Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Jedna z najväčších tohtoročných rekonštrukcií mostov na Slovensku sa dostáva do finálnej fázy. Národná diaľničná spoločnosť ešte tento rok dokončí prvú etapu najvýznamnejšej investície do cestnej dopravy na južnom Slovensku. Komplexná rekonštrukcia pravej časti mosta Váhovce na R1 tak skončí ešte v decembri. Prinesie vyšší dopravný komfort a predĺži životnosť mosta o ďalšie dekády.

Viac ako šesť miliónov eur skvalitní a zefektívni dopravu na juhu Slovenska. Oprava 630 metrov dlhého mostu Váhovce na galantskej R1 predĺži životnosť mostného objektu, zároveň umožní most využívať aj pre nadrozmernú dopravu, ktorá už musela v posledných obdobiach využívať obchádzkové trasy.

„Hlavnou úlohou rekonštrukcie je zosilniť nosnú konštrukciu mosta. V praxi to znamená, že práce neprebiehajú len na povrchu mosta, ale predovšetkým vo vnútri,“ podotkol Rastislav Droppa, podpredseda predstavenstva a prevádzkový riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti. 

Za posledné štyri mesiace tak v rámci rekonštrukcie bolo vybúraných viac než 12.700 ton betónu, asfaltu a ocele. Na zosilnenie nosnej konštrukcie bolo do komory mosta osadených 24 kusov voľne vedených predpínacích káblov v dĺžke takmer dva kilometre s ich následnou injektážou. V rámci rekonštrukcie bolo položených viac než 2000 ton spádového betónu, osadilo sa 47 nových odvodňovačov a odvodňovacích trubičiek, na nové rímsy bolo použitých cez 1200 ton betónu, 101 ton výstuže a 1850 kotiev. Most dostal aj nový gumokovový mostný záver. Nosná konštrukcia je po rekonštrukcii pripravená na osadenie protihlukovej steny. Pred spustením vynoveného mosta do prevádzky ho najskôr čaká statická zaťažovacia skúška.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.