Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Špecialisti na geológiu začnú v stredu (21.6.) poobede s prácami na odstreľovaní horniny v rámci stavby R3 Tvrdošín – Nižná.

Ako sme už informovali, na časti budúcej hlavnej trasy sa objavila tvrdšia hornina oproti predpokladom, preto sme pristúpili k zmene technológie. Predpokladaný rozsah výskytu tvrdších hornín je na hlavnej trase zhruba v úseku kilometrov 1,4 – 1,8  teda v extraviláne mesta Tvrdošín. Trhacie práce potrvajú niekoľko mesiacov a budú prebiehať v troch fázach. Pôjde o dva odstrely s odstupom jedného dňa a s následným odťažením horniny.

Ako to bude prebiehať?

Už začiatkom tohto týždňa špecialisti začali vŕtať vrty pre nálože. Potom nasleduje vloženie náloží a príprava na odstrel a následne sa hornina odstrelí. Po kontrole nasleduje odťažovanie odstrelenej horniny. Zmena technológie v súvislosti s ťažšími geologickými podmienkami bude mať vplyv na lehotu výstavby (predbežne na rok 2024) aj na finálnu cenu diela. O oboch parametroch ešte budeme transparentne informovať.

Ako pokračujú práce na ostatných častiach úseku?

Výstavba úseku R3 Tvrdošín – Nižná naďalej pokračuje. Prebiehajú najmä práce na mostoch – na ich spodných stavbách a nosných konštrukciách. Jeden z mostov má už hotovú mostovku, na ďalších sa realizujú nosné konštrukcie a pracuje sa na postupnom dokončovaní ich hrubej stavby.

O stavbe v číslach

  • celková dĺžka: 5,6 km (4,4 km trasa R3, križovatkové vetvy 480 m a privádzač 697 m)
  • približne 100 stavebných objektov
  • 11 mostov (8 na R3, 1 ponad R3 a 2 na privádzači)
  • najdlhší most s dĺžkou 248 m
  • viac ako 1800 m protihlukových stien

Výstavba obchvatu Tvrdošína začala v marci 2021. Úsek odľahčí mesto Tvrdošín od tranzitnej dopravy a zvýši aj bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky. Znížením hluku, prašnosti a vibrácií zlepší aj životné podmienky miestnych obyvateľov. Motoristom prinesie skrátenie času jazdy a úsporu pohonných látok.

Značky: