V priemere osem DDoS útokov na severy zákazníkov zaznamenajú a eliminujú mesačne bezpečnostní špecialisti spoločností BENESTRA a SWAN. Kvalitný manažment siete a účinné opatrenia proti útočníkom sú stále viac dôležité. Počet takýchto atakov medziročne stúpa asi o 20%.
Ataky na slovensko.sk aj RTVS
Jeden z doteraz najmasívnejších útokov na ústredný portál verejnej správy slovensko.sk trvá už tretí deň. Zatiaľ ostatné napadnutie technici SWANu a BENESTRY hatili 13.6. 2018 pred druhou v noci. DDoS útok znamená, že tisíce počítačových robotov z rôznych kútov sveta útočia na konkrétnu adresu a spôsobia tak výpadok služby.
Tento útok bol vedený nielen z počítačov vo Veľkej Británii, Francúzsku a Kanade, ale aj zo slovenských IP adries. „Dnešný útok, počas ktorého objem prichádzajúcich dát prekročil 29 Gbit/s, bol doteraz najsilnejší. Napadnutia monitorujeme v reálnom čase a okamžite po potvrdení útoku zasahujeme. V takýchto prípadoch vypíname prístup buď z konkrétnej lokality, alebo celkovo prístup zo zahraničia, aby servery našich klientov ostali prístupné pre domácich užívateľov,“ hovorí technický riaditeľ spoločností SWAN a BENESTRA Augustín Revák.
Intenzita útokov na slovenský on-line priestor v ostatných dňoch výrazne stúpla. Okrem slovensko.sk napadli útočníci aj webové sídla Slovenského hydrometeorologického ústavu shmu.sk a RTVS rtvs.sk. V prípade RTVS prišiel najsilnejší atak v pondelok večer a intenzitou bol porovnateľný s popisovaným útokom na slovensko.sk. Viedli ho z Číny, Francúzska a Veľkej Británie.
Riešenie proti útočníkom
Spoločnosť BENESTRA poskytuje zákazníkom, ktorí využívajú jej internetové služby, vrátane internetovej konektivity, cloudových riešení alebo služby webhostingu vo vlastných dátových centrách, aj systém ochrany pred DDoS útokmi. Systém monitorovania DDoS útokov neprestajne vykonáva analýzy prichádzajúcich dátových prenosov a porovnáva zistené údaje s nastavenými prahovými hodnotami. V prípade, že systém udalosť vyhodnotí ako úmyselný útok, bezpečnostní odborníci začnú okamžite zmierňovať jeho dôsledky. Prichádzajúce dátové prenosy presmerujú do „čistiaceho centra“ BENESTRA za menej ako jednu sekundu, aby stránka klienta ostala aj naďalej plne dostupná.