Xbox by mohol byť ako počítač. Budete si ho vylepšovať.

Herné konzoly doteraz fungovali na jednoduchom koncepte. Kúpili ste si zariadenie a to vám slúžilo niekoľko rokov. Žiadne priebežné vylepšovanie škatuľky vás netrápilo, po pár rokoch ste si kúpili novú generáciu konzoly a celý kolobeh sa opakoval.

Phil Spencer, ktorý riadi v Microsofte divíziu Xboxu, však naznačil, že by sa to mohlo zmeniť. Microsoft by podľa jeho slov mohol ponúkať používateľom voliteľné hardvérové vylepšenia pre Xbox. Čo to znamená v praxi? Xbox by sa svojim konceptom viac priblížil bežným počítačom v tom smere, že by ste si zariadenie v rámci jeho životného cyklu niekoľkokrát vylepšili.

Nie je známe, ako bude tento koncept reálne fungovať – či Microsoft vydá „modulárnu“ konzolu, resp. akým spôsobom zjednoduší výmenu komponentov. Podľa Phila Spencera však bude Xbox profitovať z jednotnej platformy Universal Windows Platform, vďaka čomu bude konzola spätne kompatibilná a zároveň bude kompatibilita zabezpečená aj do budúcnosti.

Xbox bude možnože fungovať podobne ako počítače. Zariadenie si vylepšíte pomocou modulov s lepšími komponentami

Xbox bude možnože fungovať podobne ako počítače. Zariadenie si vylepšíte pomocou modulov s lepšími komponentami

Pokiaľ by sa Microsoft rozhodol presadiť túto víziu v praxi, mohlo by to znamenať aj to, že žiadna ďalšia generácia Xboxu už nevznikne. Jednoducho bude jeden Xbox (Xbox One), ktorý si budeme vylepšovať raz za pár rokov a takto to bude fungovať donekonečna.

V súvislosti s platformou Universal Windows Platform spomeňme kritiku Tima Sweeneyho, zakladateľa vývojárskeho štúdia Epic Games. Nepáči sa mu, ako sa Microsoft snaží vytvoriť monopol v rámci operačného systému Windows 10. Sweeney reaguje na skutočnosť, že hry od Microsoftu sú dostupné iba vo Windows Obchode a nekúpite ich napr. na STEAMe alebo v iných obchodoch. Z pohľadu hráča je tento krok negatívny aj z toho hľadiska, že UWP verzie hier nepodporujú používanie dvoch grafických kariet súčasne (SLI, Crossfire), majú napevno aktívnu vertikálnu synchronizáciu a nedajú sa hrať v režime okna. Takisto, maximálny počet snímkov za sekundu je limitovaný obnovovacou frekvenciou monitora.

Uvidíme, či Microsoft so svojim konceptom uspeje. Aj v minulosti sa pokúšal presadiť (hoci, menej agresívne) svoju platformu Games for Windows Live, ktorá nakoniec skončila neúspechom.

Gears of War: Ultimate Edition má okrem spomenutých obmedzení aj technické problémy s kartami od AMD