhrievané predné sedadlá a volant a 360-stupňovú kameru.

Bezpečnosť je pri MG3 prvoradá, pretože je vybavená najnovšími pokročilými asistenčnými systémami vodiča (ADAS) a technológiou MG Pilot. Patrí sem automatické núdzové brzdenie a inteligentné ovládanie diaľkových svetiel.

Na všetky modely MG dostupné v strednej a východnej Európe sa vzťahuje 7-ročná továrenská záruka (150 000km) a balík záručných služieb Triple 7 Care záruky.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Komentáre sú uzavreté