Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Od začiatku novembra sa na Slovensku dajú objednať modernizované modely Volkswagen ID.4 a ID.5. Obidve elektrické SUV majú úplne novú generáciu infotainmentu a softvéru.

Okrem toho majú verzie „Pro“ a „GTX“ nový systém pohonu s výkonnejším zadným elektromotorom. Tento elektromotor, po prvý raz použitý v limuzíne ID.74, dosahuje vyšší výkon a väčší krútiaci moment pri súčasne zníženej spotrebe elektrickej energie. Kombinovaný dojazd podľa WLTP sa vďaka novému pohonu predĺžil pri priestrannom SUV ID.4 až na 550 kilometrov3 a pri SUV-kupé ID.5 až na 556 kilometrov3. Pozitívne je, že modernizované modely sa predávajú za nezmenenú základnú cenu ako ich predchodcovia. Tým sa výrazne zlepšil pomer ceny a úžitkovej hodnoty obidvoch modelov.

Imelda Labbé, členka predstavenstva Volkswagen pre predaj, marketing a popredajné služby: „Naši zákazníci sa môžu pri nových modeloch ID.4 a ID.5 tešiť z vynikajúcej technickej zrelosti. Softvér a infotainment sú na najvyššej úrovni, k tomu pristupuje široká ponuka asistenčných systémov. Zdokonalené modely ID.4 a ID.5 sú so svojimi novými technológiami a tradičnými vyváženými jazdnými vlastnosťami, komfortom a priestorovou ponukou na špičke segmentu.“

Vylepšené ovládanie. Volkswagen v rámci evolúcie modifikoval kokpit modelov  ID.4 a ID.5. Pri tom bolo v stredobode pozornosti zlepšenie intuitívnosti ovládania. Preto obidva modelové rady dostali úplne nový softvér najnovšej generácie, ktorý je výrazne rýchlejší a poskytuje viac funkcií. Konštruktéri premiestnili prepínač jazdných režimov z rámu združeného prístroja do samostatnej páčky na pravej strane stĺpika riadenia – rovnako ako majú novšie elektrické modely ID.7 a ID. Buzz. Tým sa uvoľnil priestor na palubnej doske pre väčší displej infotainmentu. Vďaka tomu majú obidva modely sériovo nový systém infotainmentu Discover Pro s integrovanou navigáciou a výrazne väčšou uhlopriečkou dotykového displeja až 32,8 centimetra (12,9 palca). Infotainment má úplne novú štruktúru menu. Dotykové posúvače na ovládanie teploty dvojzónovej klimatizácie a hlasitosti infotainmentu pod dotykovým displejom sú teraz osvetlené. Fyzické tlačidlo spínača výstražných svetiel bolo premiestnené medzi stredové mriežky ventilácie, kde je lepšie viditeľné aj dosiahnuteľné z obidvoch predných sedadiel. Pre zlepšenie ovládania má multifunkčný volant nanovo usporiadané dotykové tlačidlá s prirodzenejšou logikou.

Zdroj: VW

Okrem toho bol zdokonalený aj voliteľný head-up displej s rozšírenou realitou. Ovládanie ďalej uľahčuje hlasový asistent IDA, ktorý ešte precíznejšie reaguje na povely prirodzenou rečou (vo vybraných jazykoch) a poskytuje viaceré nové funkcie. Na želanie Volkswagen do obidvoch modelov montuje nový ozvučovací systém Harman Kardon kategórie premium, ktorého 12-kanálový zosilňovač s celkovým výkonom 480 W napája 10 reproduktorov vrátane centrálneho reproduktora a subwoofera.

