• Hyundai i30 je po desiatich mesiacoch tohto roka najpredávanejším novým vozidlom na Slovensku
  • Zákazníci si najčastejšie kupujú i30 v karosárskej verzii kombi s benzínovým motorom 1,5 DPi a manuálnou prevodovkou
  • Medzi výbavami dominuje stredná úroveň Family, športovo ladené výbavy N Line a N Line+ sú najväčším lákadlom vo fastbacku

Hyundai i30 je s 3 260 registrovanými kusmi po desiatich mesiacoch roka 2022 najpredávanejším novým vozidlom na Slovensku. Preto sa importér Hyundai Slovensko bližšie pozrel na to, v akých konfiguráciách si tento model domáci zákazníci najčastejšie vyberajú.

Ako si vyberajú zákazníci

Slovenskí zákazníci najčastejšie siahajú po praktickej karosárskej verzii kombi, ktorá tvorí až 54% z celkových predajov. Najobľúbenejšou motorizáciou i30 je v tomto roku benzínový atmosférický motor 1,5 DPi, ktorým bolo vybavených až 57% všetkých predaných i30-tok. Zákazníci kupujú i30 najmä v strednom stupni výbavy Family, ktorá má podiel 73%. Až 85% predaných vozidiel i30 je vybavených 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Najpredávanejšou exteriérovou farbou je biela Polar White (16%), ktorú nasleduje bronzová Silky Bronze (14%).

Najpredávanejšie je kombi

Z troch karosárskych prevedení modelu i30 je dlhodobo najpredávanejšie kombi. V tomto roku sa na predajoch podieľa až 54 percentami. Slovenskí zákazníci v 40% prípadov siahajú po univerzálnom hatchbacku, dizajnovo atraktívny fastback si „uchmatol“ 6% predajov.

Úspech benzínovej atmosféry

Veľký úspech na slovenskom trhu zaznamenáva od svojho uvedenia motorizácia 1,5 DPi. Tento 4-valcový benzínový atmosférický agregát s výkonom 81 kW (110 k) pradie pod kapotou až u 57% všetkých v tomto roku predaných i30-tok. V prípade karosárskej verzie hatchback má na predajoch podiel až 72%. Druhou najpredávanejšou motorizáciou je s podielom 36% benzínový turbo motor 1,5 T-GDi s mild hybridnou technológiou, ktorý poskytuje výkon 117 kW (159 k). Zvyšné motorizácie tvoria benzínový 1,0 T-GDi (4%) a naftový 1,6 CRDi (3%), ktorého výroba však bola ukončená ešte v septembri roku 2021.

Vo výbavách dominuje „Familka“

Zaujímavý je aj pohľad na stupeň výbavy, ktorý u slovenských zákazníkov i30 boduje. Absolútne najpredávanejší je výbavový stupeň Family. Táto stredne vysoká výbava poskytuje výborný pomer medzi cenou a poskytovanou hodnotou a tak nečudo, že tento rok si ju vybralo až 73% majiteľov i30. V kombi verzii má dokonca podiel až 81%. V nižších výbavách Classic a Comfort sa doteraz predalo 15% vozidiel i30, na druhej strane – 7% podiel má športovo ladená výbava N Line, resp. N Line+, v ktorá je mimoriadne obľúbená pri i30 fastback, kde je ňou vybavené každé druhé predané auto.

Víťazí manuálna prevodovka

Vzhľadom na preferované výbavové stupne nie je prekvapujúce, že až 85% všetkých predaných i30-tok v tomto roku bolo vybavených 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. 7-stupňový DCT, resp. 8-stupňový N DCT automat má podiel 15%, ale v prípade verzie fastback sa práve preň rozhodla až tretina majiteľov.

Farba nielen biela

Najčastejšie sa i30 predávala v bielej farbe Polar White (16%), ktorá už v nie je v ponuke. Dvojciferný podiel a vysokú obľubu majú aj bronzová Silky Bronze (14%), ktorá víťazí u majiteľov i30 kombi, tmavosivá Dark Knight (12%) a červená Engine Red (11%). Vo výkonných N-modeloch je najpopulárnejšou exteriérovou farbou sivá Shadow Grey, ktorá tento rok predstihla aj charakteristickú N-kovú modrú Performance Blue.

Top konfigurácie roka

Najčastejšie kupované konfigurácie Hyundai i30 k 31.10.2022:

  • i30 Hatchback, 1,5 DPi, 6-st. manuál, výbava Family, farba Polar White
  • i30 Kombi, 1,5 DPi, 6-st. manuál, výbava Family, farba Silky Bronze
  • i30 Fastback, 1,5 T-GDi, 6-st. manuál, výbava N Line/N Line+, farba Shadow Grey

Značky: