Predstavte si, že prídete do obchodu a predavač by vás vďaka softvéru poznal a mohol vám odporučiť nejaký vami obľúbený tovar. Napríklad novú svetlomodrú košeľu.
Cieľom Microsoftu je dať možnosť spolupráce všetkým pracovníkom, napríklad aj pokladníkom. Tí totiž prichádzajú do styku so zákazníkom a práve oni si vypočujú rôzne pripomienky a podnety. Potrebuje ale nástroj, ktorým by zaznamenal danú udalosť alebo podnet a mohol sa ďalej venovať svojej práci. Takto by napríklad by sa dozvedeli, že zelenina opäť nespĺňa požiadavky kvality. Ak to spravíte teraz, pokladníčka si to nechá pre seba.
V budúcnosti nebude príjem len z výrobkov ako takých ale zo služby navyše. Takto by napríklad mohli byť riešené športové náramky. Tie by vyrobil v novej ére robot za minimum zdrojov. Pridaná hodnota by bola práve softvér na meranie vašich údajov a analýzu. O príklady nemusíme chodiť ďaleko. Stačí sa pozrieť na Amazon. Je to vlastne veľký sklad, ktorý síce zarába na produktoch ale priniesol koncept doručovania tovaru a služieb s pridanou hodnotou. Našli jednoducho iný než dovtedy zaužívaný spôsob.
Dnes je doba a trend prepojených dát. Microsoft to zo svojho pohľadu vidí takto:
Nakupovanie sa presunie z počítačov a tabletov aj do virtuálnych okuliarov. Jedným zo zákazníkov platformy Microsoft Dynamics 365 je výrobca výťahov OTIS. Na celom svete ich majú viac ako 2 milióny. Sledujú to, ako sa im darí z hľadiska a tiež potrebuje poznať servisné informácie.
Analyzuje prevádzku, vďaka čomu môže lepšie prispôsobiť algoritmus pre nové projekty. Zisťujú, či má ísť o výťah v súkromnej alebo komerčnej prevádzke. Ako bude vyťažený cez víkend atď. Na optimalizáciu využívajú rôzne dáta ako aj machine learning, aby vo výsledku optimalizovali výťahy. Dynamics 365 je pre OTIS jadrom digitálnej transformácie. Spája výťahy, technikov a ostatných zamestnancov.
Ernst-Jan Stigter, generálny manažér Microsoft Holandsko, hovorí: „Základom digitálnej transformácie sú dáta. Okolo dát sú potom zákazníci, produkty a ľudia.“
Ďalej dodáva, že dnes tu máme obrovské množstvo anonymných dát. Tam sa celý zber začína, aby sme neskôr vedeli čo a ktorý zákazník potrebuje. Kedy je správny čas mu niečo ponúknuť a predať.
Ďalším príkladom správne analýzy dát je chatbot. Ten bude schopný na základe vášho ID ponúknuť adekvátne služby. Napríklad poistenie. Z vášho prepojeného profilu na Facebooku zistí, že máte dcéru (umelá inteligencia na rozpoznávanie tváre a veku) a nechá si potvrdiť vek alebo rozsah. Následne bude zobrazovať možnosti, na ktoré kliknete myšou a v záverečnej fáze pripojí zmluvu na podpis. Žiadne otravné telefonáty, môžete si dať počas procesu pauzu atď.
Robustným systémom zároveň splníte požiadavku na GDPR. Informácie o vašich zákazníkoch alebo zamestnancoch budú v bezpečí vďaka unifikovanému systému. Výhodou riešenia Dynamics 365 a jeho služieb pre rôzne segmenty firmy (marketing, HR, nákup) je to, že mnohí pracovníci budú stále pracovať prevažne v prostredí Office 365 a nemusia sa učiť nové veci od základu.
Dynamics 365 využijete na plánovanie úloh, informácie o zákazníkoch, zamestnancoch, evidenciu skladových zásob, servisnú podporu, predpovede na nákup alebo blížiaci sa servisný zásah atď. spoločnosti využívajú predpovede z nazbieraných dát na to, aby vedeli najlepšie optimalizovať servisnú údržbu. Lietadlo je najdrahšie, keď stojí na zemi. Preto je potrebné pravidelnú údržbu plánovať tak, aby sa dala predpovedať na základe životnosti jednotlivých súčastí a zároveň boli dostupní technici.
Microsoft Dynamics 365 for Marketing je nový nástroj na automatizáciu marketingových aktivít. Poskytne firmám viac ako len obyčajný emailový marketing. Dostupný bude pre slovenský a český trh bude v priebehu tohto roka. Prácu na báze umelej inteligencie má na starosti Dynamics 365 for Sales. Vďaka nemu si budú môcť pracovníci nastaviť pripomienky a upozornenia, aby zostali so zákazníkom v kontakte (Relationship Assistant). Nástroj Auto Capture with Outlook ušetrí hľadanie relevantných emailov v súvislosti s relevantnými správami. Nakoniec pre tých, ktorí majú veľký počet zákazníkov a sú zaplavení emailmi, ocenia nástroj Email engagement. Dáta z emailov spracuje tak, aby sa predajca venoval tým s najväčším obchodným potenciálom.
Predstavenia noviniek Microsoft Dynamics 365 sa zúčastnil aj holandský princ Constantijn Christof Frederik Aschwin. Zdôraznil, že digitalizácia a digitálna transformácia je dôležitá pre celú krajinu. Vo svete je Holandsko rešpektované vďaka vybudovanej infraštruktúre, podpore zelených technológií a v tomto nastavení mieni krajina pokračovať aj naďalej.
Článok bol pripravený z podujatia Microsoft Business Forward v Amsterdame.
Spoločnosť Microsoft hradila nevyhnutné náklady na cestu.
Prečítajte si aj:
Mikrodeti z Microsoftu a ich veľká modrá dohoda storočia