O 75 percent väčší krútiaci moment. Najdôležitejšou technickou zmenou pre všetky verzie ID.4 a ID.5 vybavené batériou 77 kWh (netto) je výkonnejší a efektívnejší systém pohonu. Vďaka novému elektromotoru na zadnej náprave a batérii novej generácie sa podarilo výrazne zvýšiť výkon a súčasne znížiť spotrebu elektrickej energie. Modely ID.4 Pro1 a ID.5 Pro2 s pohonom zadných kolies majú elektromotor s výkonom 210 kW (286 k)5 – ktorý poskytuje o 60 kW (82 k) vyšší výkon ako doterajší výkonnejší motor verzií s pohonom zadných kolies. V každej situácii je dynamickejší, pretože aj krútiaci moment vzrástol z 310 na 545 Nm. Plus 235 Nm predstavuje prírastok približne 75 percent. Verzia  ID.4 Pro 4MOTION6/7 pohonom všetkých kolies s pôvodným elektromotorom na prednej náprave a novým zadným elektromotorom má celkový systémový výkon vyladený takisto na 210 kW (286 k)7, čo predstavuje zvýšenie o 15 kW (21 k) oproti doterajšiemu modelu. Modely Pro a Pro 4 MOTION majú elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť zvýšenú na 180 km/h (predtým 160 km/h).

GTX z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy8. Špičkové športové modely s pohonom všetkých kolies ID.4 GTX7/9 a ID.5 GTX7/10 majú odteraz s novým zadným elektromotorom systémový výkon zvýšený na 250 kW (340 k), čo predstavuje plus 30 kW (41 k). To sa prejavuje aj v oblasti jazdnej dynamiky, ktorú najlepšie dokumentuje akcelerácia z 0 na 100 km/h. Modely GTX ju absolvujú teraz za  5,4 sekundy8. Rovnako ako doteraz majú ID.4 GTX a ID.5 GTX maximálnu rýchlosť elektronicky limitovanú na 180 km/h. Základná verzia ID.4 Pure11 má pohon nezmenený – elektromotor s výkonom 125 kW (170 k) a batériu 52 kWh (netto) a tým aj elektronicky limitovanú maximálnu rýchlosť 160 km/h.

Za 10 minút energia na ďalších 178 kilometrov. Dojazd všetkých modelov ID.4 a  ID.5 s novou batériou 77 kWh sa predĺžil. Napríklad nový ID.4 Pro má dojazd do  550 kilometrov3 (WLTP kombinovaný) – čo je o 17 kilometrov viac ako pri predchodcovi. Nový ID.5 Pro má dojazd do 556 kilometrov3 – plus 11 kilometrov. Modely ID.4 a ID.5 s pohonom zadných kolies novým výkonnejším elektromotorom môžu svoju batériu zrýchlene nabíjať jednosmerným prúdom s výkonom 135 kW ako doteraz. Modely s pohonom všetkých kolies majú nabíjací výkon zvýšený zo 135 na 175 kW. To znamená že za iba cca 10 minút môžu pri maximálnom nabíjacom výkone doplniť elektrickú energiu na ďalších 178 kilometrov. Základný model ID.4 Pure11 s batériou 52 kWh má teraz nabíjací výkon zvýšený zo 110 kW na 115 kW.

Rýchlejšie nabíjanie na cestách. Všetky verzie modelov ID.4 a ID.5 dostali pri modernizácii nový systém tepelného manažmentu batérie, ktorý pri jazde k zvolenej rýchlonabíjacej stanici tepelne pripraví batériu na nabíjanie s maximálnym dostupným výkonom. Vďaka tejto príprave vozidlo najmä pri dlhých jazdách s viacerými zastávkami na nabíjanie „natankuje“ elektrickú energiu oveľa rýchlejšie.

Komfortnejší a súčasne dynamickejší. K novému systému pohonu bol nanovo vyladený aj podvozok. Okrem toho Volkswagen modifikoval reguláciu voliteľného podvozku DCC s adpatívnymi tlmičmi pruženia a riadiacu jednotku podvozka – tzv. manažér jazdnej dynamiky vyladil pre širšie rozpätie medzi komfortom a dynamikou.

