Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

V kalendárnom roku 2019 zaznamenala spoločnosť Mitsubishi Motors Europe (MME) 171 906 predaných vozidiel na najnáročnejšom európskom trhu, čo predstavuje nárast +4%.

Aj napriek trochu nepredvídateľnému charakteru európskeho trhu (zavádzanie nových emisných predpisov, dôsledky nových daňových systémov, politická neistota atď.) dosiahlo Mitsubishi Motors na najnáročnejšom automobilovom trhu sveta ďalšie úspechy.

TRH CELKOM,
KAL. ROK 2019
podľa Európskej asociácie výrobcov automobilov (ACEA)
Krajiny EU + EFTA (Európske združenie voľného obchodu)

okrem pick-upov

15 805 752 vozidiel+ 1,2 %

 

Mitsubishi Motors

KAL. ROK 2019
podľa MME

33 krajín

vrátane modelu L200

171 906 vozidiel+ 4 %
Mitsubishi Motors

KAL. ROK 2019
podľa ACEA

Krajiny EU + EFTA (Európske združenie voľného obchodu)

okrem modelu L200

138 003 vozidiel+ 3,4 %

 

Spoločnosť Mitsubishi Motors uviedla na európske trhy v priebehu minulého roka dva modernizované modely – ASX a L200 (po nich bude v priebehu niekoľkých týždňov nasledovať Space Star / Mirage), ktorých vplyv sa naplno prejaví až v priebehu kalendárneho roka 2020. Predaje značky opäť ťahali modely Space Star / Mirage a Outlander PHEV, ktoré predstavovali 43% sumárnych predajov MME:

  1. – Space Star / Mirage: Predaných 39 530 vozidiel (+10%)
  2. – Outlander PHEV: Predaných 34 729 vozidiel (+42%)
  3. – ASX: Predaných 31 306 vozidiel (-3%)
  4. – Eclipse Cross: Predaných 27 368 vozidiel (-)
  5. – L200: Predaných 23 414 vozidiel (+12%)

Technologická vlajková loď Outlander PHEV – jediný plug-in hybrid s architektúrou na báze elektromobilu dostupný na európskom trhu – bol vlani opäť najpredávanejším plug-in hybridným modelom v Európe (naprieč všetkými značkami, všetkými automobilovými segmentami, všetkými typmi karosérie – zdroj: JATO – 12 najväčších trhov EÚ), a to aj napriek vyššiemu počtu konkurenčných modelov v súčasnosti dostupných pre európskych zákazníkov, resp. v prípade niektorých konkurentov aj napriek ich postupnému dobiehaniu stratených predajov v dôsledku implementácie predpisov WLTP od septembra 2018.

Od premiéry v októbri 2013 sa pre Outlander PHEV v Európe rozhodlo celkom 159 132 zákazníkov; najdôležitejším trhom je v súčasnosti Nemecko (kal. rok 2019: 7 618 predaných vozidiel podľa údajov MME).

V sledovanom období sa ambície značky opierali o 32 európskych distribútorov Mitsubishi Motors; tu je desiatka tých najväčších:

  1. – Nemecko: Predaných 54 033 vozidiel (+4%)
  2. – Veľká Británia: Predaných 26 788 vozidiel (-13%)
  3. – Španielsko: Predaných 14 769 vozidiel (+10%)
  4. – Taliansko: Predaných 9 659 vozidiel (+33%)
  5. – Francúzsko: Predaných 9 437 vozidiel (+ 29%)
  6. – Švédsko: Predaných 6 789 vozidiel (+32%)
  7. – Poľsko: Predaných 6 762 vozidiel (+15%)
  8. – Holandsko: Predaných 6 690 vozidiel (-7%)
  9. – Nórsko: Predaných 5 776 vozidiel (+ 5%)
  10. – Rakúsko: Predaných 5 059 vozidiel (-8%)

Ďalší krok

Nech už výsledky dosiahnuté v kalendárnom roku 2019 spoločnosť Mitsubishi Motors Europe (MME) akokoľvek tešia, je si vedomá výziev – ale súčasne aj príležitostí – ktoré sa značke v tomto regióne ponúkajú, ako okrem iného uvádza Eric Wepierre – nový prezident a generálny riaditeľ MME: „Na európskom trhu, ktorý sa mení v dôsledku nových technológií, nových očakávaní aj prístupu zákazníkov či nového regulačného prostredia, sa Mitsubishi Motors nachádza v situácii, keď môže ťažiť zo svojej pozície lídra v oblasti elektrifikácie vozidiel, starostlivo budovanej od roku 2013 prostredníctvom modelu Outlander PHEV.

Wepierre ďalej doplnil: „Z elektromobility sa postupne stáva už štandardná záležitosť, a tak v priebehu kalendárneho roka 2020 opäť vystúpime z mainstreamu a odštartujeme ďalšiu fázu našej stratégie „SUV + EV“, a to na produktovej úrovni ako aj na úrovni ekosystému prostredníctvom uvádzania nášho pokrokového konceptu Dendo Drive House.“

Obe tieto cesty podporia našu stratégiu udržateľného rastu v Európe, kde skôr než preteky za čo najväčšími predajnými objemami sledujeme imidž značky a ziskovosť.

*32 distribútorov / 33 trhov – vrátane modelu L200