Kalifornský výrobca tvrdí, že ide o jedinečný a bezkonkurenčný elektrický bicykel, ktorý dokáže fungovať aj ako „mini elektráreň“ – stačí k nemu pripojiť solárny panel.

Základom tejto novinky je mohutný hliníkový rám, odpružená predná vidlica (zdvih 110 mm), hydraulické brzdy (Tektro HD-E350) a vysoké riadidlá (ako z legendárnej BMX). Na prvý pohľad zaujme veľmi robustným dojmom, ktorý podčiarkujú aj 26“ kolesá s extra širokými pneumatikami (4“), čo z neho robí výborného spoločníka do akéhokoľvek terénu. Samozrejmosťou je aj výkonný elektromotor, no ešte treba dodať, že tento bicykel dokáže odniesť až 181 kg nákladu, teda jazdca + batožinu, čo je veľmi neštandardné.

Mokwheel Basalt
Mokwheel Basalt

Basalt je vybavený elektromotorom s výkonom 750W (1100 W krátkodobo), ktorý ponúka max. krútiaci moment 85 Nm a je možné ho využívať až do rýchlosti 45 kilometrov za hodinu. Integrovaná batéria má 20 Ah (48V/960Wh) a podľa výrobcu ponúka dojazd až 136 kilometrov na jedno nabitie. Ovládanie výkonu elektromotora, LED osvetlenia a pod. je riešené klasickým spôsobom – za pomoci veľkého displeja na riadidlách.

Výrobca tvrdí, že jedinečnosť tohto bicykla nespočíva iba v jeho dizajne a výkone, ale hlavne v tom, že dokáže slúžiť ako „mini elektráreň“ a na cestách s ním nabijete všetky elektronické zariadenia. Mokwheel Basalt má integrovaný špeciálny menič, resp. odnímateľnú powerbanku s výkonom až 1000W s niekoľkými výstupmi, od USB-C portov až po 230V zásuvku. Dôležité však je, že systém bicykla dokáže spolupracovať so solárnymi panelmi (max. 300W), ktoré počas prestojov vyrábajú elektrinu pre bicykel i vaše zariadenia, pričom nie je nutné nabíjať klasickým spôsobom. Samozrejme, treba na to mať vhodné podmienky.

Toto sa mi veľmi páči a dúfam, že sa výrobcovi podarí úspešne dokončiť kampaň na Indiegogo. Presná cena ešte nebola stanovená, no odhaduje sa, že by sa mohol predávať za približne 2000 USD, teda 1900 eur, čo by bola extra výhodná ponuka v rámci toho, čo všetko ponúka.

Zdroj: insideevs.com

Prečítajte si aj:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.