Ceny s uvádzacím bonusom. Na Slovensku sa modernizované modely ID.4 predávajú s uvádzacím bonusom 2000 € a ID.5 s bonusom 3000 €. Tento bonus sa vzťahuje na nové zákaznícke objednávky 31.12.2023 pre konečného spotrebiteľa (fyzickú alebo právnickú osobu) v počte jedného vozidla. Najlacnejší ID.4 Pure má s uvádzacím bonusom cenu od 40 990 €, najdrahší ID.4 GTX od 58 690 €. Nový ID.5 je v súčasnosti v ponuke v dvoch verziách ako ID.5 Pro s pohonom zadných kolies a výkonom 210 kW (286 k) za cenu od 51 090 € a špičkový ID.5 GTX s pohonom všetkých kolies a systémovým výkonom 250 kW (340 k) od 60 090 €.

1) ID.4 Pro s výkonom 210 kW (286 k), spotreba elektrickej energie v kWh/100 km: kombinovaná 18,4-15,9 kWh/100 km; emisie CO2 v g/km: kombinované 0.

2) ID.5 Pro s výkonom 210 kW (286 PS), spotreba elektrickej energie v kWh/100 km: kombinovaná 18,0-15,5 kWh/100 km; emisie CO2 v g/km: kombinované 0.

3) Dojazd podľa celosvetovo harmonizovanej metodiky pre osobné a ľahké úžitkové vozidlá WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) vzťahujúci sa na verziu vybavenia s najdlhším dojazdom modelov ID.4 Pro a ID.5 Pro s batériou 77 kWh netto, zistený na valcovej brzde. Dojazd podľa WLTP sa môže líšiť podľa vybavenia vozidla. Skutočný dojazd sa môže líšiť v závislosti od štýlu jazdy, rýchlosti jazdy, použitia komfortných/vedľajších spotrebičov, vonkajšej teploty, počtu osôb/zaťaženia vozidla, topografie, ako aj procesu starnutia a opotrebovania batérie.

4) ID.7 Pro s výkonom 210 kW (286 k), spotreba elektrickej energie v kWh/100 km: kombinovaná 16,3-14,1 kWh/100 km; emisie CO2 v g/km: kombinované 0.

5) Maximálny výkon je k dispozícii pri vysokej úrovni nabitia a optimálnej prevádzkovej teplote batérie. Výkon, ktorý je k dispozícii pre individuálnu jazdnú situáciu závisí od variabilných faktorov ako napríklad vonkajšia teplota, ako aj teplota, úroveň nabitia, kondícia alebo fyzikálne starnutie vysokonapäťovej batérie.

6) ID.4 Pro 4MOTION s výkonom 210 kW (286 k), spotreba elektrickej energie v kWh/100 km: kombinovaná 18,7-16,4; emisie CO2 v g/km: kombinované 0.

7) Maximálny elektrický výkon zistený podľa UN-GTR.21. Maximálny výkon je k dispozícii pri vysokej úrovni nabitia a optimálnej prevádzkovej teplote batérie. Výkon, ktorý je k dispozícii pre individuálnu jazdnú situáciu závisí od variabilných faktorov ako napríklad vonkajšia teplota, ako aj teplota, úroveň nabitia, kondícia alebo fyzikálne starnutie vysokonapäťovej batérie.

8) Zrýchlenie 0-100 km/h za 5,4 sekundy namerané pri uvedenom maximálnom výkone. Maximálny výkon je k dispozícii pri vysokej úrovni nabitia a optimálnej prevádzkovej teplote vysokonapäťovej batérie.

9) ID.4 GTX s výkonom 250 kW (340 k), spotreba elektrickej energie v kWh/100 km: kombinovaná 18,7-16,7; emisie CO2 v g/km: kombinované 0.

10) ID.5 GTX s výkonom 250 kW (340 k), spotreba elektrickej energie v kWh/100 km: kombinovaná 18,6-16,2 kWh/100 km; emisie CO2 v g/km: kombinované 0.

11) ID.4 Pure s výkonom 125 kW (170 k), spotreba elektrickej energie v kWh/100 km: kombinovaná 17,9-16,3; emisie CO2 v g/km: kombinované 0.

Pre tieto vozidlá sú k dispozícii iba hodnoty spotreby paliva a emisií podľa WLTP a nie podľa NEDC. Hodnoty spotreby paliva a  emisií CO2 uvedené v rozpätí závisia od zvoleného vybavenia vozidla.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.