Podvodníci opäť zneužívajú meno Slovenskej pošty, najnovšie v súvislosti s vyžiadaním si aktualizácie adresných údajov, aby kuriér mohol klientovi doručiť zásielku.

Ako to prebieha?

Po vypísaní požadovaných informácií o adrese ste vyzvaní zadať údaje o svojej platobnej karte. Slovenská pošta však opakovane vyzýva k ostražitosti a najmä, aby nezadávali údaje o platobných kartách či bankových účtoch, ktoré môžu byť zneužité, a občania tak môžu prísť o peniaze.

Slovenská pošta zároveň upozorňuje, že NIKDY nežiada platby alebo platobné údaje prostredníctvom emailu, SMS alebo sociálnych sietí. Akékoľvek poplatky za zásielky, vrátane dobierky, všetko zaplatíte pri preberaní zásielky, či už u kuriéra, na pošte alebo v BalíkoBOXe.

Číslo účtu a číslo platobnej karty nie je to isté

Slovenská pošta zaznamenala už viac ako 50 rôznych podvodných správ (SMS, MMS, e-maily, telefonáty či sociálne siete), ktoré sa tvária ako od pošty. Adresáta vyzývajú k úhrade platieb za doručenie zásielky, k zmene doručenia či uloženia zásielky, na zaplatenie colných poplatkov, na údajné vytvorenie objednávky na poštového kuriéra, ktorý má zásielku vyzdvihnúť a cez stránku pošty majú byť preposlané peniaze.

Najnovšie je meno pošty zneužité v súvislosti s vyžiadaním si aktualizácie adresných údajov, aby kuriér mohol doručiť zásielku.

Ukážky falošných správ a mailov

Odporúčame si vždy informácie overiť zavolaním na linku Zákazníckeho centra.

V prípade, že klienti na tieto podvodné emaily už zareagovali a bola im spôsobená škoda, odporúčame im obrátiť sa na orgány činné v trestnom konaní. 

Zdroj: Slovenská pošta

Prečítajte si tiež

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.