Na pamäti by ste mali mať týchto 6 tipov.

SK-NIC v rámci projektu Akadémia virtuálneho Slovenska zverejnil 6 užitočných rád, na ktoré by ste mali myslieť, ak si chcete vytvoriť svoj vlastný internetový obchod.

Vyberte si vhodnú doménu

Prvým krokom, nad ktorým by ste sa mali zamyslieť, je názov vášho obchodu. Správna identita je dôležitá, takže pri zriaďovaní vášho internetového obchodu treba myslieť aj na to, či je dostupná príslušná doména.

Dostupnosť domény si môžete overiť na webe sk-nic.sk, prípadne na internetových stránkach poskytovateľov domén. So získaním domény vám pomôže náš starší článok – 5 krokov, ako získať doménu .sk

Internetový obchod si môžete nechať vytvoriť na mieru alebo použijete šablónu

Ak už vlastníte vhodnú doménu, môžete sa zamyslieť nad druhým krokom – (nechať si) naprogramovať obchod na mieru alebo radšej kúpiť celú aplikáciu či šablónu?

K dispozícii je viacero riešení a každá alternatíva má svoje pre aj proti. Nezabudnite preskúmať možnosti platby, aktualizácie softvérov a technickej podpory daných riešení.

Váš obchod nemusí byť iba pre Slovákov, otvorte sa celému svetu

Výhodou internetových obchodov je, že vašimi zákazníkmi môžu byť ľudia z celého sveta. Ak teda ponúkate produkt, ktorý by ich mohol zaujať a ak ste pripravení predávať ho aj do zahraničia, nezabudnite dať vášmu obchodu aspoň jednu jazykovú mutáciu.

Najuniverzálnejšou voľbou je angličtina, tou nič nepokazíte – teda, ak lokalizáciu spravíte správne a bez chýb, ktoré by mohli odradiť vašich návštevníkov zo zahraničia.

Vzhľad a použiteľnosť sú prvoradé

Potenciálnych návštevníkov môže odradiť aj zastaraný alebo nepraktický vzhľad či zlá použiteľnosť webovej stránky s vašim internetovým obchodom.

Dbajte teda na to, aby mal váš obchod dobrú grafiku a bol používateľsky jednoduchý. Ľudia chcú nakupovať rýchlo a efektívne, takže ak im ponúknete aj tento zážitok, bude väčšia šanca, že nakúpia práve u vás.

Takisto treba myslieť na to, ako budete expedovať svoj tovar. Ak predávate softvér alebo digitálny tovar, bude to jednoduchšie. V prípade fyzického tovaru si treba premyslieť logistiku a doručenie objednávok priamo k zákazníkom.

Dôvera je dôležitá

Dôvera je dôležitá bez ohľadu na to, akou formou prebieha obchod. V prípade internetového obchodu si môžete dôveru zabezpečiť takým spôsobom, že budete mať jasne a zreteľne uverejnené kontaktné údaje, všeobecné obchodné podmienky, reklamačný poriadok a ďalšie informácie, ktoré by mohli potenciálneho nakupujúceho zaujímať.

Nikto nechce, aby ho počas objednávky alebo nedajbože po nej, prekvapilo niečo nečakané – jedine, že by šlo o príjemné prekvapenie alebo darček.

Nezabudnite na responzívny web

Responzívny web je dnes nevyhnutný. Nakupujeme zo smartfónov, z tabletov z počítačov a chceme, aby internetový obchod vyzeral na každom zariadení dobre a použiteľne.

Nie je totiž nič horšie, ako keď si potenciálny zákazník nájde váš obchod, zaujme ho ponuka aj tovar, avšak kvôli zlej optimalizácii stránky nebude vedieť alebo chcieť uskutočniť objednávku, pretože internetový obchod nebude prispôsobený pre displeje telefónov. A zabudnite, že bude na váš obchod myslieť, aby objednávku spravil, keď príde domov večer z roboty.

Toľko 6 základných rád, na ktoré by ste mali myslieť pred tým, ako si vytvoríte vlastný internetový obchod, resp. aj počas samotného procesu jeho tvorby.

Ďalšie užitočné rady nájdete na stránkach projektu Akadémia virtuálneho Slovenska, ktorý môžete sledovať na webe sk-nic.sk/akademia-virtualneho-slovenska a tiež aj na YouTube kanáli Akadémie virtuálneho Slovenska. Nový obsah bude pribúdať každý týždeň.

Zdroj: SK-NIC

Prečítajte si aj:

5 krokov, ako získať doménu .sk

Roman Kadlec

Roman Kadlec
Špecializujem sa na Apple, ASUS, Garmin, smart hodinky, robotické vysávače a herné zariadenia. Nájdete ma na sociálnych sieťach @roman_fitit

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.