Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

  • Ericsson nainštaloval svoj Radio Dot System v obchodnom centre v ruskom Astrachane. Ide o riešenie, ktoré zlepší pokrytie vo vnútri veľkých budov.
  • Zariadenia Radio Dots boli integrované do živej 3G siete s funkcionalitou Carrier Aggregation, domáceho mobilného operátora MTS
  • Radio Dot System priniesol lepšie dátové rýchlosti vo vnútri budovy, priemerná rýchlosť sa dnes pohybuje na úrovni 14 Mbps

Ericsson Radio Dot_nowatŠvédska telekomunikačná spoločnosť Ericsson a jeden z popredných ruských mobilných operátorov Mobile TeleSystems (MTS) úspešne odštartovali prvú komerčnú prevádzku systému Ericsson Radio Dot System v Rusku. Riešenie je nainštalované v nákupnom centre s rozlohou 50 tisíc m2 v juhoruskom meste Astrachaň a jeho úlohou je zlepšiť interiérové pokrytie mobilným signálom, ako aj kapacitu siete. Zákazníci operátora tak môžu využívať mobilnú sieť s priemernou rýchlosťou 14 Mbps. Technológia je integrovaná do komerčnej 3G siete s funkcionalitou Carrier Aggregation.

Ericsson Radio Dot je revolučné anténové riešenie, ktoré prináša stabilný a spoľahlivý prístup k mobilnému broadbandu aj tam, kde to možné doteraz nebolo – napríklad vo veľkých budovách či husto zaľudnených verejných miestach. Má nízku váhu – len 300 gramov, jeho inštalácia je veľmi jednoduchá. Vďaka pohodlnej veľkosti a širokej využiteľnosti je Radio Dot System odpoveďou na stále vyššie nároky spotrebiteľov v oblasti mobility a pokrytia mobilnými službami.

Potreba posilniť pokrytie mobilnými sieťami v exponovaných miestach jasne vyplýva aj zo spotrebiteľských prieskumov. Ako nedávno uviedla štúdia Ericsson ConsumerLab, až 90 % spotrebiteľov si za posledné dva roky všimlo zvýšenú prevádzku v mobilných sieťach, s čím súvisí aj ich spomalenie. Nárast dátovej prevádzky súvisí s meniacimi sa potrebami používateľov, ktorí ”surfujú” viac ako kedykoľvek predtým, sú aktívni na sociálnych sieťach, sledujú či zdieľajú videá a fotografi, prípadne sú pripojení kvôli práci. Z toho jasne vyplýva potreba skvalitnenia pokrytia najmä na husto zaľudnených miestach ako sú kancelárske budovy, nákupné centrá, športové či kultúrne podujatia a podobne.

Značky: